וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' החליט: כהונת המפכ"ל דנינו תוארך בשנה

9.1.2014 / 20:16

חודשים ספורים לפני תום הכהונה של רב-ניצב דנינו, החליט השר לביטחון הפנים כי הוא ימשיך בתפקידו עד חודש מאי 2015. אחת הסיבות להחלטה: ההערכה לה המפכ"ל זוכה מנתניהו

אהרונוביץ ודנינו בטקס המינויים במשטרה, מאי 2013. טלי מאייר
דנינו ואהרונוביץ'/טלי מאייר

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' החליט בימים האחרונים להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו בשנה נוספת. ההחלטה נעוצה בשאיפה שלא לזעזע את המערכת ובניסיון לשמור על יציבות בצמרת המשטרה. כהונתו של דנינו הייתה אמורה להסתיים ב-1 במאי וכעת היא תוארך עד התאריך הזה בשנה הבאה.

ההנחה היא שאחת הסיבות להארכת כהונת דנינו היא ההערכה הרבה שלה הוא זוכה מראש הממשלה בנימין נתניהו, כפי שפורסם לאחרונה בוואלה! חדשות. סיבה נוספת היא "יישור קו" עם הארכת כהונתו של הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. מלבד דנינו, החליט השר להאריך בשנה גם את כהונתו של רב-גונדר אהרון פרנקו, נציב שב"ס.

עוד בוואלה! חדשות:
החמרה במצבו של שרון: "כבר לא נלחם כמו אריה"
אחרי שנבחר מחדש: וינשטיין מבקש להשעות את לחיאני
צפו: קופי הטרור של הימ"מ בפעולה

טרם נודע על ההחלטה הסופית, בפני השר עמדו בתקופה האחרונה אפשרויות רבות מקרב שדרת הפיקוד הבכירה של המשטרה לתפקיד המפכ"ל הבא. אחד מהם היה מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, שנחשב לאחד הקצינים האהודים על השר הממונה.

ניצב בכיר נוסף ששמו עמד על הפרק לכס המפכ"לות היה יורם הלוי, מחליפו של פריינטי בתפקיד מפקד מחוז הדרום, אשר מונה לתפקיד זה בעקבות סבב מינויים שנכפה על המשטרה בשל פיטוריו של ניצב ניסו שחם ממחוז ירושלים. הלוי הוגדר במשטרה כאיש שטח בכל רמ"ח איבריו, והוא קצין שבמשך שנים ארוכות שימש במגוון תפקידים ביחידות המיוחדות, ביניהן פיקד על ימ"ר ירושלים, יחידת הגדעונים, להב 433 ואף הימ"מ. גם סגן מפכ"ל המשטרה, ניצב ניסים מור, ששמו עלה בשנים האחרונות כמה פעמים בהקשר של תפקיד המפכ"ל - היה כלול ברשימת המועמדים הבולטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully