וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרו רוסיי התפטר מברצלונה: "הזמן שלי תם"

הנשיא הודיע רשמית על עזיבתו, בעקבות אי הסדרים בעסקת ניימאר: "הכול כשר, ההאשמות נגדי חסרות בסיס. משפחתי ואני סבלנו". ברתומיאו יחליפו. דלפו פרטי החוזה של ניימאר

סנדרו רוסיי נשיא ברצלונה המתפטר. AP
מסיים את הקדנציה מוקדם מכפי שתכנן. סנדרו רוסיי/AP

חילופי משמרות מאולצים בברצלונה: כפי שדווח מוקדם יותר היום (חמישי), סנדרו רוסיי הודיע באופן רשמי על התפטרותו מתפקיד נשיא ברצלונה, בעקבות מעורבותו באי הסדרים שהתגלו בעסקת ניימאר. רוסיי כינס מסיבת עיתונאים ובה הסביר את החלטתו ונפרד מהמועדון, כשמי שהוכרז כמחליפו הוא סגנו ז'וספ ברתומיאו, שככל הנראה ימשיך עד תום הקדנציה ב-2016.

ארבעת הקפטנים של ברצלונה - קרלס פויול, צ'אבי, אנדרס אינייסטה והשוער ויקטור ואלדס - התייצבו למסיבת העיתונאים. באולם נכחו גם רעייתו של רוסיי ובני משפחתו, וכן אנשי הנהלת ברצלונה, כולל ברתומיאו וחאבייר פאוס שניסו לשכנע את רוסיי מוקדם יותר להמשיך בתפקיד.

סנדרו רוסיי נשיא ברצלונה המתפטר (משמאל) עם מחליפו ז'וספ מריה ברתומיאו. GettyImages
המחליף כבר כאן. ז'וספ מריה ברתומיאו עם סנדרו רוסיי/GettyImages

רוסיי נשא נאום קצר ואמר: "לפני ארבע שנים, אלפים חברים מימשו את זכות ההצבעה ובחרו את האיש שצריך לשאת בתפקיד. זה היה יום בלתי נשכח עבורי. בארבע השנים הללו נהנו וסבלנו עם ברצלונה, עברנו הרבה מכשולים וזכינו בהרבה תארים. ההצלחה שלנו היא תוצאה של המאמץ שהושקע על המגרש, אך במשך זמן רב אני ומשפחתי סבלנו.

"אני תוהה אם חלק ממשמעות התפקיד זה שהמשפחה שלי תסבול איומים והאשמות שכאלה. תמיד טענתי שפעלנו כשורה בעסקת ניימאר, כל מה שעשיתי היה כשר. כעת, האשמה חסרת בסיס נגדי מסתיימת בבית המשפט. זו הסיבה שהזמן שלי כאן הסתיים ואני מגיש להנהלה את התפטרותי. הייתה לי הזכות להיות נשיא ברצלונה".

רוסיי זכה למחיאות כפיים מבאי מסיבת העיתונאים, ובהמשך הודיעה ברצלונה על מינוי סגנו ברתומיאו למחליף, כנראה עד 2016.

הנשיא החדש ברתומיאו, שידבר יותר במסיבת עיתונאים נוספת שתקיים ברצלונה מחר, התייחס להתפתחויות המשפטיות בעסקת ניימאר והבהיר: "אנחנו הולכים להיות מאוד תקיפים בהגנה על המועדון שלנו, מול כל הרשויות. נישאר חזקים, אנחנו כאן ונמשיך בפרויקט עד 2016".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סנדרו רוסיי נשיא ברצלונה המתפטר במסיבת עיתונאים. AP
האמת תתברר בבית המשפט. סנדרו רוסיי/AP

רוסיי בן ה-49 נבחר לתפקיד נשיא ברצלונה ביולי 2010, כשהחליף את ז'ואן לאפורטה, לו שימש כסגן כמה שנים קודם לכן. במהלך הקדנציה שלו זכתה ברצלונה בגביע האלופות, בשתי אליפויות ובגביע אחד, כשהעסקה הגדולה (והסבוכה) ביותר שביצע הייתה רכישתו של ניימאר מסנטוס, אשר בכרטיסו החזיקו כמה אנשי עסקים וחברות. הסכום הרשמי עליו דיווחה ברצלונה היה 57 מיליון יורו, אך אז נחשפו פרטים נוספים שגילו כי שולמו עוד עשרות מיליונים ולמעשה רוסיי שיקר ובארסה שילמה לא פחות מ-95 מיליון יורו.

אם החשדות נגד רוסיי יתאמתו ויתברר שהוא העלים כספים בעסקת העברתו של ניימאר, הוא עלול לקבל עונש כבד מאוד ואף לשבת בכלא. בספרד טוענים כי בארסה עלולה לספוג קנס של 230 מיליון יורו אם השופטים יחליטו שהמועדון ביצע עבירות מס וניסה להסתיר את הכספים ששולמו עבור ניימאר. ברצלונה, מצידה, ממשיכה לטעון שרכישתו של ניימאר בוצעה על פי כל הנהלים הדרושים, אך נכון לעכשיו יש יותר מדי סימני שאלה סביב העסקה הזו שממשיכה לסבך את המועדון הקטלאני.

ניימאר שחקן ברצלונה החדש לוחץ יד לנשיא המועדון סנדרו רוסל. רויטרס
הנשיא המתפטר ממשיך לטעון: הכל כשר. סנדרו רוסיי עם ניימאר/רויטרס

בזמן שרוסיי ממשיך לטעון שהכול כשר, גם פרטי החוזה הסודי של ניימאר כבר דלפו החוצה. תחנת רדיו בקטלוניה פרסמה שהברזילאי מרוויח כ-9.18 מיליון יורו לעונה במשך חמש שנים, ובנוסף זכה למענק חתימה של 8.5 מיליון יורו.

כמו כן, הוא זכאי לבונוסים מגוחכים על העפלה של ברצלונה לליגת האלופות - 637.5 אלף יורו ועלייה לשלבי הנוקאאוט - 425 אלף יורו. אלו דברים שברצלונה עושה מדי עונה, כך שכבר עתה הוא הרוויח מעל מיליון יורו. זכייה בכל התארים תסדר לניימאר עוד 1.7 מיליון יורו, כאשר דאבל יספק לו "רק" 850 אלף. אליפות בלבד שווה לו 637.5 אלף יורו וזכייה בליגת האלופות 850 אלף.

וגם, הבונוס שלא ממש ישמח את ליאונל מסי: אם ניימאר יזכה בכדור הזהב, ברצלונה תשלם לו 425 אלף יורו נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully