וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחומס ועד קהיר: המזרח התיכון נצבע בלבן

14.12.2013 / 22:45

במצרים כוסתה הבירה בלבן לראשונה זה יותר ממאה שנה, בסוריה וסביבותיה מיליונים קפאו מקור במחנות פליטים, וגם המלך עבדאללה השתתף בחילוצים. הסערה בעולם הערבי

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

מזג האוויר הסוער היכה בסוף השבוע האחרון לא רק בישראל, אלא במקומות רבים במזרח התיכון – מהגדה המערבית ורצועת עזה, דרך ירדן וסוריה – ועד למצרים הדרומית, שזכתה לשלג נדיר בבירה קהיר. הסערה אף זכתה לכינוי בעולם הערבי, ומעתה אתם יכולים לקרוא לה "אלקסה".

בצפון רצועת עזה הוצפו שכונות שלמות, אך במזרח ירושלים, בניגוד למצב בירושלים המערבית, ברוב השכונות המשיכו בימים האחרונים התושבים ליהנות מאספקת חשמל סדירה. זאת מאחר שאספקת החשמל לבתיהם מגיעה מחברת החשמל הפלסטינית, שקוויה שונים מאלו של חברת החשמל הישראלית. עם זאת, אחד מתושבי שייח' ג'ראח סיפר לוואלה! חדשות כי לא נראו מפלסות של עיריית ירושלים בתוך השכונות, אלא רק בכבישים הראשיים, כמו כביש מספר 1.

כל העדכונים על הסערה בישראל:
המפכ"ל: מקווים לפתוח את כביש 1 לציבור עד שעות הבוקר המאוחרות
הסופה נגמרה, הקור נשאר: 2 מעלות בתל אביב הלילה
נזקי הסופה: איפה לא יתקיימו לימודים מחר?
שלג עד קצה האופק: ירושלים הלבנה ממעוף הציפור
הסערה ממשיכה להכות ברחבי המדינה: עדכונים שוטפים

התמונות הקשות ביותר של הסערה הגיעו מסוריה וממחנות הפליטים שמאכלסים פליטים סורים בלבנון, בטורקיה ובירדן. ארגוני סיוע בינלאומיים שפועלים במחנות הללו דיווחו על הצפות, שלג כבד וגשמים בלתי פוסקים, שהקשו על העברת סיוע. תמונה אחת שכבשה את הרשתות החברתיות הציגה רחוב הרוס, נטוש ומכוסה שלג בעיר חומס במרכז סוריה, שהייתה ועודנה מוקד ללחימה קשה. רמי א-לולה, פעיל אופוזיציה סורי שהפיץ את התמונה, אמר כי בעיר יש אלפי אנשים נצורים ללא גישה למזון, תרופות ואמצעי חימום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הספינקס זכה למעט שלג - בזכות "פוטושופ". התמונה המזויפת שהופצה ברשתות החברתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחנה הפליטים זעאתרי בגבול ירדן-סוריה היו גם כן הצפות כתוצאה מהגשם הכבד, ואלפים נותרו ללא אוהלים לישון בהם. דוברת מחנה הפליטים אמרה כי ממשלת ירדן עושה מאמצים לשקם את הנזקים ולשאוב את המים שהציפו את המחנה. במקביל לדיווחים הקשים הללו, פורסם דוח של ארגון אמנסטי, שקבע כי מדינות אירופה קלטו מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה כעשרת אלפים פליטים בלבד, ואילו ארצות הברית קלטה רק כמאה פליטים סורים.

דרומית יותר, במרכז ירדן, התמונות נראו דומות יותר למה שהתרחש בסוף השבוע בירושלים וסביבותיה: שלג כבד שכיסה את עיר הבירה עמאן בלבן, וחסם את הדרכים המובילות אליה. כמו בישראל, גם בירדן נדרשה התערבות של כוחות הביטחון כדי לחלץ מאות אזרחים שנתקעו בכלי רכב בכבישים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

את עיקר הכותרות הקדישה עם זאת התקשורת למעורבותו האישית של המלך עבדאללה במאמצי החילוץ. בטלוויזיה ובאתרי החדשות במדינה הופצו צילומים של המלך, בלבוש לא-רשמי, אך עם כאפייה ירדנית מסורתית לראשו, כשהוא מסייע לדחוף מכוניות שנתקעו בדרך. שלג כבד ירד גם מדרום לבירה, והוא כיסה את פסגות הרי אדום - בלבן.

המוקד הדרומי ביותר של סופת השלגים היה במצרים, וכך קרה שלראשונה זה יותר ממאה שנים כוסתה קהיר בלבן. רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דיווחה כי השלג התקבל בהפתעה גמורה בבירה המצרית. את הרשתות החברתיות כבשה תמונה של גמל מצרי, סמל המדבר, יושב על מרבד שלג טרי. תמונה נוספת שהופצה ברשת הציג את פסל הספינקס המפורסם מכוסה בשלג, אך היא התבררה במהרה כמזויפת.

כמו כל נושא במצרים בימים אלה, גם השלג גויס לטובת העימות הפוליטי במדינה, כאשר תומכיו של הגנרל סיסי טענו בהומור ש"סיסי הפך את מצרים למדינה אירופית", ואילו תומכי "האחים המוסלמים" פרסמו ציוץ ובו נכתב שסיסי הביא שלג למצרים כי הוא מתכנן להקים מחנות מעצר כמו בסיביר.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

בהכנת הידיעה השתתף אבי יששכרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully