וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות את חצי הקוסיילני המלאה

13.12.2013 / 17:10

לורן קוסיילני הצדיק את טביעת העין של ארסן ונגר, אבל לצד יכולת מצוינת בארסנל הוא יודע גם להרוס הכול בשטות אחת. במשחק אחד נגד מנצ'סטר סיטי אשתקד הוא הבקיע, בשני הורחק כבר בדקה ה-10. מה נראה ממנו נגד הסיטיזנס הפעם?

"עשינו טעות גדולה עם לורן קוסיילני", אמר לא מכבר בחיוך משועשע ז'יל גרימאנדי, תותחן עבר שמשמש כיום כסקאוט בכיר של ארסנל בצרפת, והוסיף: "היינו צריכים להביא אותו מוקדם יותר. זה היה חוסך לנו הרבה כסף".

הוידוי חושף את עומק החיפושים שמבצעים שליחיו של ארסן ונגר במולדתו. גרימאנדי צפה מספר פעמים בקוסיילני כאשר עקב אחרי טור, מועדון קטן יחסית שעלה ב-2008 מהליגה השלישית לשניה. קוסיילני, שנזרק בתחילת דרכו מגנגאן מכיוון שנחשב לבלם כושל ללא פוטנציאל, מצא בה מקום חם. אחרי ההישג הצטרף אליו חלוץ שלא הרשים יותר מדי כנער – אוליבייה ז'ירו. כאשר השניים הצעידו את טור לעונה מכובדת מאוד, עמד מחירו של קוסיינלי על כ-1.5 מיליון יורו בלבד, וזה מה שלוריין מהליגה הבכירה שילמה תמורתו בקיץ 2009. כאשר ארסנל החליטה להעבירו לאצטדיון האמירויות כעבור שנה, היא כבר נפרדה מ-8.5 מיליון ליש"ט.

מנצ'סטר סיטי מוכנה לקרב הצמרת מול ארסנל (ש', 14:45, ספ'1)

רובין ואן פרסי פצוע וייעדר כחודש

מבריק: קולו טורה שר עם האוהדים את הלהיט עליו

לורן קוסיילני שחקן ארסנל. רויטרס
לו רק ארסנל הייתה מצרפת אותו מהר יותר. קוסיילני/רויטרס

הרכש הכי ונגרי

הסכום הגבוה, בתוספת רזומה צנוע במיוחד, גרר לא מעט ביקורת, והבלם הצרפתי עמד מלכתחילה בקו האש, במיוחד אחרי שהורחק במשחק הבכורה שלו בפרמייר-ליג, נגד ליברפול. אלא שהמנג'ר תמיד היה לצדו. ונגר נתן לקוסיילני אשראי כמעט בלתי מוגבל, ולא פקפק בקביעתו שמדובר בשחקן הגנה איכותי במיוחד. היום, כאשר קוסיילני יוצר עם פר מרטסאקר הגרמני את מרכז ההגנה המצטיין בליגה, ומשאיר את הקפטן תומאס ורמאלן על הספסל בעוד ארסנל סופגת 11 שערים בלבד ב-15 משחקים, המאמן משדר שביעות רצון.

"לורן הוא דוגמא מצוינת לאמון שאנו נותנים בשחקנים שאנו מחתימים. עם כל הדוגמאות לשחקנים האלמונים שהבאנו והפכנו לכוכבים, אני נדהם לפעמים מהדרישה לרכוש רק שמות גדולים. יש חשיבות לשמות גדולים, אך תמיד יש מקום גם לשחקנים טובים", הוא אמר לא מכבר. המדיניות הזו ברורה מהיום הראשון בו הגיע ונגר ללונדון, ובכל זאת – אם צריך להצביע על ההחתמה הכי ונגרית אי פעם, הבחירה בקוסיילני תהיה הגיונית מאוד. הוא משלב בתוכו תכונות רבות מאוד, לטוב ולרע, שמאפיינות את ארסנל בעידן ונגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מנג'ר ארסנל ארסן ונגר. GettyImages
לקח שחקן שמתאים למדיניות שלו. ונגר/GettyImages

שערי ניצחון במחזורי סיום

קוסיילני לא היה שחקן צעיר שיועד להשבחה ארוכת שנים. כאשר נרכש ב-2010, הוא כבר היה בן 25, והיה אמור להשתלב באופן מיידי בהרכב. את הכישרון הטבעי שלו ניתן היה לראות באופן מיידי, ולא רק מבחינת דרישות בסיסיות של בלם, כגון מהירות, כוח פיזי, משחק ראש טוב ונחישות בשמירה על חלוצי היריב. הצרפתי הצטיין גם בטיפול בכדור ויכולת לפתח התקפות מתפרצות מהירות. אחוז הדיוק שלו במסירות תמיד היה גבוה, וקוסיילני יודע גם להגיח לרחבה כדי להבקיע שערים חשובים.

לא צחוק – קוסיילני חתום בכבודו ובעצמו על שתי ההעפלות של התותחנים לליגת האלופות במחזורי הסיום. הוא כבש את שער הניצחון על ווסט ברומיץ' במאי 2012, אשר בזכותו הקדימה ארסנל את טוטנהאם במאבק על המקום השלישי ועלתה ישירות לצ'מפיונס-ליג. בעונה שעברה, היה זה שוב קוסיילני שהרשית את ה-0:1 בניוקאסל, והפעם דילגה ארסנל מעל אותה טוטנהאם בדרך למקום הרביעי המיוחל. קשה להגיד שאוהדי התרנגולים מתים עליו. זה בדיוק סוג השחקנים האהובים על ונגר – הכדורגלן החושב והרב גוני.

דויד בליון שחקן בורדו לפני לורן קוסיילני שחקן לוריין. רויטרס
מהירות, פיזיות ונחישות בשמירה על היריב. קוסיילני בלוריין/רויטרס

"חשוב להתאושש מטעויות מהר"

מצד שני, קוסיילני סובל לעתים קרובות מדי מאיבוד ריכוז. מבחר עשיר ומגוון של שערים עצמיים (בין היתר בניצחון המפורסם 5:7 על רדינג בגביע הליגה בעונה שעברה), תיקולים מטופשים, כרטיסים אדומים ופנדלים שנגרמים באשמתו מלווה את הקריירה שלו. את השטות הגדולה ביותר בעונתו הראשונה רשם הצרפתי כאשר היה קרוב מאי פעם לתואר ראשון בקריירה, בגמר גביע הליגה. התותחנים, שחלמו לקטוע סוף כל סוף, רצף אומלל ללא זכיות, היו בדרך להארכה מול בירמינגהאם הבינונית בוומבלי, עד שאובאפמי מרטינס הניגרי ניצל אי הבנה מביכה בין קוסיילני לשוער ווייטק שצ'סני וגילגל את הכדור לרשת החשופה בדקה ה-89. אפילו ונגר הודה באופן פומבי כי חניכו פישל בגדול, וכל הממלכה אהבה ללעוג לו.

קוסיילני הוא לא שחקן שנשבר, והגיבוי שקיבל סייע לו להתגבר על המצוקה. "העונה הראשונה שלי הייתה טובה. עשיתי כמה שגיאות, אבל אף אחד לא מושלם. הטעות מול בירמינגהאם היתה גדולה במיוחד, אבל הייתי צריך להרים את הראש ולהמשיך קדימה כי ציפו לנו משחקים חשובים נוספים. בעתיד אשתדל להיות טוב יותר", סיכם הבלם בקיץ 2011. נדלג שנתיים קדימה, ובספטמבר האחרון הצהיר קוסיילני בראיון לעיתון ל'אקיפ: "אני מרגיש שהשתפרתי. השתתפות במשחקים גדולים על בסיס קבוע מביאה ניסיון. אני עדיין עושה טעויות, אבל בדרך כלל לא משחק גרוע במשך כל 90 הדקות. אחרי שאני שוגה, חשוב לצמצם כמה שיותר את הזמן שלוקח לי להתאושש. פעם זה נמשך חמש או עשר דקות, במהלכן לא הייתי רגוע. עכשיו זה התקצר".

מופע האימים בקייב

יש אירוניה מסוימת שההצהרה נאמרה דווקא בשיחה עם עיתונאי צרפתי, כי חודשיים בלבד מאוחר יותר הפגין קוסיילני משחק קטסטרופלי דווקא במדים הלאומיים, כאשר ההפסד 2:0 באוקראינה הונח הישר על כתפיו. קוסיילני היה שותף למחדל שהוביל לשער היתרון של רומן זוזוליה, ובניגוד להבטחתו ממש לא התאושש ממנו. בהמשך המחצית השנייה הוא הכשיל את זוזוליה ברחבה במהלך מגושם ומיותר, וגרם לפנדל. כדי להשלים את התמונה, התפרצות זעם בזמן פציעות זיכתה אותו בכרטיס אדום. קוסיילני הושעה מהגומלין, והאיש שהחליף אותו, ממאדו סאקו מליברפול, הצטיין בשתי הרחבות בדרך למהפך צרפתי מושלם, 0:3.

זה לא המשחק האומלל היחיד של קוסיילני העונה. את העונה שעברה הוא סיים עם הרבה שבחים רבים מאוד על כושרו היציב, ובתקשורת נפוצו שמועות על עניין שמגלות בו באיירן מינכן וברצלונה. הצרפתי נשבע אמונים לארסנל, אבל במחזור הראשון גרם לפנדל מפוקפק למדי על תיקול גבולי, אך מיותר, על גבריאל אגבונלאהור ברחבה, ודקות ספורות לאחר מכן הורחק בגלל עבירה פזיזה נוספת במרכז המגרש. ארסנל הפסידה 3:1, וארסן ונגר ספג שריקות בוז באחד הימים הקשים ביותר שלו באנגליה. כאשר חזר מהשעיה, גרם הצרפתי מיד לפנדל נוסף כאשר הכשיל את אדם ג'ונסון בניצחון על סנדרלנד.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים עלייה למונדיאל. רויטרס
למהפך הזה קוסיילני כבר לא היה שותף לאחר שהורחק באוקראינה. צרפת חוגגת העפלה למונדיאל/רויטרס

שצ'סני מאושר עד הגג

אז הנה לכם מקבץ של שלושה פנדלים ושני אדומים שרוכזו לשלושה משחקים. מעבר לכך, קוסיילני הוא סלע של יציבות, ומקבל שבחים מחבריו. שצ'סני, למשל, מאושר מאוד מתרומתו: "ספגנו רק שער אחד בנובמבר, והבלמים ראויים על כך לקרדיט גדול יותר ממני. אם קוסיילני לא מקבל את תואר השחקן המצטיין של החודש, משהו כאן ממש לא בסדר. הוא ומרטסאקר היו פשוט נפלאים, וזה תענוג לשתף איתם פעולה בכל פעם מחדש".

אז הנה לכם גם קוסיילני. מבחינת ונגר, החתמתו הוכיחה את עצמה מעל ומעבר, והוא זוכר היטב את הצטיינותו לא רק בתקופה האחרונה, אלא גם בעונות הקודמות, כמו למשל בניצחון על ברצלונה בליגת האלופות עוד בעונתו הראשונה, כאשר הצרפתי הצליח לשתק את ליאו מסי. אולם לבלם האלגנטי והקשוח הזה יש גם יצר הרסני שעלול להתפרץ בכל שניה ולחבל בקבוצתו. לא צריך להיות גאון כדי להמר על מספר טעויות נוספות של קוסיילני עד לסיום העונה. יש רק בעיה אחת – לאיש אין מושג מתי זה יקרה. כישוריו יביאו לתותחנים הרבה נקודות בקרב על האליפות, אך הוא גם יגזול כמה במו רגליו. האם הייתם סומכים עליו? ונגר עונה לשאלה הזו בחיוב.

במשחקים מול מנצ'סטר סיטי בוענה שעברה, אפשר היה להתרשם משני הצדדים של קוסיילני. במשחק החוץ בספטמבר כבש הצרפתי את שער השוויון ב-1:1 היוקרתי. במשחק הביתי בינואר, הוא הורחק כבר בדקה ה-10 אחרי שהכשיל את אדין דז'קו בדרכו אל השער, ולא הותיר לקבוצתו סיכוי גדול במיוחד בדרך להפסיד 2:0. איזה קוסיילני יופיע בשבת באצטדיון איתיחאד?

אדין דז'קו שחקן מנצ'סטר סיטי (שמאל) מוכשל על ידי לורן קוסיילני שחקן ארסנל. Mike Hewitt, GettyImages
איך הקרב הזה ייגמר הפעם? קוסיילני מכשיל את אדין דז'קו/GettyImages, Mike Hewitt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully