וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חבר הקונגרס מפרשת פינטו מאיים לרצוח כתב

29.1.2014 / 10:20

סוכן ה-FBI לשעבר, מייקל גרים, התראיין אמש כדי להגיב על נאום מצב האומה. כשהתבקש להשיב על מימון הקמפיין שלו, התפרץ על הכתב: "אשבור אותך, ילד. אזרוק אותך מהמרפסת"

צילום: רשת NY1, עריכה: יאיר דניאל

חבר הקונגרס הרפובליקני מייקל גרים, ששמו נקשר בפרשת הסחיטה של הרב יאשיהו פינטו, תועד בשידור חי כשהוא מאיים להרוג עיתונאי. גרים, לשעבר סוכן FBI, התראיין לפנות בוקר (רביעי) בוושינגטון לרשת הטלוויזיה בכבלים NY1, זמן קצר אחרי נאום "מצב האומה" של הנשיא ברק אובמה.

המראיין, מייקל סוטו, ביקש מגרים להשיב בתום השיחה על שאלה נוספת, הנוגעת לחקירת העבירות, לכאורה, שעשה חבר הקונגרס במימון מסע הבחירות שלו ב-2010. גרים השיב בזעם: "אני לא מדבר איתך על נושאים 'אוף-טופיק'. הריאיון הזה נוגע אך ורק לנשיא". לאחר מכן נטש גרים את הריאיון.



מהו החוט המקשר בין חקירת הבולשת לפרשת הרב פינטו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שהחזיר את השידור לאולפן, פנה המראיין למצלמה, ואמר: "אם כך, חבר הקונגרס מייקל גרים לא רוצה לדבר על כמה מההאשמות הנוגעות למימון הקמפיין שלו". גרים, ששמע את הדברים, הגיח שוב למצלמה, ואמר למראיין: "תן לי להיות ברור: אם אי פעם תעשה דבר כזה שוב, אזרוק אותך מהמרפסת המזדיינת". המראיין התגונן, ואמר: "מדוע? זו שאלה לגיטימית", אך גרים המשיך: "לא. אתה לא מספיק גבר. אשבור אותך לשניים, כמו ילד". התמלול המלא של השיחה פורסם על ידי רשת הטלוויזיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גרים פרסם לפנות בוקר הצהרה שבה הסביר את מעשיו, אך סירב להתנצל: "הייתי עצבני מאוד. עשיתי טובה לרשת NY1 כשהקדמתי את הריאיון עמם על פני בקשות אחרות לראיונות. הכתב ידע שמיהרתי, ושהגעתי לשיחה רק כדי להגיב על נאום 'מצב האומה', ולמרות הכול, הוא התעקש לעשות מחטף זול ולא-מכובד בתום הריאיון, רק מפני שלא הספקנו לדבר מחוץ לפרוטוקול.

"נזפתי בכתב וגערתי בו - מילולית - כי אני מצפה לרמה מסוימת של מקצועיות, במיוחד כאשר אני יוצא מגדרי כדי לעשות טובה לכתב מסוים. מסופקני אם אני חבר הקונגרס הראשון שנוזף בכתב, ובטוחני שאינני האחרון".

גרים מייצג בבית הנבחרים את סטטן איילנד וכמה אזורים מברוקלין. בין היתר, נבדק חשד כי קיבל תרומות לא חוקיות מחצרו של הרב פינטו. בתמורה, גרים היה אמור לפנות למקורביו בבולשת, כדי להשיג מידע בעניינו של פינטו. מאוחר יותר, נחשד כי גרים סחט בעצמו את הרב.

עוד על פרשת פינטו
רעייתו של ניצב ארביב מסרה עדות במח"ש
פרקליטו של פינטו: בלי חקירה לברכה אין הסדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully