וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חוות שקמים: הבית של שרון ברובע המוסלמי

12.1.2014 / 20:37

מעטים יודעים שלראש הממשלה לשעבר הייתה גם דירה בירושלים, אותה רכש כדי "להכריח את הממשלה לאבטח יהודים בעיר העתיקה", כדבריו. הוא נהג להגיע לשם פעמיים בשבוע עם רעייתו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

אחד המקומות המזוהים ביותר עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון שהלך לעולמו אתמול (שבת) הוא ביתו בחוות שקמים שבצפון הנגב, הרחק מהקדושה הירושלמית או היוקרה התל אביבית. מעטים זוכרים - או יודעים - שלשרון היה בית נוסף, בעיר העתיקה בירושלים, אותו נהג לפקוד פעמיים בשבוע יחד עם רעייתו לילי, החל מתקופת האינתיפאדה הראשונה.

אריאל שרון 1928-2014:
מפוני גוש קטיף לא סולחים לשרון: "ברגע אחד הרס את הכול"
אלפים חלפו ליד ארונו של שרון: "המושיע של עם ישראל"
היחידה הסודית של אריק שהפכה לאגדה

ביתו של אריאל שרון בעיר העתיקה בירושלים, 12 בינואר 2014. גדעון צנטנר
בית ויטנברג בירושלים, היום/גדעון צנטנר

את הדירה בבית ויטנברג ברחוב הגיא שברובע המוסלמי רכש שרון בדצמבר 1987 במטרה "להכריח את הממשלה לאבטח יהודים בעיר העתיקה". למקורביו הוא הסביר: "ארכוש שם בית ואז לא תהיה להם ברירה". בחנוכת הבית שערך שרון השתתפו ראש הממשלה דאז יצחק שמיר, שרים, עשרות חברי כנסת, הרב הראשי לישראל לשעבר שלמה גורן וותיקי יחידה 101, אותה הקים שרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

וגם: שטח גדול ליד שער הפרחים

כמה שבועות לפני שרכש את הדירה ברחוב הגיא, קנה שרון שטח גדול ליד שער הפרחים וקידם באופן אישי את האישור הסופי לבנייה במקום. כבר אז הביע שרון את רצונו להתגורר בעיר העתיקה. שבועיים לפני פרוץ האינתיפאדה הראשונה, בעקבות פיגוע לאומני שאירע בעיר העתיקה, הוא החליט סופית להיכנס ולהתגורר בדירה שבבית ויטנברג, שבה כאמור נהג גם לישון פעמיים בשבוע.

נוסף על הבית ברחוב הגיא, שרון סייע גם במציאת קונה לבית המעלות בעיר העתיקה, שבשלב מאוחר יותר אוכלס ביהודים. כראש ממשלה, הוא אף דאג שהבית לא יפונה למרות דרישת עיריית ירושלים ובית המשפט. כמו כן, הוא השקיע כ-100 אלף דולרים מכיסו הפרטי, תשלום לעורכי דין מהשורה הראשונה.
אישור הממשלה לבניית בית הכנסת "החורבה" באזור הושג גם הוא בעזרת שרון. בית הכנסת המפואר נבנה מכספי המדינה. שרון גם סייע לביצוע התכנית האחרונה להרחבת פני הכותל המערבי ודרכי הגישה אליו.

ביתו של אריאל שרון בעיר העתיקה בירושלים, 12 בינואר 2014. גדעון צנטנר
בית ויטנברג/גדעון צנטנר

הרב שלמה אבינר, רב ישיבת "עטרת כהנים" הסמוכה לבית ברחוב הגיא, הכיר אישית את שרון והיה שותף לפעילותו בעיר העתיקה. "אריק שרון השאיר אצל רבים רגשות מעורבים", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. "הוא היה יצור מורכב, אור וחושך שמשו בו בערבוביה. הוא היה גיבור ישראל, אך אותו גיבור נכשל בחורבן גוש קטיף. גיבור ישראל שקנה בית בירושלים העתיקה ברובע המכונה, זמנית, 'מוסלמי' - 'בית שרון'".

לדברי הרב אבינר, בעצם קניית הבית "הודיע לנו, ולעולם כולו, שיש כאן אדמות ישראל, נחלות אבותינו הנצחיות, שאחרים באו ובנו עליהן שלא ברשותנו ונוכחותנו, ואנחנו מעולם לא שכחנו את נחלת אבותינו". הוא סיכם: "עלה למרומים איש הצבא, איש ההתיישבות, איש ההנהגה, שכולנו חייבים לו. עלה למרומים איש ההפכים, ואנו תפילה שימצא מנוחה במרומים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully