וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה ששכב עם סטודנטיות מועסק במכללה בצפון

22.12.2013 / 12:40

לוואלה! חדשות נודע כי פרופ' אייל בן ארי שסולק מהאוניברסיטה העברית לאחר שהוכח כי ניהל קשרים אינטימיים עם תלמידותיו, מונה לעמוד בראש המכון המחקרי של מכללת כנרת

הג'וב החדש של הפרופ' שסרח: שנתיים לאחר שסולק מן האוניברסיטה העברית כיוון שניהל קשרים אינטימיים עם סטודנטיות, החל לאחרונה פרופ' אייל בן ארי לשמש כאיש סגל במכללת כנרת שבצפון - כך נודע לוואלה! חדשות. בן ארי אף מונה לעמוד בראש המכון המחקרי של המכללה. בין היתר, נוהג בן ארי להרצות בממד"ה (מחלקה למדעי התנהגות של הצבא).

בשיחה עם מנהל המכללה, ד"ר זאב דרורי, הוא אישר את הפרטים. עם זאת, לטענתו, כתנאי להעסקתו במכון פרופ' בן ארי יעסוק רק במחקר ולא יבוא במגע עם סטודנטים. "אני לא מצדיק מעשים כאלו, אבל נשאלת השאלה האם אדם ששילם את עונשו לפני שנתיים, עף מהאוניברסיטה, אין לו זכות לחיות בישראל", אמר ד"ר דרורי. "אני לא פוסק, אלא שואל. הוא יכול להיות כמובן עובד אשפה, או מלצר במסעדה, בעצם מלצר הוא לא יכול להיות כי הוא בא במגע עם נשים וזה לא טוב. הוא גם יכול לעזוב את הארץ. אנשים פשעו, שילמו בצורה כזו או אחרת, הוא נזרק, הלך לחו"ל, וכאן אמרו לו 'אתה לא יכול ללמד, אלא לעסוק במחקר'". ד"ר דרורי הדגיש כי פרופ' בן ארי אינו עובד בתקן של משרה, אלא נמצא במכון שמקבל מימון מתרומות.

הסיפורים החמים בחדשות:
שנת מאסר בפועל ליו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר
האיחוד האירופי פסק: מותר להכחיש את שואת הארמנים
המצלמה שתבנה מפה ענקית של הגלקסיה שוגרה לחלל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אדם כזה איננו ראוי להמשיך ולשמש איש סגל באוניברסיטה". האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשדות נגד בן ארי נחשפו לאחר שבאוניברסיטה התקבל מכתב אנונימי שנשלח בשנת 2008 על ידי מספר סטודנטיות, שלמדו אצלו בעבר. במכתב שנשלח לדיקאן האוניברסיטה נטען כי הן קיימו יחסי מין בכפייה עם בן ארי. עוד טענו הסטודנטיות כי פרופ' בן ארי איים עליהן שאם הן יסרבו לו, הוא ימנע מהן להמשיך את לימודיהן בקורסים שהוא מעביר וכן ימנע מבעדן לקבל מלגות לימודים.

במכתב גוללו הסטודנטיות את מסכת הייסורים שלטענתן עברו: "ההתנהגות האיומה שלו לא כללה רק הטרדה מינית ויחסי מין עם סטודנטיות. הוא גם השתמש בכספי האוניברסיטה כדי להעביר לנו מלגות ולקנות לנו מכשירי חשמל ומתנות אחרות. שתיים מאתנו לקו בהתמוטטות עצבים ואחת אושפזה. כמה מאתנו עזבו את הארץ עקב כך וכמה אף נטשו את האקדמיה", נכתב.

המכתב הועבר לבדיקה במשטרת ירושלים, שם הוחלט לעצור ולחקור את בן ארי. במהלך חקירתו הודה ביחסים האינטימיים, אך טען כי הדבר נעשה בהסכמה. בסופו של דבר, החליטה המשטרה כי אין ממש בתלונה ברמה הפלילית בשל התיישנות, והטיפול הועבר לרמה המשמעתית באוניברסיטה. ביולי 2011 החליט בית הדין לערעורים של האוניברסיטה להרחיקו לצמיתות, לאחר שוועדת המשמעת הרחיקה את בן ארי לשנתיים בלבד.

"שופכים את דמו"

"אדם כזה", נכתב בהחלטת בית הדין, "תהא אשר תהא פעילותו רבת השנים כחוקר, כמדען בתחומו וכמורה – איננו ראוי להמשיך ולשמש איש סגל באוניברסיטה העברית ואיננו ראוי עוד לשמש מנחה ומדריך לסטודנטים בעבודתם ובמחקרם".

עו"ד מירה בית און, פרקליטתו של בן ארי, מסרה בתגובה: "פרופ' בן ארי מנסה להשתקם מדברים שהתרחשו לפני 15 ו-20 שנה. קצת מרים את הראש ושוב פעם שופכים את דמו. הוא לא מלמד כיתות אלא נמצא שם רק לצורכי מחקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully