וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: בן דודו של אסד פוצץ עצמו למוות

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי ג'יהאד חאמד מחלוף, קצין בצבא הסורי המקביל בדרגתו לאלוף-משנה, פוצץ את עצמו באמצעות חומרי נפץ כאשר מורדים פרצו לביתו. טרם נמסר אישור רשמי

בן דודו של נשיא סוריה, בשאר אסד, פוצץ את עצמו למוות – כך דיווחו אמש (שישי) כלי תקשורת במדינה. על פי הדיווחים, ג'יהאד חאמד מחלוף – קצין בדרגה המקבילה לדרגת אלוף-משנה בצבא הסורי – פוצץ את עצמו באמצעות חומרי נפץ כאשר מורדים פרצו לביתו שבעיר עדרא, מצפון-מזרח לבירה דמשק. לדיווחים אין עדיין אישור רשמי.

ג'יהאד חאמד מחלוף, בן דודו של אסד, שהתאבד כשמורדים פרצו לדירתו. צילום מסך, ספק 500
פוצץ את עצמו באמצעות חומרי נפץ. ג'יהאד חאמד מחלוף/ספק 500, צילום מסך

לפני כחודשיים נהרג ג'מעה ג'מעה, מפקד המודיעין הסורי בצפון-מזרח המדינה המקביל בדרגתו לאלוף, בקרבות בדיר א-זור. מדובר באישיות הבכירה ביותר שנהרגה בסוריה זה למעלה משנה. ככל הנראה, הוא נהרג מפגיעת כדור של צלף או עקב פיצוץ שאירע כתוצאה ממארב שהוכן מראש. הטלוויזיה הממלכתית בדמשק הודיעה כי ג'מעה "נהרג בעת שמילא את חובתו הלאומית להגן על ארצו ועמו מהטרוריסטים בדיר א-זור".

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי ג'מעה היה חלק מחוג מצומצם של בכירי הצבא והמודיעין, לאחר 20 שנה של שירות בלבנון – שנשלטה על ידי סוריה שנים רבות – ובסופן נחשב ל"דמות הסורית החזקה בלבנון". היו שהאשימו אותו במעורבות בהתנקשות בראש הממשלה רפיק חרירי ב-2005, אז שימש האחראי על הביטחון בביירות. באוגוסט 2011 הטיל האיחוד האירופי על הגנרל הסורי סנקציות, ובמסגרתן הוקפאו נכסיו ונמנע ממנו להוציא ויזה למדינות האיחוד, בשל מעורבותו ב"דיכוי ואלימות נגד אוכלוסייה אזרחית".

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות נוספות:
אסד ספד למנדלה: ”חייו הם לקח לעריצים”
האו”ם מאשים את אסד בפשעים נגד האנושות
נסראללה: לוחמי חיזבאללה יישארו בסוריה ככל שיידרש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully