וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע, בצה"ל מזהירים: "השתנו כללי המשחק"

25.12.2013 / 0:07

קצינים בפיקוד דרום טענו שלמרות התגובה הישראלית על הירי, בחמאס ינסו למנוע הידרדרות של המצב. הסיבה: סגירת מעבר כרם שלום עליה החליט השר יעלון. "האח הגדול המצרי איננו"

צילום: שי מכלוף, רומן ואינר, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

שעות לאחר סדרת התקיפות של צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי ממנו נהרג אזרח ישראלי בגבול, הורה אמש (שלישי) שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לסגור את מעבר כרם שלום. בתגובה להחלטה, בפיקוד דרום העריכו חמאס ירגיע את הרוחות. "השתנו כללי המשחק", אמר קצין בפיקוד. "לחמאס אין את ה'כביר' שלה, את האח הגדול המצרי שיבוא לעזרתה. היא נתונה לחסדי ישראל. הכלכלה הפלסטינית בעזה נמצאת היום, יותר מתמיד, על הגב הישראלי".

הסלמה בדרום - כותרות נוספות:
קרובי הצעיר שנהרג מירי מעזה: "בדיוק עמד להתחתן"
נתניהו במסר חריף לחמאס: "מי שינסה אותנו - יחטוף"
בחמאס חותרים ל"פיצוץ מבוקר" - שעשוי לצאת משליטה / פרשנות

אזרח ישראלי נהרג מירי צלף בגבול רצועת עזה, 24 בדצמבר 2013. AP
חיילי צה"ל מטפלים באזרח שנהרג בגבול/AP

בחודשים האחרונים ניסו חמאס וארגוני הטרור האחרים, באופן שיטתי, להטמין מטעני חבלה לאורך גדר המערכת באופן שסיכן את כוחות צה"ל שסיירו בגבול. "במקום לזרוע חיטה הם זורעים מטענים חבלה", הגדיר זאת הערב היטב קצין באוגדת עזה. בעקבות כך, הגמיש צה"ל את הוראות הפתיחה באש לעבר פלסטינים שמתקרבים לגדר, כך שניתנה אפשרות לירות לעברם גם כשהם נמצאים במרחק של 300 מטרים מהגדר. זאת, למרות שבמסגרת ההסדר אליו הגיעו ישראל וחמאס, בתיווך מצרים, אחרי מבצע "עמוד ענן", הוסכם כי הפלסטינים יוכלו לעבד אדמות במרחק של 100 מטרים מהגדר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אם תהיה תוקפנות נוספת, התגובה תהיה כואבת"

מבדיקות שנעשו בצבא מאוחר יותר, התברר כי חלק מהפצועים וההרוגים היו מחבלים אך גם אזרחים פלסטינים שהגיעו להפגין נגד ישראל, חקלאים שעיבדו אדמות וצייד חוגלות (מעין עוף). חמאס ושאר ארגוני הטרור ניסו לשנות את המציאות שנוצרה על הגדר ולהגיב על "התוקפנות הישראלית" כהגדרתם, כדי להשיב לעצמם את היכולת להגיע למרחק של 100 מטרים מהגדר. בשל כך, שחררה ממשלת חמאס את הרסן ואפשרה לארגונים להשיב "אש תחת אש" במסגרת "המלחמה על הגדר".

בתגובה להרג האזרח הישראלי על הגבול היום, אישר הדרג המדיני אישר לצה"ל שש תקיפות בזו אחר זו כדי להעביר מסר כי צה"ל לא ישלים עם ניסיונות לשנות את המציאות. הקצין מפיקוד דרום העריך שבשל העובדה שהמנהרות אינן פועלות, סגירת מעבר כרם שלום הערב היא קריטית מבחינת הפלסטינים. "זה מנוף כלכלי חזק", הסביר הקצין. "תוך יממה נראה איך המחסור בגז משפיע על עזה. מצד אחד, אני מתקשה לראות איך חמאס מבליגה על הרג הפעוטה בת השלוש. מצד שני, ישראל רוצה להעביר מסר קשה לחמאס ולכן מעבר כרם שלום לא ייפתח בימים הקרובים".

ילדה פלסטינית נהרגה ואחרים נפצעו בתקיפת צה"ל בעזה, 24 בדצמבר 2013. AP
הילדה שנהרגה לכאורה בעזה בזרועות קרוביה/AP

קצינים נוספים העריכו כי פני חמאס לא להסלמה, אך התנועה בהחלט עשויה לסיים את הסבב האלים הנוכחי בשיגור פצצות מרגמה או רקטות. אחד הקצינים אמר: "צה"ל נערך להידרדרות בגבול עזה על כל המשמעויות שבכך. אם תהיה תוקפנות נוספת, התגובה תהיה קשה וכואבת".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

עדכון ראשון: 23:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully