וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#דירוג_וואלה: ערן זהבי, השחקן הכי טוב בליגת העל

36 בוחרים דירגו 292 שחקנים בפרויקט מיוחד שנמשך 10 ימים. ובמקום הראשון: מספר 7 בצהוב. זהבי: "כבוד לזכות בתואר השחקן הכי טוב בליגה". ברדה שני: "תודה לכולם, הצלחת באר שבע מעל הכול". טיבי, בוזגלו ודמארי סוגרים את החמישייה הבכירה

מזל טוב. אחרי 10 ימים שבהם נחשפו הדירוגים של 292 השחקנים ששיחקו העונה בליגת העל, היום (רביעי) סוף סוף הגענו לעשירייה הגדולה.

לפני 10 ימים פתחנו במסורת חדשה בוואלה! ספורט: דירוג מקיף של כל שחקני ליגת העל. לשם ביצוע הדירוג, פנינו לעיתונאים מוואלה! ספורט וממדורי הספורט האחרים, למאמנים וכדורגלנים. חלקם ביקשו לעשות זאת בעילום שם.

מי דירג? (לרשימת 36 המצביעים בפרויקט)

איך דירגנו? 36 המצביעים דירגו כל שחקן מ-1 עד 10, לפי התרשמות הכללית מהשחקן. חשוב לציין: זהו לא ציון שליש ולא ניסינו לגלות מי השחקן שנותן את העונה הכי טובה בליגה אלא מי השחקן הכי טוב בליגה נכון לעכשיו. כמובן שהדירוג מושפע מהיכולת הנוכחית של השחקן, אבל לא רק. מן הסתם, שחקנים שלא נחשפו יותר מדי העונה הושפעו מכך, ושחקנים שפספסו דקות משחק רבות גם הושפעו. נותר רק לאחל לכל השחקנים, שבדירוג הבא נמצא אותם במקום טוב יותר.

מי בדירוג? שחקנים ששיחקו מעל לדקה בליגת העל, נכון לתחילת הדירוג - שהתבצע לאחר המחזור ה-14 (קיבלתם גם שני בונוסים בדמות ויאם עמאשה וחן עזריאל, שלא שיחקו העונה אבל נכנסו לדירוג בגלל סקרנותנו לראות כמה נזק גרמה העובדה שהם יובשו עד כה). בסך הכול - 292 שחקנים.

אז הנה הטופ 10.

חושבים שצדקנו? שטעינו? שהגזמנו? זה המקום להחמיא ולבקר. כל שצריך לעשות זה לכתוב את תגובתכם באחת הרשתות החברתיות, עם ההאשטאג הרשמי של הדירוג, #דירוג_וואלה, והתגובות המובחרות יועלו ויוצגו באתר.

***

ערן זהבי, מקום 1 בדירוג וואלה! ספורט. ברני ארדוב
ערן זהבי, מקום 1 בדירוג וואלה! ספורט/ברני ארדוב

1. ערן זהבי, קשר, מכבי תל אביב: 9.51

העונה: 15 משחקים, 1,072 דקות, 10 שערים, 4 בישולים

איפה נתחיל?

אולי ב-10 שערי ליגה ובארבעה בישולים. או ב-15 שערים ב-24 משחקים העונה בכל המסגרות? ומדובר בקשר, כן? קשר שגדל בהפועל תל אביב ותוך פחות משנה מאז שהגיע למכבי הספיק גם להיות הקפטן בכמה משחקים; ולכבוש בשלושת הדרבים האחרונים. לפי "דריבליסט", לזהבי כבר שבעה שערי ניצחון בליגה – הספק מצוין לקריירה היחסית קצרה. היטיב להגדיר מאמנו בעונה שעברה, אוסקר גרסיה: "כשראיתי אותו ואת המנטליות שלו, הבנתי כמה הוא יוכל לשפר אותנו כקבוצה. נכון שהיינו בטופ של הטבלה, אבל ידענו שאנחנו צריכים שחקנים שיכולים לעשות אותנו עוד יותר טובים, וזהבי הוא בדיוק שחקן כזה". עברה שנה, וזה מעולם לא היה נכון יותר. ערן זהבי, הכדורגלן הטוב ביותר בישראל.

ערן זהבי לוואלה! ספורט: "זה כבוד בשבילי לזכות בתואר השחקן הכי טוב בליגה. זה פרס מאוד מכובד - להיבחר כך על ידי אנשי מקצוע. אנצל את ההזדמנות להודות לחבריי לקבוצה, שיותר מעזרו לי לזכות בהערכה הזו. למרות שמדובר במשהו אישי, כדורגל הוא ספורט קבוצתי. אני לא שוכח כמובן את המועדון והאוהדים, שהתואר הזה הוא גם בזכותם".

הגולש Ofir Ben Cvi כתב בפייסבוק: הכי הכי מגיע לו! השחקן התקפה הכי טוב בארץ!!

הגולש אבישי אלמקייס כתב בפייסבוק: מכבי ת?א כמה רמות מעל הליגה וערן זהבי כמה רמות מעל מכבי ת?א, ערן זהבי לנבחרת!!!!

הגולש Itay Brenners כתב בפייסבוק: אין שום עוררין על כך שזהבי הוא השחקן הטוב ביותר בליגת העל. שחקן שחושב כמה צעדים לפני כולם, פליימייקר, טכני, קבוצתי וזריז מחשבה. כנראה שהוא יחזור לשחק באחת הליגות הטובות באירופה בעונה הבאה - ומגיע לו. כל הכבוד!

הגולש Tamir Zuaretz כתב בפייסבוק: השחקן הכי טוב בישראל. נקודה. המספרים הכי מרשימים, ההופעות הנדירות באירופה, הקילריות, ההשפעה על הקבוצה וכמובן העובדה שכל שאר הקבוצות שונאות אותו בדיוק כמו ששנאו בעבר את אבי נמני, אייל ברקוביץ, חיים רביבו וראובן עטר. שנאה שמונעת מפחד.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. יותם רונן
אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע/יותם רונן

2. אליניב ברדה, חלוץ, הפועל באר שבע: 8.95

העונה: 16 משחקים, 1,427 דקות, 5 שערים, 3 בישולים

הגיע לסגנות הדירוג שלנו, בעיקר בגלל תקופה פסיכית של הראשון. אבל אליניב ברדה הוא מעל למספר וגם מעל לדירוג. החזרה המרגשת לבאר שבע ומה שהוא עשה לקבוצה ולעיר ולליגה – ראויים להערצה. ואת כל זה הוא עושה בצניעות, ויותר חשוב – גם מספק את הסחורה. 5 שערים ו-3 בישולים נפלאים, שמיקמו את באר שבע במקום השני חודשים לאחר שכמעט ירדה ליגה. ברדה גם פתח את הדלת לכוכבים אחרים, שפתאום ראו שהנגב בכלל לא רע כמו שחשבו.

אליניב ברדה לוואלה! ספורט: "זה כבוד גדול עבורי להיבחר במיקום זה, אך מעל הכול חשובה הצלחתה של הפועל באר שבע. תודה לכל מי שבחר ודירג, ואני מקווה להצדיק את הבחירה הזו".


הגולש דולב פרץ כתב בפייסבוק: בשבילנו הוא תמיד יהיה מספר 1 אוהבים אותך אליה!!

הגולש Niv Sherf כתב בפייסבוק: אני אוהד מכבי חיפה, ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מהיכולות של ברדה. שחקן מדהים שהפציץ בבלגיה, וחוזר לארץ ולא מאכזב, למרות כל הציפיות שהיו ממנו. כל הכבוד!

הגולש Or Aharon כתב בפייסבוק: אליניב ברדה שחקן ענק אבל לא שווה מקום 2. עומר דמארי, ראדה פריצה וכו' עדיפים עליו בהרבה.

הגולש Itay Brenners כתב בפייסבוק: חלוץ ענק. טכני, יצירתי, ומעל לכל - מנהיג וספורטאי הוגן וגדול.

הגולש Dvir Magen David כתב בפייסבוק: שחקן העונה בשבילנו מקום 1 בהליכה!!

הגולש Ben Elkaslasi כתב בפייסבוק: מקום 1 אצל כל אוהדי באר שבע שחקן הבכיר ביותר כרגע שמשחק בליגה ההשפעה שלו גדולה בהרבה מההשפעה של זהבי וזה עובדה עשו על זה סקר ותראו שאני צודק.


***

שחקן מכבי תל אביב, איתן טיבי. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב, איתן טיבי/ברני ארדוב

3. איתן טיבי, בלם, מכבי תל אביב: 8.13

העונה: 16 משחקים, 1,426 דקות, 10 ספיגות

שחקן ההגנה הכי טוב שיש כיום בישראל, לפחות לפי הדירוג הזה. מדהים להיזכר שבזמן הבוררות סביב העברתו מקרית שמונה למכבי תל אביב, אמר לו איזי שירצקי שהוא יישב על הספסל אצל הצהובים. אבל מאז, טיבי וספסל אלו מילים מנוגדות. רוטציה? לא, תודה. הבלם, כמו קרלוס גרסיה, משחק בכל משחק ופותח בכל ערב, כל עוד הוא כשיר. גם בנבחרת ישראל, כנראה שמדובר בבאנקר.

איתן טיבי לוואלה! ספורט: "תודה רבה על הבחירה והזכייה במקום השלישי. אני שמח שעבודה של בלם, שבדרך כלל מוגדרת כאפורה ופחות מוערכת, זוכה להערכה. אני רוצה להודות לצוות המקצועי של מכבי תל אביב בראשות פאולו סוזה השנה ואוסקר גרסיה בשנה שעברה, וכמובן גם לג'ורדי קרויף. מכולם אני רק לומד ומתקדם. פרט לתודות לחבריי לקבוצה ולקהל האוהדים שחלקם בזכייה שלי משמעותי, הייתי רוצה לציין במיוחד את שותפי למרכז ההגנה קרלוס גרסיה, שחולק איתי את העבודה כבר למעלה משנה וחצי".

הגולש Ofir Ben Cvi כתב בפייסבוק: אני לא אוהד מכבי תל אביב, אבל חושב שהמקום השלישי מוצדק ובגדול!

הגולש Noam Kaiser כתב בפייסבוק: שחקן ההגנה הטוב בליגה, ואני חושב שכולם יסכימו (ואני לא אוהד מכבי) דירוג יוצא מן הכלל לשחקן הגנה. עשה קפיצת מדרגה מדהימה בשנתיים האחרונות

הגולש Ebrahim Egbareya כתב בפייסבוק: איתן טיבי הבלם הכי טוב בישראל...יש לו כשרון אדיר ומגיע לו להיות בקבוצות גדולות באירופה

הגולש זיו אמסלם כתב בפייסבוק: מגיע לו (אני אוהד הפועל) מדובר בבלם הכי טוב בישראל

מאור בוזגלו, הפועל באר שבע. רוני לבנה
מאור בוזגלו, הפועל באר שבע/רוני לבנה

4. מאור בוזגלו, קשר, הפועל באר שבע: 7.94

העונה: 16 משחקים,1,188 דקות, 4 שערים, 6 בישולים

בקיץ עוד כולם היו בספק ולא היו יותר מדי קופצים; בתחילת העונה אפילו אלישע לוי עוד התלבט, ובנה את הקאמבק לאט לאט. פה הוציא מההרכב ושם החליף מוקדם, ובתקשורת עוד המשיכו להתייחס יותר לאבא ופחות לבן. אבל מהביצועים של מאור בוזגלו העונה אי אפשר להתעלם. המצבים הנייחים חזרו שוב להיות מאיימים מאוד, והמעורבות שלו בהתקפת הפועל באר שבע מכרעת – עם עשרה שערים (6 גולים, 4 בישולים) תוצרת בוזגלו. וכן, גם הראש התפקס. הפועל באר שבע עשתה בשכל. כנראה שגם מאור.

מאור בוזגלו לוואלה! ספורט: "אני מודה לכל מי שבחר בי. אחרי תקופה קשה שעברתי באירופה, בעיקר בגלל פציעה קשה, מחמאות כמו אלו רק מחדירות בי עוד יותר מוטיבציה לעבוד קשה כדי להשתפר ולהתקדם. אני מודה במיוחד לחברים שלי בקבוצה, להנהלה ולאוהדים הנפלאים. יש להם חלק עצום בתקופה שעוברת עליי".

הגולש Dudu Bentolila כתב בפייסבוק: כולם מגיבים לפי הקבוצות שהם אוהדים ובשום צורה אובייקטיבית. מאור בוזגלו לפי הסטטיסטיקה, לפי היכולת , לפי איך שלקח קבוצה שניצלה מהירידה במחזור האחרון בעונה שעברה למרחק נגיעה ממקום ראשון.. שווה טופ 5 ללא שום ספק.

***

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב/קובי אליהו

5. עומר דמארי, חלוץ, הפועל תל אביב: 7.86

העונה: 16 משחקים, 1,401 דקות, 9 שערים, 2 בישולים

שחקני הפועל תל אביב סופגים הרבה אש העונה, וחלקם בצדק. אדם אחד במערכת שבטוח אי אפשר לבוא אליו בטענות הוא עומר דמארי. 42 שערי ליגה וגביע כבש השחקן במדים האדומים, ודי ברור מדוע הוא המלפפון הכי חם מתי שמדברים על מלפפונים. תג המחיר ספג תנודות, אבל עדיין ברור שקבוצה שתרצה שדמארי ישחק במדיה, תצטרך להיפרד ממזומנים רבים.

דמארי לוואלה! ספורט: "זה מחמיא להיות בצמרת של רשימה כה מכובדת, שנבחרה בקפידה על ידי אנשי מקצוע בכדורגל הישראלי. הישגיות זו מילת מפתח בקריירה של כל ספורטאי, ובאופן אישי אני אחד שאוהב לעבוד קשה. למדתי שאין קיצורי דרך במקצוע כמו שלנו. מי שמשקיע יוכל להגיע רחוק. לשמחתי אני משחק לצד שחקנים מצוינים ומקבל את כל התנאים להצלחה בהפועל תל אביב. אני מודה על כך לכולם".

הגולש זיו אמסלם כתב בפייסבוק: דמארי שווה אפילו יותר מזה. סקורר ענק

הגולש Or Muchnik כתב בפייסבוק: #דירוג_וואלה אני חושב שיש לדמארי קצת יותר מקום להיות במקום שלישי ושני ולאו דווקא ראשון שבטח ערן זהבי יהיה בו ובזה אין לי ספק למשל תראו את הגול האחרון שלו. הוא משחק כדורגל עם הלב ורץ חצי מגרש ועוקף את כולם בשביל זה אתם יודעים שחקן טוב זה לא נתונים ומספרים, שחקן טוב זה רצון, נחישות, והתמדה


***

קרלוס גרסיה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קרלוס גרסיה מכבי תל אביב/ברני ארדוב

6. קרלוס גרסיה, בלם, מכבי תל אביב: 7.77

העונה: 16 משחקים, 1,440 דקות, 10 ספיגות

שני שחקני שדה לא קשורים לרוטציה של פאולו סוזה, ופה מדובר באחד מהם. העובדה שהצהובים ספגו רק 10 שערים – מקום ראשון בליגה בקטיגוריה זו – רשומה על הספרדי, והאמת, גם ההצלחה והדירוג הגבוה של שותפו למרכז ההגנה. מבחינת אחריות ובגרות, הוא אפילו הטוב שבצמד הזה.

הגולש זיו אמסלם כתב בפייסבוק: קרלוס שווה מקום רביעי.

***

שחקן מכבי חיפה, חן עזרא. ברני ארדוב
שחקן מכבי חיפה, חן עזרא/ברני ארדוב

7. חן עזרא, קשר, מכבי חיפה: 7.33

העונה: 11 משחקים, 897 דקות, 4 שערים, 2 בישולים

יש האומרים שמדובר בשחקן הכי מוכשר בכדורגל הישראלי. הדריבל והמהירות מהטובים שיש כאן, ואם הוא מדורג "רק" במקום השביעי, זה בגלל שיש דברים שעדיין חסרים – כמו קבלת ההחלטות. אבל בטח על רקע העובדה שמכבי חיפה מקרטעת העונה, דבר שהשפיע על כוכבים רבים בירוק, עזרא עדיין היה מעורב ישיר בשישה שערים של מכבי חיפה. לפחות בדירוג, השחקן הכי בכיר של אריק בנאדו העונה.

הגולש Maor Cohen כתב בפייסבוק: חן עזרא צריך להיות בחמישיה הראשונה.

הגולש Yoni Shapiro כתב בפייסבוק: לפי דעתי חן עזרא אמור להיות לפחות בין החמישה הראשונים מכייון שיש לו ביצועים מצוינים בהתקפה והוא הוא גם יורד להגנה כשצריך.

הגולש Lahav Soto כתב בפייסבוק: עם כל הכבוד לחן עזרא, ויש כבוד גדול, הוא לא מתאים למקום 7. הייתי נותן לו מקסימום 15 כי כמו שאמרתם, הוא לא מקבל החלטות טובות, וכי הוא לא הכי טוב בחיפה, אלא ראיוס. לעזרא היו כמה משחקים טובים, אבל כמה משחקים שלא הראה יכולת הכי טובה, גם ראיוס ככה, אבל הוא מנסה לפצות על טעויות של חבריו. בנוסף לכך, כשעזרא היה פצוע, חיפה היו עם כמה ניצחונות רצופים, תיקו והפסד (אוהד מכבי חיפה)


***

ראדה פריצה מכבי תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
ראדה פריצה מכבי תל אביב חוגג שער/ברני ארדוב

8. ראדה פריצה, חלוץ, מכבי תל אביב: 7.29

העונה: 15 משחקים, 955 דקות, 7 שערים, 3 בישולים

שוויון נקודות מוחלט מול יצחקי, והשבדי כאן בזכות שובר שוויון. אחד הזרים הטובים שנחתו בישראל, ואחראי עיקרי לאליפות של הצהובים בעונה שעברה. החבילה המושלמת של כישרון, מקצוענות ויעילות. התחבר מאוד לישראל, וכך כל משפחתו, וההשפעה שלו על הקבוצה גם בגיל 33 מרשימה. שבעה שערים ושלושה בישולים – כלומר, שער או בישול כל 95 דקות. והיו אנשים שעוד טענו שעוברת עליו תקופה רעה. טעו.

***

שחקן מכבי תל אביב, ברק יצחקי. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב, ברק יצחקי/ברני ארדוב

9. ברק יצחקי, חלוץ, מכבי תל אביב: 7.29

העונה: 11 משחקים, 786 דקות, 5 שערים, 1 בישול

גילוי נאות: הדירוג התבצע לפני המספרת המדהימה מול מכבי חיפה. בלי קשר, מדובר באחד החלוצים הכי טובים בליגה וכנראה במוכשר שבהם. הדברים שהוא יכול לעשות בכל דקה על הדשא פשוט נפלאים, והוא שחקן שמצדיק את הכסף שעולה הכרטיס. אחרי שבמכבי שחררו אותו בקיץ שעבר ונראה היה שהקריירה מידרדרת לתהום, הוא עצר את הכול, פירק את ההגנות הקפריסאיות וחזר לישראל. לתשומת לבו של אלי גוטמן.

***

מוחמד כליבאת שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
מוחמד כליבאת שחקן בני סכנין/ברני ארדוב

10. מוחמד כליבאת, חלוץ, בני סכנין: 7.27

העונה: 16 משחקים, 1,369, 7 שערים, 1 בישול

לבני סכנין יש העונה שלישיית סילונים בהתקפה, ומוחמד כליבאת נבחר לייצג אותה בעשירייה הראשונה. שבעה שערים ובישול, לעוד פרוספקט של מכבי חיפה שכרגע לא משחק במכבי חיפה. סכנין מדורגת במקום השלישי, בפער של ארבע נקודות על פני הרודפת אחריה, והרבה בזכות כליבאת.

הגולש Mor Bar כתב בפייסבוק: מוחמד כליבאת 10?
תראו לי קבוצה שמוכנה לקחת את כליבאת לפני דור מיכה או אלברמן.


***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully