וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בלבד ידליקו את המשואות ביום העצמאות

29.12.2013 / 12:15

הוועדה לסמלים וטקסים אימצה את הצעת השרה לבנת וקבעה כי נושא הטקס השנה יהיה "זמן נשים". "להעניק רוח גבית למאבק נגד פערי השכר, תקרת הזכוכית במשק והאלימות כלפי נשים"

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות ה-65. עומר מירון
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בטקס הדלקת המשואות האחרון/עומר מירון

עצמאות 2014 בסימן הצדעה לנשים: ועדת השרים לסמלים וטקסים אימצה הבוקר (ראשון) את הצעתה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, וקבעה כי הנושא של טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הקרוב יהיה "זמן נשים".

על פי הצעתה של לבנת, שעומדת בראש הוועדה, הטקס השנה ישים דגש על הישגים והצלחות של נשים בישראל, אל מול האתגרים העומדים בפניהן. עוד עולה מההצעה כי בטקס השנה יודלקו כל המשואות על ידי נשים מכל גווני החברה הישראלית. את רשימת מדליקות המשואות תקבע ועדה ציבורית, כמו בכל שנה.

ידיעות על טקס הדלת המשואות בשנים קודמות:
”אבא היה גאה בי”: הכירו את מדליקי המשואות
הפטנט של מאיה זיכה אותה בהדלקת משואה
מכתב איום נשלח למשרד ההסברה: ”בטלו טקס המשואות”

"בישראל נשים רבות בעלות תרומה מכרעת להתפתחות המדינה והחברה בכל התחומים", אמרה לבנת הבוקר. "אני סבורה כי הגיעה העת לומר להן תודה ולהעניק להן את הבמה הממלכתית והמכובדת של טקס הדלקת המשואות. מנגד, למרות התקדמותן והישגיהן, עדיין יש גם היום נשים רבות שנאלצות להילחם על הזכות הבסיסית לחיים בכבוד ובביטחון אישי. בחירת הנושא המרכזי הזה נועדה להעניק רוח גבית למאבק נגד פערי השכר בשירות המדינה ובמגזר הפרטי, למאבק נגד תקרת הזכוכית שחוסמת נשים איכותיות אותן מלהגיע לעמדות הבכירות ביותר באקדמיה ובמשק, למאבק למען מתן הזדמנות שווה וייצוג הולם, ולמאבק החשוב נגד תופעת האלימות כלפי נשים", הוסיפה.

בהצעה שהגישה השרה לבנת לוועדה נכתב כי יש להעניק לנשים הישראליות את הכבוד המגיע להן, וזאת במסגרת הטקס הממלכתי שמפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות. כמו כן צוין כי הטקס יתייחס לתרומתן המרכזית של הנשים בחברה הישראלית, אך גם למגבלות ולקשיים מולם הן מתמודדות.

במהלך הישיבה סוכם עם שר החינוך, שי פירון, כי הנושא "זמן נשים" ישולב גם במערכת החינוך במסגרת הנושא המרכזי "האחר הוא אני" וילווה בשורה של פעולות, על מנת ליצור שפה מאחדת הנושאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully