וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר קוסאשווילי: "מין זה לא העיקר". ראיון

13.12.2013 / 0:00

דובר קוסאשווילי כבר בן 47 והשבוע נולדה לו בת שלישית, אבל זה לא אומר שהוא מתכנן להתעדן – להיפך. מצד שני, סצינות סקס מבחינתו הן בכלל לא כזה ביג דיל. ראיון

עומר מירון

דובר קוסאשווילי לא אוהב להתראיין. כלומר, אולי הוא אוהב, אבל לא היום. אולי מחר. וכשמגיע מחר, אז מחרתיים. וכשעוברים יומיים, אולי בעצם כדי שתדברו איתו בהמשך היום. בעצם, בואו כבר נעביר את זה למחר. למחרתיים. וחוזר חלילה.

אבל קוסאשווילי הוא לא דיווה. הוא פשוט הוא: עושה מה שבא לו. האיש ידוע בתעשיית הקולנוע הישראלית כאחד שפיו וליבו שווים בהחלט. לא מתחברים? בעיה שלכם. הוא את האמנות שלו פשוט עושה. לרגל יום הולדתו ה-47, עלה השבוע ספיישל לכבודו בוואלה! VOD, במסגרתו זמינים לצפייה ארבעה מסרטיו ("חתונה מאוחרת" משנת 2001, "מתנה משמיים" משנת 2003, "התגנבות יחידים" משנת 2010 ו"רווקה פלוס" משנת 2012). ומגיע לקוסאשווילי מזל טוב נוסף: השבוע נולדה לו בת שלישית.

היה, כאמור, לא פשוט כלל לתפוס את קוסאשווילי לשיחה, וכשזה כבר קורה הוא מברך אותי. "מזל טוב", הוא אומר. "הנה, כל כך רצית את הראיון הזה, כמה ניסית שזה יקרה, ועכשיו זה סופסוף קורה". אבל זה לא אומר שמעכשיו הוא הולך לעשות חיים קלים.

דובר קוסאשווילי. עומר מירון
חיים לא קלים. דובר קוסאשווילי/עומר מירון

- לאחרונה נראה כי הקולנוע הישראלי בתנופה חזקה, האם אתה כיוצר מרגיש את זה?

"אני לא יודע, את צריכה לשאול את החדשים שנכנסים לתחום. הם יודעים".

- אבל האם למשל קל יותר להיות קולנוען כיום מאשר לפני שני עשורים?

"את צריכה לשאול את הבמאים החדשים, לא אותי".

- בתור מי שנחשב לבמאי שהחיה את הקולנוע הישראלי עם "חתונה מאורחת" וגרם לפריחתו המחודשת, אתה אוהב את הכיוון אילו הולך הקולנוע המקומי?

"אני לא חושב שמשהו השתנה פה בזמן האחרון באופן רציני".

- באמת?

"כן. מה כבר השתנה?"

-קומדיות, סרטי אימה, סרטים כמו "כידון" או "חתולים על סירת פדלים", "מי מפחד מהזאב הרע" – מרגיש כי לראשונה יש יותר קומדיה ופחות דרמה.

"(צוחק) אז גילו את הבידור בקולנוע הישראלי? זה מה שאת אומרת? טוב, בסדר, הלוואי. הלוואי, מה אני אגיד לך. זה הבלחות שכאלה, זה עוד לא מגמה. אבל נראה".

- מה אתה חושב על היצירה העכשווית בקולנוע הישראלי? צפית ב"מי מפחד" או ב"בית לחם" שהצליחו מאוד גם מחוץ לישראל?

"לא צפיתי באף סרט, לא ראיתי אף סרט לאחרונה. אני בקושי רואה סרטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צחי גראד ב"מי מפחד מהזאב הרע".
"לא ראיתי". "מי מפחד מהזאב הרע"

אבל למרות הלאקוניות, קוסאשווילי מודה שאת "שש פעמים", סרטו המדובר של יונתן גורפינקל, הוא דווקא כן ראה. מעניין כי מכל יבול הסרטים הישראליים של התקופה האחרונה, קוסאשווילי צפה דווקא בסרטם של התסריטאית רונה סגל והבמאי יונתן גורפינקל, המביא את סיפורה של הגיבורה גילי, נערה בת 17 שמנסה להתקדם בסולם החברתי באמצעות גופה ומנוצלת על ידי הסובבים אותה. כמשתמע משם הסרט, מוצגים בו שישה אקטים מיניים בהם לוקחת גילי חלק – אקטים של ניצול המוצגים בסצינות מין מרשימות, פחות בשל חזותן, ויותר בגלל הטכניות והקור של כל הלוקחים בהן חלק. קוסאשווילי, מיותר לציין, הוא אחד שיודע דבר או שניים על סצינות מין נועזות. "קודם כל לא צריך להגזים, לא מדובר בסצינות נועזות וקיצוניות", הוא אומר. "כל הכבוד ליונתן גורפינקל הבמאי, זה סרט טוב, סרט מעולה מבחינת בימוי ושימשיך ככה".

- אתה יודע שהתסריט של בחורה, כן? לה לא מגיעות מחמאות?

"הבמאי שם עשה עבודה מבריקה. זה סרט שעומד על בימוי ולא על תסריט. דווקא התסריט זה הצד החלש שלו. זה תסריט קשה לבימוי והבמאי הרים אותו. התסריט יותר מדי... הוא לא מספיק מתוחכם כדי להיות מעניין, והבימוי הלך עם החריפות שלו עד הסוף. אם התרגשתי? יותר סבלתי כי זה סרט קשה והוא קשה במשך שש פעמים (צוחק)".

שש פעמים.
"התסריט זה הצד החלש שלו". "שש פעמים"

אשר לסצינות הסקס בסרטיו שלו, קוסאשווילי שוב לא מתכנן להתנצל. "יש כל מיני אפשרויות להתבטא, ואחת מהן היא סקס. אני מתבטא דרך סקס", הוא אומר.

- יותר קשה לביים סצינות כאלה?

"כל סצינה היא קשה. אם הייתי מתייחס לזה כאל משהו קשה אז מן הסתם הייתי מתבטא בצורה אחרת. זה לא יותר קשה מאף סצינה אחרת".

- כיום מיניות הפכה למשהו שנמצא בכל מקום באופן מילולי. פורנו לא נצרך בחדרי חדרים, הוא בכל מקום. זה משפיע על העשייה שלך? קשה יותר לייצר סצינת מין שתיחשב "נועזת" לקהל שסף הגירוי שלו עלה?

"המתחסדים היו פה תמיד ויהיו פה תמיד. פורנו? אני לא חושב שמישהו מתעסק בפורנו. אני חושב שיש מקום לעסוק באמנות על הסט, וזה לא פורנו. פורנו נולד יחד עם הקולנוע, יחד עם הציור, עם הסיפורת – אני לא הקדמתי את המאוחר. הוא תמיד היה. מה כבר השתנה היום? הכל אותו הדבר".

- פעם לא היו תכניות בפריים טיים עם 15 בנות שמתחרות על ליבו של דודו אהרון ומתמזמזות איתו מול המצלמה.

"אוקי, נכון שזה לא היה אבל מי שרצה לצרוך פורנו יכול היה לצרוך אותו תמיד ובכמויות אדירות. תאמיני לי שלא חיכו לדוד אהרון כדי לצרוך פורנו".

רווקה פלוס. טרנספקס
"לא הקדמתי את המאוחר". מתוך "רווקה פלוס"/טרנספקס

- יש משהו שהיה מתקן בסרטים הקודמים שלך?

"הכל הייתי מתקן. תמיד בפעם השנייה זה יותר טוב, את לא יודעת? אבל מי רוצה לתקן? אני רוצה להמשיך הלאה".

- אתה יכול לתת דוגמה ספציפית?

"(צוחק) יאללה, זה היסטוריה. הייתי מתקן הכל אבל לא בא לי".

- אם היית מביים סרט על חייו של אריק איינשטיין, את מי היית מלהק לתפקיד הראשי?

"או אה, אריק. זו שאלה מעניינת. אני בטוח שיש מישהו שנמצא אי שם ומחכה שנגלה אותו כאריק. לא יודע, אני צריך לבדוק. זה לחפש את הגבר הכי מדהים בארץ. את חושבת שיש לי אריק מתחת לשרוול ועוד מתאכזבת שאין לי? אני באמת מקווה שיעשו עליו סרט".

- איזו סצינת מין הכי תרצה לביים?

"איזו סצינה? שתקרע את הלב. שתרגש. זה לא העיקר, מין... זה לא העניין. העניין הוא איך אתה מרומם למשהו מעבר".

מה דעתכם על סרטיו של קוסאשווילי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully