וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור הדיח בישוף שהתבטא נגד הפלות והומואים

18.12.2013 / 10:30

ההגמון האמריקני ריימונד ברק, חבר מועצת הבישופים, מתח ביקורת על תמיכתו של פרנציסקוס בהפלות ובנישואים חד-מיניים. בעבר הוא אמר כי ג'ון קרי לא ראוי לאכול את לחם הקודש

החשמן האמריקני ריימונד בורק במיסה עם האפיפיור בנדיקטוס ה-16. הוותיקן, 2010. GettyImages
הבישוף האמריקני ריימונד ברק. מקורב לאפיפיור לשעבר/GettyImages

בצעד שמחזק את מעמדו ומבסס את שליטתו בוותיקן, האפיפיור פרנציסקוס הדיח מתפקידו בישוף, שנהג להתבטא נגד נישואים חד-מיניים ולהתנגד בחריפות להפלות. הבישוף (הגמון) ריימונד ברק לא ימונה מחדש לאסיפת הבישופים רבת ההשפעה. הוא יוחלף בבישוף דונלד וורל, כומר אמריקני הנחשב ליברלי בדעותיו.

ברק הגיע לוותיקן ב-2008 אחרי שהיה הארכיבישוף של סנט לואיס. הוא היה פופולרי מאוד בכנסיה הקתולית בארה"ב ומקורב מאוד לאפיפיור בנדיקטוס ה-16. ב-2004 אמר כי יסרב להגיש את לחם הקודש לג'ון קרי, בזמנו מועמד לנשיאות, בשל תמיכתו בהפלות.

בשבוע שעבר התראיין ברק לרשת החדשות הקתולית EWTN, ומתח ביקורת נוקבת על צעדי הרפורמה שהאפיפיור פרנציסקוס עושה בוותיקן. הוא הביע בפני המראיין דאגה, מכך שהאפיפיור סבור שהכנסיה צריכה להתמקד פחות בהפלות ובמאבק בנישואים חד-מיניים.

ילד משחק עם הכיפה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, דצמבר 2013. AP
האפיפיור מניף ילד בוותיקן, ביום שבת/AP

ברק אמר בראיון כי "ניתן לקבל את הרושם, או שכך לפחות עולה מהתקשורת, שהוא (האפיפיור) חושב שאנחנו מדברים יותר מדי על הפלות, ומדברים יותר מדי על קדושת הנישואים בין גבר אחד לאישה אחת. לעולם לא נוכל לדבר על כך מספיק".

אלברטו מלוני, מקרן יוחנן ה-23 ללימודי דת בבולוניה, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי האפיפיור מאותת בהדחה ש"לא צריך להיות שמרן כדי להתמנות לבישוף". לדבריו, פרנצסיקוס שואף למנות לוותיקן בישופים טובים, ללא קשר להשקפותיהם, "בין אם הם שמרנים או ליברלים".

מאז שנבחר לאפיפיור השמיע פרנציסקוס אמירות חסרות-תקדים בזכות הקהילה ההומוסקסואלית. הוא אף הבהיר כי אין לו זכות לשפוט כמרים המעדיפים את בני מינם. הוא נבחר ל"איש השנה" של מגזין הלהט"ב האמריקני The Advoacte, ימים ספורים אחרי שנבחר ל"איש השנה" של מגזים טיים.

לקריאה נוספת
האפיפיור: אסור שהכנסייה תעסוק רק בהומואים והפלות
צפו: הילד הקטן שחיבק את האפיפיור ולא רצה ללכת
אפקט פרנציסקוס: ההכרה בהומואים – עוד צעד אל לב המאמינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully