וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה רשימת המועמדים לפרסי הטלוויזיה 2013

29.12.2013 / 15:49

20 פרסים בקטגוריות שונות יוענקו השנה ליוצרים, שחקנים, סדרות ותכניות טלוויזיה. מי ינצח: "מצב האומה" או "ארץ נהדרת"? "לונדון וקרשנאום" או "אורלי וגיא"?

טקס הענקת פרסי האקדמיה לטלוויזיה, מוענק זו השנה ה-11 ברצף ויתקיים ב- 24 בינואר 2014 במועדון הרידינג 3 בתל-אביב. כמו בשנתיים האחרונות, גם השנה הטקס לא יועבר בשידור חי.

20 פרסים בקטגוריות שונות יוענקו השנה ליוצרים, שחקנים, סדרות ותכניות טלוויזיה. פרס מפעל חיים בתחום היצירה הטלוויזיונית יוענק השנה לבמאי, התסריטאי והמפיק רם לוי. מתוך הודעה שפורסמה היום (ראשון), עולה כי הזכיינית קשת מובילה עם 11 מועמדויות, ערוץ 10 עם 10 מועמדויות, רשת עם 9 מועמדויות, הערוץ הראשון עם 2 מועמדויות והטלוויזיה החינוכית עם מועמדות אחת. בגזרת הכבלים והלווין, HOT מובילה עם 16 מועמדויות , ו - yes מציגה 15 מועמדויות.

בקטגוריית מיני סדרת הדרמה הטובה ביותר, מועמדות הסדרות "אבודים באסיה", העונה השנייה של "בלו נטלי", "שביתה" ו"שביתה – היום שאחרי". בקטגורית סדרת הדרמה הטובה ביותר מועמדות הסדרות "אופוריה", "בני ערובה", אלנבי", העונה הרביעית של "הבורר", העונה השנייה של "חטופים" ו"שטיסל". המועמדות בקטגורית הסדרה הקומית הטובה ביותר הן "בלתי הפיך", העונה השנייה של "המשרד", "יום האם", "הפרלמנט" והעונה הרביעית של "עבודה ערבית". בקטגורית תכנית הדוקו-ריאליטי הטובה ביותר מועמדות העונה השניה של "חי בלה-לה לנד", "מחוברים פלוס", "גולסטאר", "בוס בהסוואה" והעונה הרביעית של "סופר נני".

בקטגוריית תוכנית הבידור הטובה ביותר מועמדות "מצב האומה" (שהפתיעה בשנה שעברה וזכתה בפרס לאחר שנים של זכיות רצופות מצד התכנית המתחרה "ארץ נהדרת", נ.ה), העונה העשירית של "ארץ נהדרת", "אמבוש", "המופע של רד ודביר" ו"כלוב הזהב".

בקטגורית תכנית התחקיר או האקטואליה הטובה ביותר מתמודדות התכניות "אורלי וגיא", "עובדה", "המקור", "לונדון וקירשנבאום" ו"מבט שני". על פרס תכנית הריאליטי הטובה ביותר מתמודדות "אקס פקטור", העונה השניה של "בית ספר למוזיקה", העונה השלישית של "המירוץ למיליון", העונה השלישית של "מאסטר שף" והעונה השניה של "דה וויס".

דעת יחיד מצב האומה, יולי 2013. מערכת וואלה!
מכינים את הפאנץ' לנאום הזכייה? מצב האומה/מערכת וואלה!

המועמדות לפרס השחקנית הטובה ביותר הן עדי אשכנזי ("בלתי הפיך"), ליאת הרלב ("הפרלמנט"), קרן מור ("יום האם"), קלרה חורי ("עבודה ערבית 4") ומלי לוי ("המשרד"). בקטגוריה הגברית המקבילה מועמדים דביר בנדק ("המשרד"), אסי כהן ("הפרלמנט"), דרור קרן ("יום האם"), נורמן עיסא (עבודה ערבית) ורעי אסף ("פרופיל 64").

בקטגורית השחקן הטוב בסדרת דרמה או מיני סדרה או סדרת ילדים ונוער מתמודדים צחי גראד ("אבודים באסיה"), אביב אלוש ("אלנבי"), יהודה לוי (אמא ואבאז), אסי כהן ("חטופים 2"), דב גליקמן ומיכאל אלוני (שניהם על תפקידם ב"שטיסל"). בקטגוריה הנשית המקבילה מתמודדות רומי אבולעפיה ("אלנבי"), אלונה איב ("בלו נטלי 2"), אילת זורר ("בני ערובה"), נטע ריסקין ושוב זורר (שתיהן על תפקידן ב"שטיסל").

בקטגורית התסריט הטוב ביותר בסדרת דרמה או מיני סדרה או סדרת ילדים ונוער מתמודדים גדי טאוב וארז קו-אל עם "אלנבי", אבנר ברנהיימר וגיא סידיס עם העונה השניה של "בלו נטלי", רותם שמיר ועמרי גבעון עם "בני ערובה", גידי רף עם העונה השניה של "חטופים" ויהונתן אינדורסקי ואורי אלון עם "שטיסל".

כאמור, פרס מפעל חיים יוענק השנה ללוי, על "עשייתו, תרומתו והשפעתו הרבה על הסוגה העילית ביצירה הטלוויזיונית הישראלית", כך מסרו מארגני הטקס בהודעה לתקשורת. עוד נכתב בהודעה זו כי "בעשייתו השופעת, לוי הוא ממנתביי הדרך של אומנות הטלוויזיה וממעצביה הבולטים ועל כך בחרה הנהלת האקדמיה להעניק לו את הפרס על מפעל חיים לשנת 2013".

לוי, פרופסור בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, נולד בתל אביב באוגוסט 1940. הוא למד באוניברסיטה העברית, ב-London Film School ובאוניברסיטת הארוורד. לוי ביים, הפיק וכתב עשרות סרטים עלילתיים, דרמות טלוויזיה, סרטים תיעודיים וכתבות בעיקר עבור הטלוויזיה הישראלית, וגם עבור PBS (ארה"ב), ערוץ 4 הבריטי של רשת הבי.בי.סי וערוץ חמש הצרפתי. בין סרטיו העלילתיים נמנים "לחם", "חירבת חיזעה", "עור", "סטלה", "איש משטרה", "בוצ'ה" ועוד.

בין סרטיו התיעודיים ניתן למצוא את "מיתרסים", "סגר", "הסרט שלא היה", "סכנין חיי" ועוד. בין הפרסים הרבים בהם זכה ניתן למנות את פרס ישראל בו זכה בשנת 1993, פרס כינור דוד בשנת 1981, פרס הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע בחיפה בשנת 2006 ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully