וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד במודיעין עילית: ילדות הותקפו בדרך לבית הספר

6.1.2014 / 8:17

גורמים בעיר חשפו לפחות 3 מקרים של תקיפה מינית בשבועות האחרונים. הורים סיפרו כי בבית הספר איימו עליהם שלא לפנות לכלי התקשורת והנחו את הילדות כיצד "להגן על עצמן"

חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה הליטאית יתכנסו היום  בבני ברק ודנו בדרכי הפעולה מול הממשלה בנוגע לסוגיית הגיוס, דצמבר 2013. דרור עינב
הילדה הותקפה בדרך לבית הספר או חזרה ממנו/דרור עינב

בת תשע ממודיעין עילית הותקפה על פי החשד בחודש האחרון בידי גבר חרדי, שזהותו אינה ידועה, שעה שהייתה ככל הנראה בדרכה לבית הספר או חזרה ממנו. המקרה נמצא בטיפול אגף הרווחה בעיר, אך לפי שעה טרם ברור האם במשטרה מתנהלת חקירה בעניין.

עדויות של גורמים בעיר חושפות לפחות שלושה מקרים שונים של תקיפה מינית בילדות קטנות בשבועות האחרונים. לפחות אחד המקרים נמצא בטיפול של אגף הרווחה בעיר.

עוד בארץ:
חשד ל"פגע וברח" בדרום: אם ושני ילדיה נפצעו קשה
"דפני ליף" של האריתראים: "הממשלה מסיתה נגדנו"
המשכן האקולוגי בעולם? הכנסת בדרך להיות "ירוקה"

על אחד המקרים ניתן ללמוד ממספר עדויות של שכנים לילדה שהייתה אחת הקורבנות לתקיפה מינית. "היא נכנסה למעלית", סיפר אחד מהם, "ושנייה קודם שהדלת נסגרה, נכנס בחור שהמתין בפתח הבניין. ברגע שהדלת נסגרה, הוא הושיט יד לרגליה וטיפס מעלה. כעבור מספר שניות, הדלת נפתחה ובמזל הוא לא הספיק לעשות הרבה". התושב, אב לשלושה ילדים נשמע מודאג, "חייבים לדבר עם הילדים על זה, אחרת לא נוכל למנוע את המקרה הבא".

הורים לתלמידות בבית הספר "בית יעקב - מעלות בת שבע", שם לומדת הילדה שהותקפה טוענים כי ההנהלה איימה עליהם שלא לפנות לכלי התקשורת עם פרטי המקרה כדי שלא לגרום ל"חילול השם". בנוסף, נאמר להם כי במידה ויתברר שפנו או מסרו לעיתונאים מידע בנושא, ילדיהם יסולקו מהמוסד. גם אחד מהרבנים המרכזיים בעיר, שלאחרונה הובא הסיפור לידיעתו קבע שצריך לטפל במקרה בדיסקרטיות תוך שמירה על פרופיל נמוך.

יחד עם זאת, כחלק מהפקת לקחים, שיגרו בהנהלת בית הספר מכתב, שתוכנו הגיע לוואלה! חדשות, ובו הנחיות וכללים שההורים נדרשו ללמד את בנותיהן "על מנת שיוכלו להגן על עצמן" וזאת בעקבות "מספר מקרים בהם נטפלו אנשים לבנות גם במקומות בהם קיימת תנועת אנשים ואף בשעות היום", כלשון המכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שבשום אופן שלא תענה לפניה של אדם לא מוכר". המכתב שנשלח להורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא נוכל לשחרר תלמידה מבית הספר אלא אם כן יגיע מבוגר עד לשער בית הספר כדי לקחתה", כתבה מנהלת בית הספר להורים, "במקרים שבהם ליווי שכזה אינו מתאפשר לכם, בשום פנים ואופן, עליכם לשלוח פתק בכתב ידכם ובו בקשה לשחרור, וכן הצהרה ברורה שידוע לכם שיציאת הילדה מבית הספר לבדה - היא על אחריותכם האישית באופן בלעדי".

בהנחיות עצמן התבקשו ההורים ללמד את הילדות שעליהן ללכת "במסלול קבוע בדרך לבית הספר ובחזרה, שהילדה לא תלך לבד, שבשום אופן שלא תענה לפניה של אדם לא מוכר, בין איש או אישה. בנוסף, על פי ההנחיות, ילדות מתחת לגיל תשע, המבקשות עזרה בחציית הכביש, "תפנינה רק לנשים או לבנות", ובמידה "והילדה מרגישה שיש חשש של סיכון מצד מישהו, עליה לברוח מידית או לצעוק לעזרה".

בעיריית מודיעין עילית אישרו כי אכן עודכנו על מקרה תקיפה של תלמידה בבית הספר. "נתקבל דיווח על תלמידה, אגף הרווחה מעורב במקרה וכן המשטרה, מעבר לכך לא ניתן למסור פרטים בשל חיסיון ומחשש לשיבוש הליכי חקירה הנמצאת בעיצומה". במשטרה טרם אישרו האם מתנהלת חקירה או האם הוגשה תלונה. את תגובת הנהלת בית הספר לא היה ניתן להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully