וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירקות, סמים ודמי חסות: סיר הבשר של ארגוני הפשע

6.2.2014 / 12:32

דומרני כורה חול, אברג'יל מייבא סמים, מולנר השתלט על השוק הסיטונאי וכולם מתעסקים בהימורים ובשוק האפור. 246 מיליוני השקלים שחילטה המשטרה ב-2013 הם רק קצה הקרחון

246 מיליון שקלים - זה הסכום האסטרונומי שהצליחה המשטרה ליירט מעסקיהם של ארגוני הפשיעה ברחבי הארץ בשנת 2013 תחת פיקודו של ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות במשטרה. עם זאת, למרות חילוט רכוש, סגירת עסקים, החרמת נכסים ועוד עשרות רבות של פעולות משטרה הפוגעות בארגוני הפשיעה, אלו עדיין מגלגלים עשרות מיליוני שקלים מעסקאות סמים חובקות עולם, רווחים בשוק האפור, שוק הימורים פורח, סחיטת דמי חסות ועוד עשרות עסקים משגשגים נוספים של הארגונים הגדולים. וואלה! חדשות מציג הצצה נדירה לרשימת תחומי העיסוק של ארגוני הפשיעה המרכזיים בישראל: החל בעסקים חוקיים, עבור לעסקים על גבול הפליליים וכלה בעסקים פליליים לחלוטין. מי ברון הסמים? מי מלך ההימורים? ומי אשף השוק הסיטונאי?

שלום דומרני - כורה החול הגדול

מכרה הזהב של העבריין הדרומי שלום דומרני הוא שוק כריית החול באזור חופי אשקלון. למעשה, את הקריירה ואת ההתעצמות הרצינית שלו עשה דומרני מעסק רווחי זה. דומרני, שהשתלט על שוק כריית החול באופן בלתי-חוקי הצליח לגרום לכך שכל מי שכורה חול באזור הדרום, משלשל עמלה לקופה של הארגון. על חלק מן העסקים האלו הצליחה המשטרה לשים את ידה. בשנה האחרונה נסגרו שורה של עסקים שהיו שייכים לאנשיו של דומרני. כך למשל, הצליחו במשטרה לסגור את מטמנת האשפה הרווחית של איילון מכלוף – אחד מאנשי דומרני, הוצאו בקשות סגירה למועדון "הבמבוק" באשקלון בבעלותו, לחנות משקאות אלכוהוליים ופיצוציות ברחבי העיר.

השוק האפור וגביית דמי חסות: דומרני, אם להאמין למידע המודיעיני של המשטרה, הוא אחד מנותני החסות המרכזיים באזור הדרום. כאשר עסק כלשהו נקלע לקשיים כלכליים בטריטוריה של העבריין עבה הבשר, נדרש העסק להפריש דמי חסות לארגון. אחד האזורים המרכזיים בהם נשלטים העסקים באופן סמוי על ידי דומרני הוא הפאבים במרינה באשקלון, אך לא רק הם. במשטרה מעריכים כי עשרות עסקים ברחבי הדרום, ביניהם באזור נתיבות, אשדוד והישובים הסמוכים, נמצאים בשליטה כזו או אחרת של הארגון של דמורני. בשנה שעברה הצליחו במשטרה לסגור חלק מן העסקים ובכך לחנוק עוד קצת את ברז המזומנים הפתוח. אחד הדרכים להשתלט על עסקים היא רכישת אלו שהגיעו למצב של כינוס נכסים בעזרת המוניטין הרם שנצבר לטובתו דרך הדיפת מתחרים מרכזיים אחרים.

כתב אישום לשלום דומרני בבית המשפט המחוזי באר שבע. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
מזהה עסק כושל - ומסתער. דומרני/דייב בוימוביץ'

אחד העסקים המניבים בעולם התחתון הוא עסקי ההימורים. על פי המודיעין של המשטרה, דומרני מחזיק בשורה של דירות מסתור בדרום בהן על פי החשד נערכים ההימורים. דומרני, או יותר נכון יד ימינו העבריין אבי ביטון, החל בשנים האחרונות לפזול גם למרכז הארץ ולשווקים בחו"ל. בנוסף, ההימורים מתקיימים גם ברשת האינטרנט. לפני כשנתיים, הביאה המשטרה למעצרם של אנשי דומרני בחשד להפעלת אתרי הימורים בלתי חוקיים בחו"ל, שהניבו רווחים נאים לארגון. על האופרציה ההיא היה אמון לא אחר מאשר אבי ביטון – שנפצע קשה בניסיון התנקשות לפני מספר חודשים באשקלון. הדרך להלבין את הרווחים מההימורים היא שימוש בחשבוניות פיקטיביות באמצעות חברות קש בדרום הארץ, וכך למעשה, מצליחים להביא רווחים נאים - על חשבון המדינה.

השתלטות על השוק הסיטונאי: הבסיס האיתן של ארגונו של דומרני. מדובר במקור הכנסה חוקי, שמניב רווחים גבוהים - בעיקר דרך ייבוא ירקות ממרוקו לישראל. את הירקות שדומרני מייבא ניתן למצוא במרבית השווקים בדרום, כמו גם בחלק מבתי המלון באזורו. מדובר במקור רווחים יחסית בטוח, שאינו כרוך בפעילות עבריינית, דבר שמאפשר לארגון שלא להסתכן יתר על המידה. עם זאת, במשטרה מתחקים גם אחר פעילות זו, בניסיון לאתר עבירות מס המתרחשות במסגרת זו.

בשונה מארגונים אחרים, ומכפי שנהג בתחילת דרכו, ארגונו של דומרני כמעט ואינו מעורב בעסקי ייבוא סמים. תחום זה הוא חלש בארגון הדרומי.

תחומי עיסוק נוספים: חברות הובלה והסעות, המרות מטבע (ג'יינג'ים) בדרום, איסוף בקבוקים למחזור, החזקת נדל"ן בחו"ל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אברג'יל - ברון הסמים

יצחק אברג'יל, שחזר לארץ להמשך ריצוי מאסרו לפני שבוע, נחשב עד היום לברון הסמים מספר 1 בארץ. עיתון הגרדיאן הבריטי אף הגדיר אותו כאחד מחמשת קרטלי הסמים הגדולים בעולם, ולא בכדי. הן במשטרת ישראל והן הבולשת האמריקנית (FBI) סבורים כי אברג'יל ואנשיו נוהגים לייבא כמויות עצומות של כדורי אקסטזי לארצות הברית, לאירופה ולישראל. אין זה מקרי שדווקא אנשי ה-FBI הם אלו ששמו את ידיהם על ראש הארגון לפני כשלוש שנים. על אף שהמאסר הממושך פגע משמעותית ברשת הברחת האקסטזי ברחבי העולם, מידע מודיעיני מראה כי עד היום ממשיכים אנשיו של אברג'יל להיות ספקי הסמים הגדולים במדינה.

אנשיו של אברג'יל:

מי שנחשב עד למעצרו לאיש ההימורים הגדול של הארגון הוא ללא ספק אילן בן-שטרית האילתי, יחד עם יעקב "עקא" שמעון. במשך שנים ארוכות, יחד עם השותף הצפוני מנהריה מיכאל מור, הפעיל בן-שטרית עסקי הימורים משגשגים באילת. המהמרים נהגו להגיע לדירות מסתור בעיר הדרומית בחסות אנשי אברג'יל. אנשי הארגון נהגו לסחוט באיומים מהמרים שלא החזירו את הכספים שהפסידו בהימורים. רשת ההימורים הייתה כה מוצלחת, עד כדי כך שהיא זלגה מעבר לגבול - לבתי המלון בטאבה, שכפי שנחשף בוואלה חדשות. בטאבה נהגו מור ובן-שטרית להלוות למפסידים סכומי עתק לצד ריביות גבוהות. כתב האישום שהוגש אשתקד כנגד אנשי הארגון, אינו מותיר ספק: אנשי אברג'יל שלטו ללא עוררין באזור הדרום הרחוק בצורה אבסולוטית.

השוק הסיטונאי: בעבר, תחום זה בו ארגונו של דומרני פורח, היה אחד התחומים החלשים של ברון הסמים הישראלי. עם זאת, לפי המידע שבידי המשטרה, הצליח יעקב "עקא" שמעון לחדור לאחרונה גם לתחום זה. לפי המודיעין המשטרתי, בתקופה האחרונה מתנהלת רשת חוקית של העברת ירקות שיובאו מחו"ל למלונות יוקרה באילת ובאזור הדרום. על אף שבן-שטרית ועקא שוהים כרגע מאחורי סורג ובריח, העברת הסחורות נמשכת במלוא עוזה.

חיסול בבת ים, גבר נורה למוות, אוקטובר 2011. דרור עינב
17 קורבנות במלחמת החיסולים. זירת חיסול בבת ים/דרור עינב

סחיטת דמי חסות והלבנת כספים בצ'יינג'ים: אחד ממאבקי השליטה המרכזיים בין הארגונים שהביא למרחץ דמים הו נהרגו 17 קורבנות במשולש ראשון לציון-חולון-בת ים. לפי המידע המודיעיני, עקא, העבריין מוטי חסין, ועוד מספר אנשי כנופיה מראשון לציון, מנהלים מאבק עיקש סביב הניסיון להשתלט על מספר סניפי הצ'יינג'ים הגבוה באזור זה. המאבק המרכזי בשליטה הוא מול האחים מוסלי, שמנסים לגייס את אנשיו של אברג'יל לעבור לצד שלהם. מבחינת אברג'יל, המלחמה עם הארגון של מוסלי טרם הסתיימה.

כמעט כמו כל ארגון המכבד את עצמו, גם זה של אברג'יל מחזיק רשת של חנויות "חלשות", עליהן הוא פורש את חסותו וסוחט את בעליהם. מדובר בחנויות בעיקר באזור המשולש, אך לא רק. למעשה, כמעט בכל הארץ ישנן שלוחות כאלו ואחרות של אנשי אברג'יל.

תחומי עיסוק נוספים: איסוף בקבוקים למחזור, חברות הובלה ועוד.

"תמיד יוצא נקי" - עמיר מולנר

הארגון של העבריין עמיר מולנר הפך כיכב בשנה האחרונה בישראל. גולת הכותרת של מולנר ואנשיו הוא עסקי השוק הסיטונאי בצריפין. כיוון שמדובר בעסק בו לכאורה לא עוברים אנשי הארגון על החוק, במשטרה מנסים לרכז מאמצים על מנת לפגוע בתשתית הכלכלית של הארגון, שלכאורה השתלט על חלק מן ההכנסות של הירקנים בשוק. לא בכדי אנשי להב 433 ביצעו בחודש האחרון מעצרים של אנשי הארגון בשוק הסיטונאי. מבחינת המשטרה, מדובר בספק מזומנים כבד שמגיע בדרך לגיטימית לארגון ומזינה אותו היטב.

עסקים קטנים: אנשיו של מולנר מחזיקים במספר פיצוציות ובתי עסק קטנים ברחבי גוש דן. במספר מקרים בשנה האחרונה ביצעה המשטרה פעילות במסגרתה נתפסו חלק מן העסקים כשהם מוכרים אלכוהול לקטינים, מה שהביא לסגירתם. בנוסף, במשטרה מנסים "לתקוף" עסקים אלו באמצעות בדיקת צווי רישוי. בזמן האחרון ניכר כי הפעילות המשטרתית עושה את שלה, כאשר אנשי הארגון החלו למכור חלק מהעזקים הללו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתמחות של מולנר - ייבוא קוקאין לישראל. משלוח שנתפס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הימורים: רשת ההימורים של ארגון מולנר נסובה סביב אתרי הימורים באינטרנט וכן דירות מסתור בהן מתקיימים הימורים בלתי חוקיים. לפי המשטרה, מולנר ואנשיו הצליחו להקים מספר אתרי הימורים הן בישראל והן בחו"ל, אתרים שהניבו על פי החשד מיליוני דולרים לארגון. כך למשל, בשנת 2012 הצליחה המשטרה ליירט אתר הימורים של הארגון, שבמשך מספר חודשים הצליח לגלגל סכומים שמסתכמים בכ-57 מיליון שקלים. על אף שעדיין לא הצליחו לחשוף דירות מסתור של הארגון, במשטרה סבורים כי הארגון מנהל כמה כאלו בהן הוא משלשל רווחים נאים לכיסו.

סחר בסמים: ההתמחות של הארגון של מולנר הוא ייבוא קוקאין לארץ. במשך שנים, ניסה הארגון לייבא כמויות עצומות של הסם לישראל מדרום אמריקה. במקרה האחרון שפורסם, הצליחה המשטרה לשים את ידה על הארגון, כאשר בפרשת "כוכב הצפון" הוגשו כתבי אישום נגד אנשיו של מולנר והעבריין זאב רוזנשטיין. מולנר, כרגיל, יצא ללא פגע. רק לאחרונה, בחסות משטרת ישראל, עצרה משטרת צרפת את המיליונר בני קאהן, שהיה מעורב על פי החשד בהברחת הסם המסוכן לישראל. לפי המידע המודיעיני, קאהן הוא חלק מהמנגנון של מולנר.

התפצלו מאברג'יל ונלחמים בו - האחים מוסלי

האחים יוסי, שי ואלי מוסלי מוגדרים על ידי המשטרה כמלכי ההימורים בישראל. לפי מידע מודיעיני, הארגון של מוסלי, שהיה בעבר אחד מהזרועות היותר אכזריות של ארגו אברג'יל, "עשה" את הקופה השמנה ביותר מפרשת הבנק למסחר והכסף אותו הצליחה לגנוב אתי אלון למען אחיה - עופר מקסימוב. האחים מוסלי, כך לפי המידע, מחזיקים מספר בתי קזינו, בתי הימורים ותחנות ווינר וטוטו באזור המרכז בכלל ודרום תל אביב בפרט (ואף ברומניה), הם מתמחים במתן הלוואות גדולות בשוק האפור וניכיון המחאות בצ'יינג'ים במשולש. האחים מוסלי, אוהדים שרופים של קבוצת הכדורגל בני יהודה תל אביב, מתמחים בעיקר בהימורים בספורט. עקב העריקה הכואבת לארגון אברג'יל, נמצאים האחים במלחמה קשה עם אנשיו, ובראשם יעקב "עקא" שמעון.

בני משפחת מוסלי, מואשמים בסחיטה באיומים בבית משפט השלום בת"א, יולי 2013. דרור עינב
הרוויחו על פי החשד מהמעילה בנק למסחר. בני משפחת מוסלי בהארכת מעצר/דרור עינב

בשל הנתח הגדול שגזרו האחים מוסלי מפרשת ההונאה בבנק למסחר, סבורים במשטרה כי ארגון מוסלי הוא אחד העשירים ביותר בין הארגונים שמצויים כעת על המפה הישראלית. במשטרה סבורים כי בשנים האחרונות נכנסו האחים מוסלי גם לתחומים של השתלטות על קרקעות באזור המרכז. לפי החשד, הארגון מנסה לבסס את מעמדו גם בנדל"ן באזור המשולש.

עיסוקים נוספים: סחיטת דמי חסות, אלימות, רכישת אמצעי לחימה.

בני שלמה

העבריין בני שלמה, שרק אתמול ניצל מניסיון חיסול במושבו חלץ, התחיל לאחרונה להקים ארגון פשע גדול שהמפקדה שלו במושב בדרומי. שלמה הוא האיש שמתחיל לנגוס בעסקיו של דומרני באזור. בין השאר, נהגו בעבר שלמה ודומרני לשתף פעולה בעסקי כריית החול ומטמנות הזבל – עוד כשהיו שותפים, אך אלו אינם עיסוקיו הבלעדיים. במשטרה סבורים כי שלמה מתחיל לפזול גם לתחומים "הקלאסיים" כמו סחיטה באיומים, הימורים ועוד. בימים אלו עוסק שלמה בעיקר בניסיון להדוף את המלחמה הקשה מול דומרני, לאחר שזה החליט לצאת לדרך משלו. במשטרה סבורים כי הארגון החדש הוא הכוכב העולה בישראל וימשיך לצבור תאוצה בחדירה לתחומי פשיעה נוספים.

ריקו שירזי

על אף שבשנים האחרונות ירדה הילתו של ריקו שירזי, המשטרה סבורה כי בידיו כמה מועדוני הימורים באזור נתניה. במשטרה סבורים גם כי אנשיו של שירזי ממשיכים לנסות להלך אימים בנתניה, תוך ניסיון לגבות דמי חסות על בתי עסק בעיר. כמו כן, במשטרה חושדים כי הוא מחזיק ברשת הפצת סמים קלים באזור העיר. שירזי, שגם נהנה בעבר משימוש לכאורה בחשבוניות פיקטיביות בחברות קש, נאלץ כעת ללקק את הפצעים. לפני חמש שנים התנהלה מלחמת חורמה באזור נתניה בין הארגון של שירזי לארגון של משפחת אבוטבול. בעוד שארגון אבוטבול איבד את מרבית אנשיו, גם שירזי אינו מלקק דבש. בשנת 2009 הוגש כתב אישום כנגד בנו של ריקו, שי שירזי. שירזי ג'וניור הואשם בהריגה של בעל מועדון הימורים בנתניה, שלא הסכים לשלם נתח לארגון.

ארגונים נוספים

אבי רוחן: הכנופיה מפרדס כץ שהוא עומד בראשה מתמקדת בעיקר בגביית חובות באזור השרון. במשטרה מגדירים את הכנופיה, המונה אנשים בודדים, כארגון אכזרי, שלא בוחל בשום אמצעי על מנת לסחוט את בעלי החוב. מלבד זאת, הארגון, שמשמש אף הוא כסניף של אברג'יל, הארגון עוסק בהפצת סמים וצבירת אמצעי לחימה כחלק ממאבק מול ארגוני פשיעה אחרים. בעבר, היה רוחן אחד מאושיות ההימורים הגדולות בישראל. בשנת 2007, הוגש נגדו ונגד עוד 11 חשודים נוספים כתב אישום בגין הפעלת רשת הימורים בארץ ובחו"ל. לפי כתבי האישום, נהגו אנשי רוחן לרמות את המהמרים כשהתקינו מכשיר מיוחד ברולטה, השולט בהגרלת המספרים.

האחים מגידיש: סמים, מערך הסעות באשדוד, מועדוני הימורים ועוד.

משפחת חרירי: אלימות במגזר הערבי, המתבטאת בעיקר בסחיטת דמי חסות באזור טייבה, אום אל פחם, טירה וג'לג'וליה ועוד. הלבנת הון, הימורים בלתי חוקיים באינטרנט.

משפחת קראג'ה: סחיטת דמי חסות, החזקה ואספקת אמצעי לחימה, עסקים לגיטימיים באזור נתניה ועוד.

משפחת ג'רושי: סחיטת דמי חסות, אספקת סמים באזור יפו והסביבה, השתלטות על קרקעות ועסקים במרמה.

משפחת עבד אל קאדר: אלימות, סחיטת דמי חסות, הלוואה בריבית, סמים אמצעי לחימה באזור טייבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully