וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע: מכבי נתניה עלתה בקושי, בני לוד ניצלה

מוליכת הלאומית גברה 0:1 על אחווה עראבה, ששער שלה נפסל בדקה ה-90. לוד גברה בפנדלים על עירוני נתיבות, רביעייה לשחר הירש ב-2:6 של עפולה על דליית אל כרמל. בת ים עלתה

one

סיבוב ז' בגביע המדינה - הראשון בהשתתפות קבוצות מהליגה הלאומית - יצא לדרך היום (שלישי) לדרך עם מספר משחקים בהשתתפות נציגות הלאומית. מכבי נתניה מוליכת הליגה הזו עלתה לסיבוב הבא בקושי אחרי 0:1 ביתי דרמטי מול אחווה עראבה. שלושער של יוסי פליקר הוליך את עירוני בת ים לשלב הבא אחרי 0:3 על קביליו יפו. הפועל עפולה הביסה 2:6 את מכבי דליית אל כרמל עם רביעייה של שחר הירש. בני לוד עלתה רק אחרי 3:4 בפנדלים על עירוני נתיבות מליגה ב' ו-2:2 בתום 120 דקות.

מוקדם יותר היום נערכו מספר משחקים נוספים שסיפקו סינדרלה גדולה - סקציה מעלות תרשיחא מליגה ב' הדהימה עם 0:3 על הכח עמידר רמת גן מהלאומית. במשחק המרכזי, הפועל פתח תקוה לא התקשתה לעלות לשלב הבא עם 1:3 על הפועל מחנה יהודה. גם בית"ר תל אביב רמלה, הפועל נצרת עילית, הפועל ראשון לציון ועירוני בקה אל גרבייה (ליגה ב') עלו לסיבוב ח'. ארבע קבוצות (מכבי אחי נצרת, הפועל רמת גן, מכבי יבנה ומכבי אום אל פאחם) העפילו אוטומטית.


ביקרנו במחנה יהודה לקראת המשחק הנוסטלגי

שחקן מכבי נתניה ערן לוי חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
היה קשה, אבל נגמר עם ניצחון. שחקני נתניה חוגגים/אדריאן הרבשטיין

מכבי נתניה - אחווה עראבה 0:1

אחרי המהומות בעילוט ולפני הדיון המשמעתי, מכבי נתניה פגשה עוד קבוצה מהמגזר הערבי והצליחה לעלות לשלב הבא בגביע אחרי דרמה לא קטנה. עידו אקסברד הצליח לכבוש את שער הניצחון בדקה ה-71, אבל בדקה ה-90 נפסל לאחווה שער שוויון דרמטי בבעיטה חופשית אחרי שהשופט אחמד ג'עברין הורה על בעיטה חוזרת. אחווה קופחה אבל את נתניה זה לא מעניין ומוליכת הלאומית יכולה להתכונן בשקט למשחק העונה ביום שישי מול הפועל פ"ת בליגה.

נתניה התקשתה מאוד מול היריבה הנחותה, שהייתה קרובה מספר פעמים לכיבוש אבל בדקה ה-71 הצליחו המארחים להשיג את השער המיוחל אחרי שמסירה של ערן לוי בתוך הרחבה מצאה את עידו אקסברד פנוי וזה בעט מהאוויר לרשת הגבוהה. 0:1 למכבי נתניה. בדקה ה-90 נרשמה דרמה גדולה אחרי שוואג'די אבו יונס בעט כדור חופשי אדיר לחיבורים אבל השופט אחמד ג'עברין הורה משום מה על בעיטה חוזרת בטענה שהבעיטה נעשתה לפני הזמן והקבוצה של יוסי מזרחי ניצלה.

בני לוד - עירוני נתיבות 3:4 (פנדלים)

עירוני נתיבות הפכה בשנים האחרונות לאימת הקבוצות מהליגה הלאומית אחרי שהדיחה את בית"ר תל אביב ב-2010, את הפועל ניר רמת השרון (אז מוליכת הלאומית הבלתי מנוצחת) ב-2011 וכמעט את הפועל רמת גן ב-2012 והערב הייתה קרובה שוב להפתעה וחזרה פעמיים מפיגור אך הפסידה בדו קרוב פנדלים אחרי 2:2 בתום 120 דקות. נתיבות נותרת עם המחמאות, קבוצתו של אזברגה ממשיכה לשלב הבא.

בדקה ה-72 קיבלה בני לוד פנדל. גיורגי גבידואהרי הוכשל ברחבה. מחמוד עבאס כבש מהנקודה הלבנה. השופט הורה על בעיטה נוספת גם אותה בעט עבאס לרשת. 0:1 לבני לוד. בדקה ה-80 השיגה נתיבות שוויון דרמטי. אורן פחימה ניצל טעות בהגנה ובעט מקרוב לרשת. 1:1 בלוד. המשחק הזה נכנס להארכה וממש על סף סיום החלק הראשון שלה הצליח ג'ורג' אמסיס לכבוש למארחים כשבעט מקרוב אחרי שניצל אי הבנה בהגנת נתיבות. 1:2 לבני לוד. בדקה ה-112 נפסק פנדל דרמטי לזכותה של נתיבות. עידו בוקובזה לא התבלבל ובעט חזק לפינה של צליל חתוכה. 2:2 דרמטי בלוד. בדקה ה-118 נותרה נתיבות בעשרה שחקנים אחרי שג'ניה רפופורט ראה כרטיס אדום בעקבות כניסה חזקה בעבאס.

המשחק הזה נכנס לדו קרב פנדלים כשצליל חתוכה שוער לוד הצליח להדוף כבר את הבעיטה הראשונה של אייל דיין. לוד דייקה בכל ארבע הבעיטות שלה והחטאה נוספת של אורן פחימה קבעה את תוצאת הסיום - 3:4 ללוד בפנדלים והיא בשלב הבא.

צפו בתקציר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יוסי פליקר שחקן עירוני בת ים חוגג שער (משמאל). מגד גוזני
גיבור הערב. יוסי פליקר חוגג שלושער מול יפו/מגד גוזני

עירוני בת ים - מכבי קביליו יפו 0:3

רק ביום שישי נפגשו שתי הקבוצות ביניהן במחזור החולף בליגה א', אז ניצחה יפו 1:2 עם השער המדהים של יאיר כהן צדק גיבור פרשת הכיפה. הערב הסיפור היה שונה לחלוטין והמארחים העפילו בסטייל לסיבוב הבא עם הצגה של יוסי פליקר, החלוץ שעלה כמחליף וכבש שלושער תוך תשע דקות מול הקבוצה שבה החל את העונה. יפו תתמקד כעת בליגה, בת ים תפנטז על מכבי תל אביב בסיבוב ח'.

אחרי 69 דקות שקולות הגיע השער המיוחל של המארחים. יוסי פליקר המחליף היה זה שכבש בנגיחה אחרי כדור קרן מצד ימין. 0:1 לבת ים. חמש דקות בלבד חלפו עד שפליקר השלים צמד אישי. הפעם אחרי בישול של פיני בלילי שהכניס כדור עומק לפליקר שמקרוב בעט לרשת. 0:2 לבת ים. בדקה ה-78 השלים יוסי פליקר שלושער תוך תשע דקות. הפעם המחליף הגיע ראשון לריבאונד אחרי הדיפה של השוער מבעיטה של שעאבן. 0:3 לבת ים.

צפו בתקציר המשחק

הפועל עפולה - מכבי דליית אל כרמל 2:6

הפועל עפולה נמצאת במשבר ובצרות כלכליות גדולות ומתקשה מאוד בליגה הלאומית, אבל חגגה על נציגת ליגה א' בדרך לשלב הבא בגביע. כוכב המשחק הזה היה החלוץ המצוין שחר הירש שכבש רביעייה גדולה. גם הרחקה במחצית הראשונה של אבו רוקון מעפולה לא עצרה את הקבוצה של ירון הוכנבויים שממשיכה בקלות לשלב הבא.

המארחת פתחה בסערה וכבשה כבר אחרי שש דקות. שחר סימן טוב מסר ימינה לאורן עידו שהמשיך בכדור רוחב לשחר הירש שנותר פנוי לחלוטין ובעט פנימה. 0:1 לעפולה. בדקה ה-16 הכפילו המארחים את היתרון שלהם עם שער נוסף של שחר הירש, שניצל הדיפה לא טובה של שוער דלייה שוקי בירני ומקרוב בעט לרשת. 0:2 לעפולה. בדקה ה-35 כבשו המארחים את השלישי והמשיכו את הטיול שלהם. נדב אברה הצעיר היה זה שעשה את המהלך מצד שמאל עם מבצע אישי והשאיר כדור לשחר סימן טוב שמקרוב בעט לרשת. 0:3 לעפולה.

על סף סיום המחצית נותרה עפולה בעשרה שחקנים אחרי שחטיב אבו רוקון הורחק לאחר מכה שנתן ללא כדור לאסף בן מוחא. ממש על סף המחצית כבשה עפולה את הרביעי שלה אחרי כיבוש של נדב אברה, מבשל הגול השלישי. 0:4 לעפולה במחצית. בדקה ה-57 נרשמה אחת ההחמצות הכי גדולות שנראו בשנים האחרונות. זידאן עמאר מצא עצמו חופשי לגמרי מול השער ומול שער ריק הצליח איכשהוא לבעוט החוצה. בדקה ה-72 כבשה עפולה את החמישי שלה ושחר הירש השלים שלושער. החלוץ קיבל כדור נהדר מנדב אברה המצוין ומול השוער לא התקשה לגלגל פנימה. 0:5 מוחץ לעפולאים. בדקה ה-77 קיבלה דלייה הזדמנות פז לכבוש שער מצמק אחרי שקיבלה בעיטת עונשין מ-11 מטרים, אבל מאיר כהן הדף את הפנדל של ענאן נסראלדין. בדקה ה-78 הצליחה בכל זאת דלייה להשיג שער מצמק מרגליו של הבלם תאמיר חשאן. 5:1 לעפולה. בדקה ה-85 כבשה דלייה שער מצמק נוסף אחרי בעיטה מקרוב של הבלם אסף בן מוחא. 2:5 לעפולה. בדקה ה-90 נקבעה תוצאת הסיום ומי כבש? נכון, שחר הירש השלים רביעייה עם בעיטה מקרוב אחרי רוחב מצד ימין. 2:6 לעפולה.


צפו בתקציר המשחק

יאיר כהן צדק שחקן מכבי קביליו יפו. מגד גוזני
הפעם הוא לא הצליח לכבוש. כהן צדק והכיפה/מגד גוזני
אוהדים צופים מגג בניין במשחק הפועל מחנה יהודה - הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
נוסטלגיה במיטבה. צופים מהגג במשחק בין מחנה יהודה להפועל פתח תקוה/ברני ארדוב

הפועל מחנה יהודה - הפועל פתח תקוה 3:1

הדרבי הנוסטלגי והפיקנטי של פתח תקוה לא סיפק הפתעה. 1,500 אוהדים הצטופפו מאחורי הגדרות במגרש השכונתי הקטן, להקת מעודדות פיזזה והמארחים חלמו לשחזר את הסנסציה ממשחק גביע המדינה לפני 50 שנה, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. הקבוצה מצמרת הליגה הלאומית הייתה גדולה על זו של שרון מרציאנו מתחתית ליגה א' דרום, כבשה בדקה הראשונה והעפילה לסיבוב ח' בלי להסתבך יותר מדי.

המשחק נפתח בסערה וכבר לאחר 15 שניות קבוצתו של שרון מרציאנו ספגה מרגליו של ליאור אסולין, שניצל הדיפה לא טובה של שוער מחנה יהודה וקבע 0:1 להפועל פתח תקוה. בדקה ה-24 אימורו לוקמן היה יכול להכפיל את התוצאה, אבל בעט מקרוב למשקוף. האורחים מהלאומית המשיכו לשלוט והשער הגיע בסופו של דבר בדקה ה-35 כשאדריאן פרננדס בעט חזק פנימה לאחר הכנה של יוגב בן סימון, 0:2.

אלא שמחנה יהודה לא אמרה נואש ובדקה ה-65 רן אלבגלי ניצל טעות של השוער אוראל כהן וליטף עם הראש פנימה לאחר כדור חופשי של גיא לוי, 2:1. שתי דקות בלבד עברו וניסן יחזקאל נשם לרווחה לאחר שאסולין ניצל הרחקה רעה של הגנת המארחים והשלים צמד, 1:3 בסיום.

הפועל אזור - הפועל נצרת עילית 2:1

הסינדרלה של העונה שעברה לא הצליחה הפעם לשחזר את הישגה ולמרות שעשתה חיים קשים לקבוצה של אלדד שביט מהליגה הלאומית, לא הצליחה להעפיל לשלב הבא. האורחים מהצפון המשיכו במומנטום החיובי מהליגה ונהנו משערים של הייתם חלבי (41) ואחמד דיאב (67). בדקה ה-76 צימק איציק בן סלומון בנגיחה וכעבור דקה נותרה נצרת עילית ב-10 שחקנים לאחר הרחקתו של אוסמה שעבאן, אבל גם היתרון המספרי לא עזר למארחים.

חלוץ הפועל פתח תקוה ליאור אסולין חוגג עם שחקני הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
שער מוקדם סגר עניין. ליאור אסולין והחברים/ברני ארדוב
חלוץ הפועל פתח תקוה אדריאן פרננדס חוגג שער מול הפועל מחנה יהודה. ברני ארדוב
נעץ את השני. אדריאן פרננדס/ברני ארדוב

סקציה מעלות תרשיחא - הכח עמידר רמת גן 0:3

יש סינדרלה ושוב היא מגיעה על חשבון הכח עמידר רמת גן. בשנה שעברה הודחו הסגולים באזור והפעם נכנעו לרביעית מליגה ב' צפון א' באחת התוצאות הסנסציוניות שסיפק סיבוב ז' של גביע המדינה בשנים האחרונות. המחצית הראשונה הייתה כולה בשליטת המארחים שהיממו את הסגולים עם שערים של אילן טל הוותיק בדקה ה-32 ומוחמד כתאבי שתי דקות להפסקה. מעלות המשיכה באותו קצב גם במחצית השנייה ובדקה ה-65 דניאל טסאו העלה אותה ל-0:3. הכח בהלם, הקבוצה הקטנה מליגה ב' עם השוער אושרי לוי בין הקורות תקווה להמשיך להדהים גם בסיבוב הבא.

הפועל דליית אל כרמל - הפועל ראשון לציון 0:0 (3:1 בפנדלים)

הקבוצה המתאוששת של שרון מימר עדיין נמצאת מתחת לקו האדום בליגה הלאומית, אך פניה קדימה אחרי שני ניצחונות רצופים, ועכשיו גם העפלה לסיבוב ח' בגביע. הכתומים התקשו בדליית אל כרמל מול הפועל המקומית, שמדורגת במקום ה-12 בליגה א' צפון, ובתום 120 דקות ללא שערים הצליחו לנצח בזכות דו קרב מהנקודה הלבנה, שהסתיים בתוצאה 1:3. שלושה שחקנים של דליית אל כרמל החטיאו את הפנדלים שלהם, ביניהם הוותיקים אשרף סולימאן ואיסלם כנען.

אושרי לוי, שוער בני לוד. ברני ארדוב
מעלות חוללה הפתעה גדולה. אושרי לוי/ברני ארדוב

משחקים נוספים

הפועל חדרה - בית"ר תל אביב רמלה 3:0
לבית"ר: גיל גילקרוב (56), אבי אבינו (58), מתן לוטטי (64)

עירוני בקה אל גרבייה - הפועל מגדל העמק 1:2
לבקה: ניר כהן (3 בפנדל, 10). למגדל העמק: מאור ג'נח (23 בפנדל)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully