וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס לסקרלט ג'והנסון: "חשבתי שאת מאמינה בזכויות אדם"

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, ביקר בחריפות סולנה לשעבר של להקת פינק פלויד את החלטתה של השחקנית לככב בקמפיין של חברת סודה סטרים, שמפעליה ממוקמים בשטחים

: רוג'ר ווטרס. , Jason Kempin, GettyImages
: רוג'ר ווטרס/GettyImages, , Jason Kempin

רוג'ר ווטרס, סולנה לשעבר של להקת פינק פלויד, ממשיך בקריאות לחרם על ישראל, אותה כינה בעבר "מדינת אפרטהייד". בפוסט ארוך ומפורט שפרסם ווטרס היום (שבת) בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, הוא פונה ישירות אל השחקנית סקרלט ג'והנסון והמוזיקאי האגדי ניל יאנג, וקורא להם להצטרף לתנועת החרם על ישראל, תוך שהוא מותח עליהם ביקורת חריפה. סיבת הפנייה של ווטרס לשני אלו היא הסערה שנוצרה בעקבות בחירתה של ג'ונהסון כפרזנטורית של חברת סודה סטרים, אשר מפעלה ממקום ביישוב מעלה אדומים, וכן הופעתו הקרבה של יאנג בישראל.

"בימים האחרונים כתבתי מכתבים אישיים לניל יאנג (פעם אחת) ולסקרלט ג'והנסון (מספר פעמים). למרבה הצער, לא קיבלתי כל מענה מהם", פותח ווטרס את דבריו. "לכן אני כותב את המכתב הזה בעמוד הפייסבוק שלי בנימה קלה של מבוכה".

"ניל? אנחנו לא באמת מכירים האחד את השני אבל תמיד היית אחד מגיבוריי ולכן אני מבולבל. סקרלט? אה, סקרלט. פגשתי אותה לפני כשנה, אני חושב שזה היה במופע איחוד של להקת קרים. אני זוכר שאז היא היתה מאוד נגד הצבא שדיק צ'ייני הקים בעיראק. היה אפשר לחשוב שמדובר באישה צעירה, חזקה, בעלת יושרה, המאמינה באמת בזכויות אדם, בחוק ובאהבה. אני מודה שכעת התבדיתי, אם בכך האמנתי. אין טיפש כמו טיפש זקן".

"מספר שנים לאחר מכן", ממשיך ווטרס, "ההחלטה של סקרלט לתמוך בסודה סטרים ולעזוב את אוקספם... היא משהו שקשה לקבל רציונלית... סקרלט, קראתי את התגובות שלך ואת התירוצים שלך לפרשה, בהם טענת כי לפועלים הפלסטינים במפעל סודה סטרים יש משכורת שווה לצד זכויות שוות והוגנות. באמת? זכויות הוגנות? האם כך הדבר? האם יש להם הזכות להצביע? האם יש להם גישה לדרכי וכבישי הארץ? האם הם יכולים לטייל מבלי לעמוד שעות במחסומים? האם יש להם תנאים סניטריים? האם יש להם אזרחות?"

סקרלט ג'והנסון לסודה סטרים. סודה סטרים, צילום מסך
"את התירוצים שלך קשה לקבל". סקרלט ג'והנסון/צילום מסך, סודה סטרים

ווטרס חותם את הצהרתו במילים "סקרלט, את חמודה באופן שלא ניתן להכחיש, אבל אם סודה סטרים בונה 'גשר לשלום' (המונח בו השתמשה ג'ונהסון באחת מהצהרותיה בנוגע לפרשה, נ.ה.), את גם ללא ספק חסרת תשומת לב".

הפוסט של ווטרס גרר מאות שיתופים, אלפי לייקים וכן מאות תגובות. עם זאת, נראה כי חבריו המפורסמים של ווטרס עדיין בוחרים לשמור על שתיקה – אנשים מטעמם של יאנג או ג'והסון טרם הגיבו לדבריו של ווטרס הלוחמני, שכבר השווה בעבר את ישראל לגרמניה הנאצית ואף קרא לזמרת אלישיה קיז שלא להגיע לישראל.

ג'והנסון כבר ספגה ביקורת רבה על הקמפיין לסודה סטרים, אך לא נסוגה מהבחירה לייצג את החברה, ואף הודיעה כי היא מסיימת את התקשרותה עם הארגון ההומניטרי אוקספם שתומך בהחרמת ישראל. יאנג עתיד להופיע ב-17 ביולי בפארק הירקון בתל אביב. ווטרס עצמו הופיע בישראל בשנת 2006 ביישוב נווה שלום, אך נראה כי מאז דעתו בנושא השתנתה, והוא נחשב לאקטיביסט פעיל במיוחד בתנועת החרם.

ממשרדו של שוקי וייס, שאחראי על הבאתו של יאנג לארץ - והביא לכאן גם את קיז - נמסר בתגובה: "אנו ממשיכים לקרוא לאמנים להופיע בישראל ולהיפגש עם מעריציהם באשר הם, להבדיל מגישתו של ווטרס שממשיך לחזור על עצמו בקריאה חד צדדית, חשוכה ופתטית".

מה דעתכם על המכתב של ווטרס? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully