וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: שרון מתדרך על הקרבות האגדיים בסיני

14.1.2014 / 0:23

ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון חשף סרטון שבו נראה שרון, כמפקד אוגדה 38, מתדרך בכירים בצה"ל במלחמת ששת הימים על השתלשלות הקרבות שעיצבו את צה"ל באום כתף ובאבו עגילה

צילום: ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, הטלוויזיה החינוכית

סרטון נדיר שחשף אתמול (שני) ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון מתעד את אריאל שרון המנוח בימיו כמפקד אוגדה 38, במהלך מלחמת ששת הימים, כשלצדו אלוף פיקוד דרום דאז ישעיהו גביש, כשהוא שוטח את השתלשלות הקרבות ההירואיים באבו עגילה ובאום כתף. מדובר בשני קרבות בחצי האי סיני, שלהם הייתה השפעה מכרעת על תוצאות המלחמה ואשר נלמדים עד היום באקדמיות הצבאיות ברחבי העולם.

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אריאל שרון, התפרסם במערכת הביטחונית בשל הקמת היחידה הנועזת 101, הפיקוד על חטיבת הצנחנים, צליחת התעלה במלחמת יום הכיפורים, שרבים זוקפים לזכותו את הכרעתה. עם זאת, בין כל אלה נרשמו שני קרבות יוצאי דופן ומכריעים בהשפעתם, ששינו את פני צה"ל עד היום. "ידענו מראש שאם נצליח להבקיע בשתי הגזרות ולהעביר עוד אוגדה פנימה - הרי שהמלחמה הוכרעה ומה שנשאר הוא קרב של רדיפה, מניעת נסיגת האויב והשמדתו בשטחים הפנויים", נשמע שרון אומר בתיעוד.

אריאל שרון בצד המערבי של התעלה עם משה דיין ומאחוריהם אריה בר און. דובר צה"ל
הקרבות ההירואיים שהוביל עיצבו את פני צה"ל. שרון לצד דיין/דובר צה"ל

"עד היום נחשפו סרטונים אילמים של שרון או הקלטות קשר מהימים ההם", אמר גורם צבאי לוואלה! חדשות. "הפעם מדובר בסרטון וידאו נדיר שבו שומעים את אריק שרון בקולו מספר את סיפור הקרב. מדובר במסמך נדיר וחשוב", הוסיף. הצבא המצרי ספג מפלה קשה באותם קרבות, אולם מנגד ספג גם צה"ל מכה קשה, בדמות 38 חללים. כמו כן, הושמדו 19 טנקים ומטוס צה"ל הופל.

(עדכון ראשון: 19:10)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אריאל שרון לאחר מלחמת ששת הימים. ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון
הטלוויזיה הלימודית, צילום מסך
אריאל שרון לאחר מלחמת ששת הימים/צילום מסך, ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון הטלוויזיה הלימודית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully