וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זייפה הריון, חטפה את אחיינה התינוק - וזנחה אותו

8.2.2014 / 15:40

פחות מיממה לאחר שנעלם ממיטתו בוויסקונסין, נמצא הפעוט קיידן פאוול באיווה, בתוך ארגז קניות בתחנת דלק. החשודה בחטיפתו היא אחותה למחצה של האם, שכנראה זייפה את הריונה

קריסטן סמית', האישה החשודה בחטיפת התינוק קיידן פאוול בויסקונסין ב- 7.1.2014. AP
החשודה בחטיפת התינוק. קריסטן סמית'/AP

קיידן פאוול, פעוט בן יומו מוויסקונסין שנעדר במשך 24 שעות, נמצא אתמול (שישי) בתוך ארגז בתחנת דלק, מרחק 289 קילומטרים מביתו. הפעוט, שעוד לא חגג שבוע, נמצא בשעה 10:15 (שעון מקומי) הודות לשוטר שסרק את המקום. החשודה במעשה היא קריסטן סמית', אחותה למחצה של אם התינוק, שתכננה, ככל הנראה, להציג את התינוק כבנה.

עוד בוואלה! חדשות:
”האביב הבוסני”: אלפים ברחובות, מבנים הוצתו
מחקר חדש טוען: יש לכם הרבה פחות רגשות משחשבתם
להקה קנדית דורשת תמלוגים מהפנטגון: "עינו עם שירינו"

אמו של קיידן פאוול, בריאנה מרשל, לא האמינה למראה עיניה כשהגיעה לעריסתו בבוקר יום חמישי. היא הביטה במקום בו הותירה אותו כמה שעות קודם לכן ולא ראתה את בנה. משוכנעת שמעורב במקרה אדם נוסף, היא התקשרה מיד למשטרה שהחלה לתחקר אותה אודות האפשרויות לחשודים במעשה. כל הסימנים הצביעו על חשודה אחת ועיקרית - קריסטן סמית, אחותה למחצה של מרשל (לשתיים אותו אבא) שהגיעה לביקור ביום חמישי.

ברכב החשודה נמצאו בטן תותבת ובגדי תינוק

בשעות מורטות העצבים מאז שנעלם קיידן הצליחו השוטרים לאתר את סמית' במדינת איווה הסמוכה. במכוניתה נמצאו בטן הריון תותבת, בגדי תינוק, מושב תינוק לרכב ועגלה. סמית' הכחישה כל קשר לחטיפה ואמרה למשטרה כי הורי התינוק מתכוונים לעבור לדנבר ביום שבת כדי לחיות עמה, וזו הסיבה שבגדי התינוק נמצאים ברכבה. אך בהודעות דואר אלקטרוני שחשפה המשטרה, התגלה כי היא כתבה לכמה אנשים שילדה יום לפני החטיפה, ב-5 בפברואר. גם בחשבון הפייסבוק שלה כתבה סמית' כמה פוסטים על כך שהיא נמצאת בהריון.

במעצר נערכו לה בדיקות הריון שיצאו שליליות וגם בבדיקות הפוליגרף היא נכשלה. בשלב מסוים, אמרה סמית' לחוקרים שהורי התינוק מסרו אותו לחבר משפחה נוסף בשיקגו. בלתי משוכנעים, המשיכו עשרות השוטרים לחפש את התינוק בתחנות דלק לצד הכביש המוביל מוויסקונסין לאיווה, בה נמצאה סמית'. בצעד של תושיה, החליט מפקד המשטרה המקומי, מייק הוריהאן, לסרוק תחנת דלק שמרחקה 450 מטרים מהמקום בו נמצאה החשודה. הוא חיפש ביסודיות ולפתע שמע בכי של תינוק בוקע מתוך ארגז. בתוך הארגז גילה אותו חסר ישע עטוף בשמיכה.

היה חשש אמיתי לבריאותו של התינוק היות והמעלות באזור צנחו מתחת לאפס בליל חמישי ונותרו נמוכות גם כשנמצא, אך בדיקות הראו שמצבו הפיזי מצוין. "אנחנו מכתירים את המפקד כגיבור היום", אמר סוכן ה-FBI ג'י. בי. ג'ונס על השוטר שמצא את קיידן במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר מכן. עוד הוסיף ג'ונס כי לא ברור כמה זמן בדיוק שהה התינוק בקור. מארק בנט, דודו של התינוק, מסר כי "הילד חזק", והוסיף כי "הוא שמח מאוד שהילד חי ולא שוכב באיזו תעלה לצד כביש מהיר שכוח אל".

למעשה בנט הוא היחיד שסבר מהרגע הראשון כי סמית' היא החוטפת. בנט פגש את סמית' לראשונה בחייו ביום חמישי. כששיתף את אם התינוק בחשדותיו אודות אחותה למחצה, היא סרבה להאמין כי מי שביקרה אותה ואת בעלה באותו יום, יכולה לעשות כזה דבר. לאחר מציאת התינוק חקרה המשטרה את סמית' בשנית, רק שהפעם היא הודתה במעשה ואף הציעה לצייר מפה של המקום בו השאירה אותו.

אם תורשע, תעמוד סמית' בפני אפשרות של מאסר עולם. בשלב זה, עדיין לא ברור כיצד הצליחה לחטוף את התינוק שישן בעריסתו, שני מטרים ממיטת הוריו. עוד התגלה, כי סמית' אימצה לעצמה בעבר כמה זהויות שונות וכי זוהי לא הפעם הראשונה שהיא מסתבכת עם החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully