וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורית גלרון: "עדיין מתחברת לשירים טובים"

יונתן גת

13.1.2014 / 8:16

לכבוד יציאתו מחדש של אלבומה "שירים באמצע הלילה", מספרת גלרון לוואלה! תרבות על המוזיקה שהיא שומעת, על מצב הרוח שהשתנה ועל הטעם המוזיקלי שכנראה לא ישתנה לעולם

"שירים באמצע הלילה", אלבומה המופתי של נורית גלרון מ-1981, נחשב במשך שנים לאחד המדכאים ביותר במוזיקה הישראלית. האלבום, המבוסס על כתביו של נתן זך, כלל שירים מלאי יגון, עצב ומלנכוליה כמו "כי האדם עץ השדה", "כשצלצלת רעד קולך", או "כמעט טוב". היה גם מי שסיכם אותו במשפט "כל מה שצריך זה לשמוע את האלבום שלוש פעמים ואז לקפוץ מהחלון".

היום, אין חולק שהוא מכיל כמה מהקלאסיקות העבריות הגדולות בכל הזמנים ("כולנו זקוקים לחסד" ו"עד מחר"), בהן טיפלו טובי המוסיקאים, מסשה ארגוב, יוני רכטר ושלום חנוך, ועד אילן וירצברג, מתי כספי ושלמה יידוב.

השבוע, 33 שנה לאחר מכן, האלבום רואה אור בהוצאה מחודשת, הפעם עם תוספת מיוחדת - שירים שהוקלטו בביצועה של גלרון בהופעה חיה ב-1979, שהוקדשה גם היא לשירי זך. את השירים הללו ניתן לשמוע לראשונה כאן בוואלה! תרבות.

הוצאה מחודשת כזאת, במסגרת חידושי אלבומים מיתולוגיים, מעלה באופן טבעי את השאלה האם תקליט כזה היה יכול להופיע גם בימים אלה. גלרון כלל אינה בטוחה בכך.

"היום לכל דיסק קשה מאד לפרוץ לתודעת הקהל. בפרט דיסק קונספטואלי כזה". היא מסבירה. "מבחינת התכנים, הטקסטים והמוסיקה, ברור שסוג דיסק כזה חייב לצאת לאור. אבל, תרבות צריכת המוזיקה השתנתה ומהבחינה הכלכלית והעיסקית, השיקול הוא של חברת התקליטים"

העצב באלבום הזה שיקף גם את מצב הרוח שלך באותן שנים?

"וואוו, מי זוכר? זה היה לפני 30 שנה. מתארת לעצמי שעצם בחירת השירים מעידה על תמונת המצב של חיי אז".

אחרי כמה שנים, האלבומים שלך הפכו לשמחים ועליזים יותר. מה גרם לשינוי?

"החיים שלי. כל דיסק שעשיתי היה נכון למצב חיי בזמן הנתון, האמיתי".

עבדת עם מיטב הכותבים, המלחינים והמעבדים. עם מי היית חולמת לעבוד? מי מהכוחות הצעירים מרגש אותך ?

"אני כבר לא ממש חולמת" מודה גלרון. "יש היום הרבה מאד יוצרים צעירים, מרגשים ומסקרנים. אני עוקבת ופונה אליהם. אם זה מתאפשר - זה מקסים ואם לא מתאפשר - אז אולי באלבומים הבאים. בפעם האחרונה, זה קרה עם צח דרורי בחידוש ל?ציפור שניה? שמופיע בבונוס שמצורף לדיסק המחודש. זו היתה חוויה מאלפת."

איזו מוזיקה את שומעת כיום? טעמך השתנה עם השנים?

"אני עדיין מתחברת לשירים טובים. בכל אופנה וז?אנרים יש שירים טובים ויש גם סתמיים. אני חושבת שטעמי לא השתנה במשך השנים, אלא רק התרחב עם האפשרויות שהמוזיקה הביאה איתה אלי עם הזמן"

בימים אלה מתחדש סיבוב ההופעות של נורית, אליו התווספו שירים מהאלבום 'שירים באמצע הלילה'. ההופעות הקרובות יתרחשו ב- 16.1 תרבותא, יוקנעם, 31.1 זאפה הרצליה, 20.2 קיבוץ גת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully