וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת: "נזקי הסערה בירושלים נאמדים בכ-290 מיליון"

1.1.2014 / 10:36

ראש העיר אמר בוועדת הכספים כי מדובר ב"צונאמי שהעיר לא הכירה", וביקש מהמדינה לסייע בשיקום הבירה מנזקי הסערה. "ממשלת ישראל חייבת לתת עדיפות לירושלים", אמר ברקת

צילום: מור שאולי, דוברות חברת החשמל; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"צונאמי שהעיר לא הכירה": ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר היום (רביעי) כי נזקי הסערה שפקדה את ירושלים נאמדים בכ-290 מיליון שקלים. "המדינה חייבת להכיר בסופה כאסון טבע", אמר ברקת בדיון בוועדת הכספים של הכנסת. לדברי ברקת, על המדינה להעמיד סיוע כספי משמעותי "אשר יאפשר להחזיר את העיר למצבה טרם הסופה, וכדי לוודא שהנזק לא ייפול על גב התושבים, דבר שיכפיל את סבלם".

ראש העיר פירט את הנזקים בבירה, ואמר כי הם ניכרים בתשתיות, במבני בתי הספר והגנים, במתקני הספורט, בתאורה ובגינות ובשטחים הפתוחים. "ממשלת ישראל חייבת לתת עדיפות לירושלים. העיר ירושלים הייתה הראשונה שנרתמה לסייע לתושבי הצפון והדרום, ועתה זה הזמן להתגייס לטובת בירת ישראל ולהעביר את התקציבים שיאפשרו לנו להחזיר את העיר למצבה לפני הסופה", אמר ברקת בוועדה.

לוועדה הוצג גם דוח הערכת עלות נזקים ראשונית על ידי מרכז המחקר של הכנסת, אשר לפיו עלות נזקי הסופה בירושלים עומדת על כ-20 מיליון שקלים, סכום נמוך בהרבה יחסית לזה שבו נקב ברקת. יחד עם זאת, צוין בדוח כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד, וכי ניתן להניח כי העלויות הכוללות יגדלו באופן ניכר לאחר הערכה נוספת.

הסופה הגדולה - כותרות נוספות:
מבקר המדינה מזהיר: "בפעם הבאה תהיה סופת טילים"
שבוע לסערה בבירה: כבישים חסומים וזבל ברחובות
מדים וחליפות: כך ארגן צה"ל חתונה בשיא הסופה

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בחמ"ל העירייה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"ממשלת ישראל חייבת לתת עדיפות לירושלים". ברקת/טלי מאייר

הסערה הקיצונית גרמה לנזקים גדולים בבירה. שלג רב נערם ברחבי העיר, בין 60 ל-90 סנטימטרים, וגרם לחסימת רחובות וכבישים רבים. בנוסף, עצים ועמודי חשמל ותאורה שקרסו תחת משקלו של השלג חסמו רבים מהרחובות, ואילו השלג שנמס בחלקו קפא שוב בלילות והפך את הכבישים והמדרכות לשדות קרח מסוכנים בהם נפצעו בתאונות קלות בכל יום עשרות בני אדם.

בשבועיים האחרונים העירייה פועלת למזער את הנזקים כמה שניתן, הסביר ברקת, אולם אין באפשרותה לשקם את העיר ללא תקצוב הולם מהמדינה. כמו כן, בנוסף לנזקי התשתית, ספגה העיר אובדן הכנסה שנאמד בכ-15 מיליון שקלים כתוצאה מהסערה, בגין הפעלת מערכי החירום בעירייה שכוללים את צוותי הפילוס, שכירת הכלים ומערך החירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שלג בירושלים, 14 בדצמבר 2013. עומר מירון
השלג נערם בבירה/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully