וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 25 נהרגו בהפצצה של צבא סוריה על שוק ירקות

28.12.2013 / 16:53

ארגוני זכויות אדם דיווחו שבהפצצה האווירית בעיר חלב נפצעו עשרות בני אדם. בין ההרוגים, על פי הדיווחים, לפחות ארבעה ילדים. ההפצצה גרמה נזק לבית חולים ולמבנים סמוכים

צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק

(התמונות קשות לצפייה)

מלחמת האזרחים בסוריה מסרבת להירגע: ארגוני זכויות אדם דיווחו כי לפחות 25 בני אדם נהרגו היום (שבת) בהפצצה אווירית של הצבא הסורי על שוק ירקות בעיר חלב. על פי הדיווחים, בין ההרוגים מהפצצה – שגרמה גם להרס של חלק מבית חולים סמוך – לפחות ארבעה ילדים. עשרות בני אדם נוספים נפצעו בהפצצה וההערכה היא כי מספר ההרוגים יאמיר.

עוד בנושא מלחמת האזרחים בסוריה:
דיווחים בסוריה: בן דודו של אסד פוצץ עצמו למוות
הדרוזים בארץ למען אחיהם שאולצו להתאסלם בסוריה
”צעד בונה אמון” בדמשק: המורדים מאבטחים בית כנסת

אדם מוכר תפוזים באזור שהופצץ בעיר חלב בסוריה, 27 בדצמבר 2013. רויטרס
מוכר תפוזים בחלב ,אתמול/רויטרס

חסן אבו פייסל, פעיל במרכז התקשורת של חלב, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי ההפצצה אירעה סמוך לשעה 10:00 בבוקר כשהשוק היה עמוס בקונים ומוכרים. "מכוניות ניזוקו, יש פסולת ואבק בכל מקום", תיאר בשיחת סקייפ. "רבים מהפצועים איבדו ידיים או רגליים". סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הפיצוץ אירע לאחר שמסוקים השליכו חביות נפץ לתוך השוק ההומה.

הפצצה של צבא אסד בדמשק, סוריה, 26 בדצמבר 2013. רויטרס
אזרחים נמלטים לאחר הפצצה בדמשק, השבוע/רויטרס

בקטע וידאו שפורסם ברשת נראים תושבים מבוהלים מושכים גופות מבין ההריסות. כמו כן, נראים כלי רכב הרוסים. ברחוב סמוך נראו בניינים שנהרסו מההפצצה וגופות על האדמה. לפי שעה, לא ניתן לאמת את תוכנו של הסרטון.

הפצצה של צבא אסד בדמשק, סוריה, 26 בדצמבר 2013. רויטרס
ילד שנפגע בהפצצה בדמשק, היום/רויטרס

מוקדם יותר בצהריים דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם (SOHR) כי צבא סוריה תקף מעוזי מורדים איסלאמיסטים בהרי קלמון, צפונית לדמשק, והרג כ-60 מהם. לא נמסרו פרטים נוספים.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם היושב בבריטניה, בשבועות האחרונים נהרגו מאות בני אדם בהפצצות אוויריות של הצבא בחלב. רבים מהם, כך דווח, הם נשים וילדים. הרשויות במדינה טוענות כי הן נאבקות במורדים ששולטים בחלקים גדולים של העיר הצפונית, שנחשבת למרכז עסקים גדול במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully