וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בהסתדרות המורים חשודים בקבלת שוחד

יחידה להב 433 חוקרת אם הבכירים ניצלו את מעמדם לקבלת טובות הנאה בשווי עשרות אלפי שקלים. שניים מהם נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים. המתלוננת: נחשפתי לדברים שלא ייאמנו

בכירים בהסתדרות המורים חשודים בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. שניים מהם נחקרו היום (שלישי) באזהרה במשרדי יחידה להב 433, ושוחררו לביתם בתנאים מגבילים. אחד המעורבים נשלח למעצר בית למשך חמישה ימים.

החקירה של היחידה הארצית למלחמה בשחיתות, שנמשכת מזה כמה חודשים תחת איפול כבד על הפרטים, החלה לאחר קבלת תלונה מגילה קליין, יו"ר סיעת נח"ל בהסתדרות המורים. במרכז העניינים עומדים חשדות הנוגעות לניהול תקציב הנופש והנסיעות של הסתדרות המורים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
בג"ץ: לא לתקצב חרדים שלא התגייסו לצה"ל
ניצב ארביב נאלץ לצפות מהצד בחקירת השוחד שהוביל
פדופיל מורשע נעצר שוב בחשד לתקיפת ילדים

כיתה מאמצת משפחה. ShutterStock
"צריך לעשות בדק בית בהסתדרות המורים"/ShutterStock

על פי החשד, אחד המעורבים קיבל טובות הנאה בהיקף של אלפי שקלים והיה מעורב לכאורה במעשים חמורים נוספים. בכיר אחר נחשד כי ניצל את מעמדו וגרף כ-100 אלף שקלים בטובות הנאה. בין היתר, הוא סיפק לכאורה עבודה לסוכנות נסיעות בתמורה לרווחים מכך.

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמרה קליין כי "בחודש יולי האחרון הגשנו סגני ואנוכי תלונה ליחידה לחקירות הונאה, ואמרתי את דבריי במשטרה ובכנסת. צריך לעשות בקרה על כל בית הסתדרות המורים, ואני מקווה שהמשטרה תעשה את עבודתה נאמנה". היא הוסיפה כי "במהלך שלושה שבועות נחשפנו לדברים שלא האמנו שקיימים בתוך בית הסתדרות המורים. ביקשנו ממשטרת ישראל לחקור את הנעשה ולבדוק אם יש אמת בחשדות, לאור כל המסמכים שהגיעו לידינו".

לדבריה, "אני מלאת צער על כל מה שקורה. שמה של הסתדרות המורים הוכפש, וזה ארגון שחשוב לי ולעובדי ההוראה. אני מקווה שנחזיר את הכבוד של האיגוד המקצועי הזה, שנאבק על עקרונות של יושר ושוויון".

פרקליטה של הסתדרות המורים ושל אחד מבכיריה, עו"ד רונאל פישר, מסר בתגובה: "צר לנו כי גורמים פוליטיים בהסתדרות המורים מבקשים להדיח את ההנהלה באמצעות עשיית שימוש במשטרה, תופעה שהיא מכוערת ומסוכנת. אנחנו מברכים על הבדיקה של המשטרה, וניסיון זה יתברר כפארסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully