וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לשעבר של לבנון חוסל בפיגוע בביירות

27.12.2013 / 10:09

שישה נהרגו ו-71 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת ברובע העסקים. היעד - השר לשעבר מוחמד שאטח, מתנגד לאסד ויריב של חיזבאללה, שרק הבוקר צייץ נגד הארגון. חיזבאללה: "מעשה מרושע"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שר האוצר לשעבר של לבנון, מוחמד שאטח, נהרג הבוקר (שישי) בפיצוץ מכונית תופת בביירות, ליד מתחם שבו נמצא מטה הממשלה ובניין הפרלמנט בבירה הלבנונית. מכונית התופת התפוצצה בשעה ששאטח הסוני חלף במקום עם שיירתו, בדרכו לפגישה. חמישה בני אדם נוספים נהרגו בתקרית, בהם שומר ראשו של שאטח. משרד הבריאות הלבנוני מסר כי 71 בני אדם נפצעו באירוע. עד ראייה תיאר את הזירה "הרוסה לגמרי. חורבן גמור". רחובות רבים בביירות נסגרו לאחר הפיגוע.

שאטח בן ה-62 מונה לתפקיד שר האוצר ביולי 2007, והיה יועצו הקרוב וחבר ממשלתו של סעד אל-חרירי. בעבר שימש גם שגריר לבנון בארצות הברית. רק הבוקר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חיזבאללה מנסה להשיג לעצמו את אותה העוצמה הצבאית והשליטה על יחסי החוץ שלסוריה הייתה על לבנון במשך 15 שנה". שאטח נודע גם בהתנגדותו למשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד.

על הנעשה בלבנון בחודש האחרון:
"הרוג ופצועים" בפיצוץ ליד עמדת חיזבאללה ליד בעלבכ
תקרית אש בצפון: חייל לבנוני ירה לעבר כוח צה"ל בגבול
בכיר חיזבאללה חוסל בביירות: "ישראל אשמה"

פיצוץ עז בביירות כנראה מכונית תופת. רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר בביירות/רויטרס

הפיצוץ נשמע ברחבי העיר ועשן שחור היתמר ברובע העסקים בעיר, בין בניין "סטארקו" למלון מונרו, כך דווח ב"דיילי סטאר". עד ראייה דיווח על אמבולנסים שהגיעו לזירת הפיצוץ ופינו משם קורבנות. כמו כן, למקום מיהרו גם כוחות הביטחון.

שעה קלה אחרי הפיגוע הפנה חרירי אצבע מאשימה כלפי חיזבאללה. "אנו סבורים כי החשודים הם אלה שמתעלמים מהחוק הבינלאומי ומסרבים להופיע בפני בית הדין הבינלאומי", אמר חרירי, בהתייחסו לחיסולו של אביו, רפיק אל-חרירי, ב-2005. האב חוסל כמה חודשים אחרי התפטרותו מראשות הממשלה. חמישה אנשי חיזבאללה הואשמו במעשה, ומשפטם אמור להתחיל בחודש הבא בינואר.

בצהריים התייחס גם חיזבאללה לפיגוע, שאותו הגדיר מעשה "מרושע". "חיזבאללה מאמין כי הפשע המרושע הזה הוא חלק משורה של פשעים ופיצוצים שנועדו לפגוע במדינה", מסר הארגון בהודעתו, לפי ה"דיילי סטאר". עוד קרא ארגון הטרור לציבור במדינה לפעול "בהיגיון ובחוכמה" לנוכח האיומים מבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצא נגד חיזבאללה - וחוסל. צילום מסך מחשבון הטוויטר של שאטח/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש נהרגו 23 בני אדם בפיגוע כפול מול שגרירות איראן בחלקה הדרומי של ביירות. משרד הבריאות הלבנוני הודיע כי 146 בני אדם נפצעו בפיגוע, שאירע בשכונת נג'אח. עדי ראייה דיווחו כי ירי נלווה לשני הפיצוצים. ככל הנראה, היעד היה שגריר איראן בביירות.

"גדודי עבדאללה עזאם", ארגון סוני הקשור לאל-קאעדה, קיבל אחריות לפיגע. הארגון עשה את הפיגועים בסיני ב-2004, בהם נהרגו עשרות תיירים, בהם 12 ישראלים, ואת הפיגוע המשולב בשארם א-שייח ב-2005. אנשי הארגון קיבלו בעבר אחריות לשיגור קטיושות לעבר ישראל מלבנון ומסיני.

פיצוץ עז בביירות כנראה מכונית תופת. רויטרס
פיצוץ עז בביירות כנראה מכונית תופת/רויטרס
פיצוץ עז בביירות כנראה מכונית תופת. רויטרס
פיצוץ עז בביירות כנראה מכונית תופת/רויטרס
שר האוצר לשעבר מוחמד שאטח חוסל בבירות. רויטרס
שר האוצר לשעבר מוחמד שאטח חוסל בבירות/רויטרס
שר האוצר לשעבר מוחמד שאטח חוסל בבירות. רויטרס
שר האוצר לשעבר מוחמד שאטח חוסל בבירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully