וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: דוד לוי מגייס תמיכה למרוץ לנשיאות

26.1.2014 / 14:38

מקורביו של שר החוץ לשעבר סיפרו לוואלה! חדשות כי הוא שוקל להודיע על התמודדות לתפקיד הרם כבר בימים הקרובים. פעילים בכירים בליכוד מבררים מי הח"כים שיתמכו במועמדותו

מערכת וואלה!

(מאת: עמרי נחמיאס)

האם שר החוץ וחבר הכנסת לשעבר דוד לוי יודיע בימים הקרובים על התמודדות לתפקיד נשיא המדינה? על פי מקורביו של לוי, הסיכויים לכך גבוהים. הגורמים אמרו היום (ראשון) לוואלה! חדשות: "הוא שוקל להודיע על התמודדות, בימים הקרובים יתחברו להם הדברים ביחד, אז הוא יקבל החלטה סופית, אבל הכיוון הוא חיובי".

בשבועות האחרונים שורבבו לבורסת השמות כמועמדים לנשיאות מספר חברי כנסת כמחליפיו של הנשיא שמעון פרס, שיעזוב את בית הנשיא בחודש יולי הקרוב. בין היתר, הוזכרו שמותיהם של חבר הכנסת בנימין בן אליעזר, השר סילבן שלום, חברת הכנסת לשעבר דליה איציק, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי וחתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דן שכטמן.

שמו של לוי עלה כמועמד לנשיאות במספר הזדמנויות בשנה האחרונה, אולם הוא הקפיד לשמור על מרחק מאור הזרקורים, ולא הביע באופן פומבי את רצונו בתפקיד. עוד מוקדם לנבא אם מי שעמד בעבר בראש מפלגת גשר שחברה לליכוד ולאחר מכן לעבודה ייכנס למרוץ, אך עושה רושם שסיכוייו של לוי גדלו בימים האחרונים. הוא עצמו לא נפגש עם חברי כנסת, אך מקורביו, פעילים בכירים בליכוד, סיפרו הבוקר כי הם עוברים בין חברי כנסת בליכוד, בישראל ביתנו ובמפלגות נוספות על מנת לשאול אם יסכימו לחתום עבור לוי על הצהרת ההתמודדות, שכן אדם מחוץ למערכת הפוליטית צריך עשר חתימות של חברי כנסת מכהנים. בסביבתו של לוי אמרו היום: "הוא ישיג את עשר החתימות ללא בעיה, גם מהליכוד וישראל ביתנו וגם ממפלגות נוספות".

התמודדותו של לוי, אם תצא לפועל, תגיע על רקע ההתמהמהות בהחלטתו של השר סילבן שלום, ששמו הוזכר כמי שעשוי להתמודד לתפקיד. ההערכות במערכת הפוליטית הן כי בשל היחסים המעורערים בין חבר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן, יוכל דוד לוי לזכות לתמיכת הליכוד וישראל ביתנו.

עוד במהדורה:

איפה הכי מסוכן להיות יהודי? ראשי החזיר שנשלחו בסוף השבוע לבית הכנסת הגדול ברומא הם רק חלק ממגמה עולמית הולכת וגדלה של גילויי אנטישמיות. שגריר ישראל באיטליה מעיד על תחושות קשות בקהילה היהודית המקומית. באילו מקומות נוספים באירופה צריך להצניע את העברית והציציות?

"ענת קם היא גיבורה", כך טוען הבלוגר היהודי אמריקאי, ריצ'רד סילברסטין שחשף לראשונה את הפרשה. סילברסטין מספר למהדורת וואלה! למה אנחנו צריכים לכבד את מעשיה של קם במקום להוקיע אותם.

אינקובטור אנושי: בית חולים בטקסס סירב לנתק מהמכשירים את מרליז מיונוז, אישה שמתה מוות מוחי, רק בגלל שהייתה בהריון. לאחר מאבק ממושך של משפחתה, בית המשפט הורה בסוף השבוע לנתקה מהמכשירים. עד כמה המקרה נדיר, ואיך היו מתמודדים בישראל עם מקרה דומה?

"ציפיתי שזה יקרה, כמו כל אישה בישראל", אמרה ורדה שחם על בגידותיו של בעלה. הילה קובו, אישה בישראל, מבקשת ממנה לא לייחס לה ציפיות שמרניות ובעייתיות.

התחזית: היום מעונן חלקית עד מעונן עם אפשרות לגשם קל. מחר ירידה בטמפרטורות וגשם לפרקים בצפון ובמרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully