וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי הג'יהאד הבריחו את מפקד המורדים מסוריה

הגנרל אידריס, מנהיג "צבא סוריה החופשי" שנתמך ע"י אובמה, נאלץ להימלט לקטר אחרי שמיליציות קיצוניות השתלטו על מחסני הנשק שלו; הבית הלבן הפסיק את משלוחי האספקה לאזור

מפקד צבא המורדים של סוריה, הגנרל סלים אידריס. AP
נציג המערב בקרב מול אסד. הגנרל סלים אידריס, בטורקיה בשנה שעברה/AP

מיליציות קיצוניות הניסו מסוריה את מנהיג המורדים, הגנרל סלים אידריס. מקורות בוושינגטון ובסוריה אמרו כי אידריס, מפקד "צבא סוריה החופשי", נאלץ להימלט לטורקיה ומשם הגיע לדוחה, בירת קטר. אידריס, מהנדס שאומן במזרח גרמניה והתקדם במהרה בסולם הדרגות בצבא אסד, ערק ב-2012 לשורות המורדים והקים מפקדה בצפון סוריה, בתמיכת ממשל אובמה. אידריס החזיק גם בית בטורקיה וזכה למימון רב מקטר, ולא ברור מתי יוכל לשוב לסוריה.

בסוף השבוע הצליחו מורדים קיצוניים, המזוהים עם הג'יהאד האיסלאמי, להביס את לוחמי "צבא סוריה החופשי" בקרבות בגבול הטורקי. הם השתלטו על מחסנים גדולים בכפר אטמה, בהם אוחסנה אספקה שארה"ב ובריטניה העבירה לידי המורדים. הלוחמים הקיצונים, המאוגדים תחת הארגון "חזית האיסלאם", לכדו כמויות גדולות של כלי רכב, תרופות וציוד תקשורת. כמו כן, הם השתלטו על מעבר הגבול הגדול "באב אל-הווא".

מורדים סורים בשכונת בוסתאן קסר, חלב. סוריה, באוקטובר 2013. Narciso Contreras, AP
במערב חוששים שהמורדים הקיצוניים יתחמשו בנשק מתקדם יותר ויותר. מורד בחלב, צפון סוריה/AP, Narciso Contreras

לא ברור אם נפלו לידי המיליציות כלי נשק, שכן במערב מכחישים בתוקף את הדיווחים לפיהם במחסנים הוחזקו גם טילים מתקדמים. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר אמש כי בעקבות האירועים, ארה"ב השעתה את כל משלוחי הסיוע לאזור, אך הדגיש כי לא תהיה פגיעה בסיוע ההומניטרי.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", כוחן הגובר של המיליציות הקיצוניות בסוריה אילץ את ממשל אובמה לנהל שיחות ישירות עם נציגים מטעמן. פקידים בוושינגטון אמרו כי מטרת השיחות עם נציגי "חזית האיסלאם", היא לשכנע את אנשיה לתמוך, במידה כלשהי, בקיום ועידת השלום "ז'נבה 2". הכינוס נדחה שוב ושוב בשל מחלוקות פנימיות בין פלגי המורדים לבין הממשלה הסורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פליטים סורים באוהלים זמניים. זחלה, בקעת הלבנון, דצמבר 2013. רויטרס
ילדים סורים במחנה פליטים בעיר זחלה, בבקעת הלבנון, השבוע/רויטרס

עם צניחת הטמפרטורות באזור, האו"ם מביע דאגה חמורה לגורלם של כ-800 אלף פליטים שנמלטו מסוריה ללבנון, ושוהים במקלטים זמניים בקור המקפיא. בנציבות האו"ם לפליטים (UNHCR) הביעו חשש רב בנוגע לסורים השוהים כעת בבקעת הלבנון, רבים מהם חיים באוהלים שאינם מספקים הגנה מהגשמים ומהשלג.

וופיק חלאף, מתאם פינוי פליטים בערסאל שבצפון הבקעה, אמר כי יותר מ-20 אלף סורים הגיעו לאזור בחודשים האחרונים. "הפליטים הסורים רועדים מקור. המים חודרים לאוהלים מהגגות ומהרצפות המוצפות. כרגע נערמו יותר מ-10 סנטימטרים של שלג על הארץ, ואנחנו מצפים שהמצב יחמיר".

לקריאה נוספת
לקראת הפירוק בים: כל התחמושת לנשיאת נשק כימי הושמדה
בכיר בחיזבאללה נהרג בדמשק, עוד 50 שיעים נהרגו בחומס
בשאר אסד ספד לנלסון מנדלה: חייו היו לקח לכל העריצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully