וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הלייזר שתיירט רקטות לטווחים קצרים במיוחד

19.1.2014 / 0:05

רפאל הישראלית תציג בקרוב בסינגפור מערכת המבוססת על קרן לייזר מוצק העונה לשם "קרן ברזל", ואמורה לפעול בטווחים שמתחת לסף היכולת של "כיפת ברזל". הפיתוח טרם הסתיים

הצצה נדירה למעבדת הלייזר של צה"ל. דניאל בוק
מעבדת לייזר של צה"ל/דניאל בוק

חברת רפאל הישראלית תחשוף בחודש הבא את התשובה לפצצות מרגמה, רקטות לטווח קצר מאוד ומטוסים זעירים ללא טייס: מערכת קרן לייזר מוצק העונה לשם: IRON BEAM, קרן ברזל.

בימים האחרונה פרסמה רפאל באתר האינטרנט שלה הודעה לקראת תערוכת נשק בסינגפור. לפי הפרסום, לצד תצוגת טילים מגוונת וסוללת "כיפת ברזל", תחשוף החברה לראשונה מערכת לייזר מוצק המבוסס על חשמל, המיועד לספק מענה לאיום תלול-מסלול קצר-טווח וכלי טיס. במערכת הביטחון מדגישים כי אין עדיין בידי רפאל מוצר מדף שאותו ניתן למכור לחברות בעולם, אך היא בהחלט עשתה כמה פריצות דרך בתחום השנה האחרונה.

המנהל לפיתוח מחקר, תשתית ואמצעי לחימה (מפא"ת) במשרד הביטחון משקיע במשך עשרות שנים כסף רב בפיתוח לייזר מוצק עם התעשיות הביטחוניות בישראל למגוון רחב של איומים, כגון יירוט פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר ישראל ורקטות לטווח קצר במיוחד. ההערכה במערכת הביטחון היא כי בעשור הקרוב ישתלבו פיתוחים מסוג זה בצה"ל, כחלק משכבות ההגנה האוויריות: חץ 3, חץ 2, פטריוט, "שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל". לייזר מוצק מתבסס על צריכת חשמל גבוהה, אך הוא ידידותי לסביבה יותר מאשר לייזר כימי, שלצורך הפעלתו נחוץ מלאי של חומרים כימיים שונים.

ערוץ הפיתוח של הלייזר המוצק שונה מפיתוחי לייזר שנבחנו בעבר על ידי ישראל במגוון ניסויים. כך למשל, ניסתה בעבר ישראל לפתח לייזר כימי לצורכי יירוט רקטות במסגרת פרויקט "נאוטילוס", אך הפיתוח הופסק. גם פרויקט ABL האמריקני, שבמסגרתו משגר מטוס נוסעים קרני לייזר כימי לעבר טילים, הוקפא עד להודעה חדשה.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
הפיתוח החם בצה"ל: ה"ווייז" המוצפן של מטוסי הקרב
שנה לעמוד ענן: במלחמה הבאה - התרעה לפי רחוב
העתיד כבר כאן: מסכי הפלזמה שרודפים אחרי המפקד

(עדכון ראשון: 22:03)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully