וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: האזינו לחדש של הפה והטלפיים במלואו

הפה והטלפיים, הלא הם אסף גברון, רם אוריון ואהד פישוף, מעניקים לגולשי וואלה! תרבות האזנה בלעדית לאלבומם החדש והמדובר "תחת", וגם עונים על כמה שאלות בוערות

יח"צ - חד פעמי

מוקדם יותר השבוע שמעתם כאן את הסינגל "חנות הממתקים", מתוך האלבום החמישי של הפה והטלפיים, "תחת", ועכשיו אתם יכולים להאזין לאלבום, שיצא רגע לפני סוף שנת 2013, במלואו. הפה והטלפיים הם רם אוריון, אסף גברון ואהד פישוף, שחזרו כהרגלם בקודש עם אלבום שיוצא שש שנים לאחר קודמו, "קליגרו".

במהלך החודשיים הקרובים יתקיימו אירועי השקה לאלבום החדש בירושלים, חיפה ותל אביב, אבל וואלה! תרבות לא הצליחה להתאפק ושיגרה לחברי ההרכב מספר שאלות, כדי להיכנס לאווירה המתאימה תוך כדי האזנה.

אסף גברון. נמרוד סונדרס
ברוכים השבים. אסף גברון/נמרוד סונדרס

למה "תחת"?

"כי זה יפה. וכי אנחנו כרגע נמצאים מתחת לדברים".

למה "חי" של עפרה חזה? האם משמעות הדבר היא שאתם במחנה שלה ולא של ירדנה?

"אנחנו חושבים שהיא זמרת טובה. ושזה שיר יפה. הרגשנו שהשיר קורא לנו בעת הזאת, שבה כל כך חשוב לחיות, לתת לו את הפרשנות שלנו. אז נתנו".

האלבום שלכם מתקבל בהמון ציפייה, בדומה לפרויקטים המוזיקליים האחרים של אוריון ופישוף. זה לא קצת מבאס להישאר בחוד החנית של המוזיקה העצמאית גם אחרי 24 שנים? למה אין לכם יורשים?

"אנחנו לא מרגישים בחוד של חנית כלשהי. אנחנו די מנותקים מסצנות כלשהן. אנחנו עושים את הדברים שלנו לצד ההתרחשות".

מצד אחד האלבומים שלכם מתקבלים בהתלהבות תקשורתית גדולה, ומצד שני יש תמיד מי שיטען שאתם להקת דאחקה או להקת פארודיה. התיוג הזה מפריע לכם?

"אנחנו חושבים שאם יש מישהו שחושב אחרי 24 שנים וחמישה אלבומים – ואם האזין לאלבומים – שזאת דאחקה או פארודיה, אז יש לו דרך מעניינת להגדיר את המושגים האלה. אבל בכיף. שיחשוב. שיחייך. שיצחק. אנחנו אוהבים אותו. או אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אוהד פישוף מההרכב בני המה.
לצד ההתרחשות. אהד פישוף

באלבום הראשון שלכם ב-89' נדמה היה שאסף גברון הוא הכוח היצירתי המוביל מאחורי הפרויקט אבל היום בעצם קשה לזהות מי אחראי על מה בהרכב. איך בעצם אתם כותבים שירים? ביחד? בנפרד? תוך כדי אלתור?

"כל התשובות נכונות, והתשובה היא אחת: הפה והטלפיים. אם היתה חלוקת תפקידים ברורה, הייתם קוראים את זה בדף הקרדיטים. בדף הקרדיטים, לעומת זאת, כתוב הפה והטלפיים".

מה הדבר הכי אקוטי שהשתנה בין האלבום הקודם לזה הנוכחי?

"שהוא יוצא בויניל. שהוא יוצא במהדורה דיגיטלית מסודרת".

הוצאתם את האלבום גם על גבי ויניל. האם עד כה יש לזה היענות? האם הייתם מעדיפים שיאזינו לו רק על גבי הפורמט הזה?

"היענות מעל הציפיות. המהדורה מוגבלת ואוטוטו אוזלת, רק מהזמנות מוקדמות בבנדקמפ ומבלי שהגיעה לחנויות. לא, אנחנו שמחים שמאזינים לנו בכל דרך, ולכן המארז כולל את כל הפורמטים, גם דיסק וקוד להורדה. אנחנו בהחלט מודעים לכך שלחלק מהקונים אין פטיפון והתקליט ישמש רק פריט נלווה בעל ערך רגשי יותר מפריט שימושי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין חלוקת תפקידים. רם אוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם הייתם עושים קאבר לאחד משירי אריק איינשטיין לאלבום של הפה, איזה שיר הייתם בוחרים ולמה?

"לא נראה לנו שהשירים שלו עשויים מהחומרים מהם עשויים בדרך כלל השירים הפטריוטיים שזוכים לגרסת כיסוי שלנו".

בקוד שלכם נכתב שבכל שנה בה אתם מוציאים אלבום חדש יש התפרצות של מחלת הפה והטלפיים במקום כלשהו בעולם. היתה התפרצות גדולה גם ב-2013? ולא כבדה עליכם המחשבה שאתם גורמים לכל כך הרבה נזק עקיף?

"כן. בעמוד הפייסבוק שלנו העלנו ידיעות חדשותיות על התפרצויות של הפה והטלפיים בחדרה וביריחו בחודשים האחרונים. לא, לא כבדה".

מה חשבתם על האלבום? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully