וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברים באזכרה לליפקין-שחק: "זוכרים את דמותך"

19.12.2013 / 17:50

מאות בני אדם השתתפו באזכרה לרמטכ"ל ה-15 והשר לשעבר, שהלך לפני שנה לעולמו בתום מאבק במחלת הסרטן. שר הביטחון יעלון ספד לו: "היית ארץ ישראל היפה במלוא מובן המילה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד
טלי ליפקין שחק ואהוד אולמרט-שנה למותו של אמנון ליפקין שחק, דצמבר 2013. דרור עינב
אלמנתו של ליפקין-שחק ואולמרט באזכרה, היום/דרור עינב

במלאות שנה למותו: מאות בני אדם השתתפו היום (חמישי) באזכרה לרמטכ"ל ה-15 ולשר לשעבר, אמנון ליפקין-שחק, שהלך בשנה שעברה לעולמו בגיל 68 בתום מאבק במחלת הסרטן. האזכרה נערכה בחלקה הצבאית בבית הקברות קריית שאול בתל אביב. במקום נכחו בני משפחה וחברים, וכן אישי ציבור כמו הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, שר הביטחון משה יעלון, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ובני משפחת ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
הסלמה מעבר לפינה: חבית הנפץ של התסכול הפלסטיני
עבודות שירות לסא"ל שהיכה בנשקו פעיל שמאל בפניו
התקרית בגבול: "המפקדים עצמו עיניים, וצריכים לחטוף"

"תמיד שמרת על קור הרוח. גבורתך ורגישותך השאירו חותם בכל מי שפגשת", אמר גנץ, "אנו נושאים את דמותו בכל פעילות. הרמטכ"ל שהעניק לי את הזכות לעמוד בראש הצנחנים נותר עניו וערכי".

"צער גדול שאינו מרפה"

גם שר הביטחון משה יעלון נשא דברים באזכרה. בין השאר אמר יעלון: "אמנון היה עמוד האש שלפני המחנה. הוא היה ארץ ישראל היפה במלוא מובן המילה". עוד אמר יעלון: "שנה חלפה מאז שעזבת אותנו. שנה שבה כל מי שהכיר אותך המשיך בחייו, אך מועקה גדולה ליוותה אותו. חלל עמוק שנפער, געגועים אין קץ, צער גדול שאינו מרפה. תחושת החמצה, אמנון, כי למרות שחיית חיים מלאים ותרומתך למדינת ישראל היא ללא שיעור, יכולת להיות אתנו כאן עוד שנים רבות, ולהמשיך להעניק מחוכמתך, מניסיונך, מהתבונה והשקט שאפיינו אותך כל כך.

גם השר פרי נשא דברים לזכרו של ליפקין-שחק, ואף התייחס למשנתו הפוליטית של ליפקין-שחק: "בשנה הזאת יצאנו מהקיפאון המדיני. אתה היית אומר שזה לא מספיק, והיית צודק. צריך לעשות יותר ונעשה כדי לנצח במלחמה החשובה מכולן, המשפחה על השלום". עוד אמר פרי: "מעט אחרי שנפרדנו הושבעתי לשר. בהשבעה הסתכלתי על המקום בו היו המשפחה והחברים. היית חסר לי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שאול מופז וגבי אשכנזי-שנה למותו של אמנון ליפקין שחק, דצמבר 2013. דרור עינב
ח"כ מופז והרמטכ"ל לשעבר אשכנזי באזכרה/דרור עינב

ליפקין-שחק מילא שורה ארוכה של תפקידים בכירים בצה"ל, בהם מפקד סיירת דוכיפת, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף פיקוד מרכז, ראש אמ"ן וסגן הרמטכ"ל. ב-1995, כשהוא בן 51, מונה ליפקין-שחק לרמטכ"ל ה-15 של צה"ל. בתום שירותו הצבאי פנה לפוליטיקה וכיהן כשר התחבורה וכשר התיירות.

במהלך כהונתו כרמטכ"ל זכורים אירועי מהומות מנהרת הכותל, מבצע "ענבי זעם", אסון השייטת, אסון השריפה בוואדי סלוקי ואסון המסוקים. כחלק ממדיניותו, הגדיר את חיזבאללה כארגון טרור והורה להקים מחדש את יחידת אגוז כיחידה ייעודית למלחמה בלבנון. ארצות הברית העניקה לו את אות לגיון ההצטיינות בדרגת מפקד, גם כן במהלך תקופתו כרמטכ"ל.

השר יעלום עם הרב הראשי רפי פרץ-שנה למותו של אמנון ליפקין שחק, דצמבר 2013. דרור עינב
"חלל עמוק נפער". הרב הראשי הצבאי פרץ והשר יעלון באזכרה/דרור עינב

עם שחרורו מצה"ל החלה דרכו הפוליטית של ליפקין-שחק, כשביולי 1998 מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והקים את "מפלגת המרכז" יחד עם דן מרידור ורוני מילוא. בבחירות 1999 נבחר לכהן כחבר כנסת מטעם המפלגה, שזכתה לשישה מנדטים, ומונה לשר התיירות. עם התפטרות ראש המפלגה, יצחק מרדכי, כיהן במקביל גם כשר התחבורה. בהמשך חבר למפלגת "ישראל אחת" בראשות אהוד ברק, אולם לאחר תבוסתו של האחרון בבחירות לראשות הממשלה ב-2001, התפטר ליפקין-שחק מהכנסת.

הרמטכ"ל בני גנץ -שנה למותו של אמנון ליפקין שחק, דצמבר 2013. דרור עינב
"תמיד שמר על קור רוח". גנץ באזכרה/דרור עינב
ח"כ עמרם מצנע -שנה למותו של אמנון ליפקין שחק, דצמבר 2013. דרור עינב
ח"כ מצנע באזכרה יחד עם ראש אכ"א אלוף אורנה ברביבאי/דרור עינב
טלי ליפקין שחק- שנה למותו של בעלה אמנון, דצמבר 2013. דרור עינב
טלי ליפקין שחק- שנה למותו של בעלה אמנון, דצמבר 2013/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully