וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הקלה בתנאי המעצר של מנהיג האופוזיציה כרובי

כרובי ומיר-חוסיין מוסאווי הובילו את המחאה הירוקה ב-2009 נגד הנשיא אחמדינג'אד ונעצרו ב-2011. כרובי הועבר למעצר בית תחת שמירה הדוקה בביתו. גורלו של מוסאווי אינו ידוע

מהדי כרובי, לשעבר יו"ר המג'לס וממנהיגי התנועה הירוקה של האופוזיציה. AP
מהדי כרובי ב-2009. נמצא בביתו אך נאסר עליו לשוחח בטלפון/AP

איראן הקלה בתנאי המעצר של בכיר האופוזיציה מהדי כרובי. הוא היה ממנהיגי "התנועה הירוקה", שהתעוררה ב-2009 אחרי הבחירות לנשיאות כדי להדיח את הנשיא מחמוד אחמדינג'אד. ייתכן שצע זה מגיע ברקע עשרת הימים המציינים את יום השנה ה-35 למהפכה האיסלאמית.

כרובי, בעצמו אחד מארבעת המועמדים הסופיים בבחירות ב-2009, נעצר ב-2011 והועבר למיקום לא ידוע. בנו, מוחמד חוסיין כרובי, הודיע בפייסבוק כי אביו, בן 77, הוחזר בסוף השבוע למעצר בבית המשפחה בצפון טהראן. עם זאת, הבן ציין כי בעוד שאביו מתגורר בקומה העליונה של הבית, הרי שאנשי ביטחון השתלטו על אחד החדרים בקומה התחתונה, ולמעשה הוא עדיין נמצא תחת שמירה הדוקה. לדבריו, הזקיפים מתירים לאביו לצפות בטלוויזיה, אך לא בערוצי לווין, וגם לא להשתמש בטלפון או באינטרנט

כרובי שימש בתפקידים בכירים בשלטון. בין היתר כיהן כיו"ר המג'לס (הפרלמנט) והיה יועצו הקרוב של האייתוללה חומייני. בנו אמר כי אביו עדיין דורש משפט צדק עבור מחאת 2009, שכן מעולם לא הוגש נגדו כתב אישום.

לפי מקורות באופוזיציה, כרובי הוחזק בשנתיים האחרונות בדירה בטהראן, תחת שמירה הדוקה של כוחות הביטחון. המשטר סירב להתייחס לדיווחים הללו. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של שני מדינאים איראנים שנעצרו גם הם ב-2011, וככל הנראה מוחזקים בתנאים דומים: המועמד לנשיאות מיר-חוסיין מוסאווי, ורעייתו של מוסאווי, זהרא ראהנוורד.

כרובי, יחד עם מוסאווי, הוביל את "התנועה הירוקה" שערערה על תוצאות הבחירות ב-2009, בהן זכה אחמדינג'אד בכהונה נוספת. עשרות אלפי צעירים וסטודנטים יצאו לרחובות בערים הגדולות באיראן והתעמתו עם כוחות הביטחון. 27 בני אדם נהרגו בהפגנות ועוד מאות נכלאו. זו הייתה המחאה הגדולה ביותר באיראן מאז המפהכה האיסלאמית ב-1979.

לקריאה נוספת
ירוק הולך ונעלם: מה קרה לאופוזיציה באיראן?
קרי מבהיר לאיראן: לא נרפה מהסנקציות הקיימות
מה גורם לזינוק בתחלואת הנפש של האיראנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully