וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"סלפי" של אובמה מסעיר את הרשת

ויטה קיירס, TECH

11.12.2013 / 15:50

התיעוד של נשיא ארה"ב מצטלם בשובבות עם ראש ממשלת דנמרק בזמן טקס האשכבה של נלסון מנדלה הפך לשיחת היום ברשת. "סלפי" נשיאותי - מביך או לגיטימי?

שני דברים יישארו בזיכרון האמריקאי מטקס האשכבה של נלסון מנדלה. הראשון הוא לחיצת היד בין נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לנשיא קובה, ראול קסטרו. השני הוא תמונת ה"סלפי" של נשיא אובמה עם ראש ממשלת בריטניה וראש ממשלת דנמרק, שהצטלמו יחד באייפון כאחרוני המצייצים המתלהבים. ומבטה של מישל אובמה. צילום של הסוכנות הצרפתית AFP, המנציח את השלושה מצטלמים ומאחוריהם מישל אובמה בפרצוף כעוס, הפכה במהירות לוויראלית והשתלטה על הרשת.

מה זה "סלפי"?

נשיא ארה"ב ברק אובמה מצלם SELFIE. GettyImages
סדרת התמונות המפלילה: אובמה, קמרון וטורנינג-שמידט עושים סלפי/GettyImages

צחקקו והצטלמו בזמן טקס האשכבה

גם יממה לאחר הטקס, שנערך באצטדיון ה"סוקר סיטי" בהשתתפותם של כ-90 אלף בני אדם, הרשת מתעסקת בעיקר בתיעוד ה"סלפי" הנשיאותי, ובניסיונות לפרש את הבעת פניה הזעופה של הגברת אובמה, לצד בעלה שלא מפסיק להצטחקק עם המנהיגה הדנמרקית הלה טורנינג-שמידט. בהמשך, כאשר ניגש אובמה לשאת דברים ולספוד למנדלה, שתי הנשים החליפו כמה מילים, ולאחר מכן מישל אף תפסה את מושבו של בעלה. גם משחק הכיסאות הזה נתפס כמובן בעדשה המצלמה.

למרות האווירה החגיגית שאפיינה את הטקס, רבים מבקרים היום את בחירתו של אובמה להצטופף יחד עם הלה טורנינג-שמידט ודיוויד קמרון, ולצלם תמונה שמתאימה יותר לטאמבלר המקאברי "סלפיז בלוויות". "הנשיא שלנו כל כך חסר קלאס, וסדרת התמונות הזו רק מוסיפה שמן למדורה", נכתב במאמר של ה-The Conservative Post.

ברשת נשמעים גם קולות שמגנים על אובמה, וטוענים שה"סלפי", שזכה בתואר "מילת השנה" של מילון אוקספורד, הוא מזמן כבר לא נחלתן הבלעדית של נערות במצב דאק-פייס, אלא צורת הבעה לגיטמית ברשת. שנית, הם מדגישים כי לא מדובר בלוויה של מנדלה, אלא בטקס אשכבה שנשא אופי אחר, וכלל גם שירים ריקודים.

אובמה נחשב ל"נשיא הדיגטלי הראשון". מערכת הבחירות שלו ב-2008, שכללה קמפיינים אינטרנטיים ושימוש במדיה חברתית, היוותה מודל לחיקוי עבור מנהיגים מהעולם וגם מהארץ (נתניהו היה הראשון לחקות). גם במהלך הבחירות של 2012, קשה היה להתעלם מהנוכחות שלו בטוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ושלל השלוחות. מסיבה זו בחירתו להיות חלק מקהילת מצלמי הסלפיז לא צריכה להפתיע אותנו יותר מידי. רק התזמון, איך לומר, קצת מתמיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ראש ממשלת דנמרק - פקאצה פלרטטנית

מגזין The Wire התייחס לפרשה וציין כי הלה טורנינג-שמידט, שנבחרה בשנת 2011 לראשות ממשלת דנמרק, זכתה לכינוי גוצ'י-הלה, הודות לחיבתה למותגי יוקרה. בהמשך הביא המגזין מספר דוגמאות המציגות את גוצ'י-הלה כמעין פקאצה פלרטטנית שמבקשת את תשומת לבו של מנהיג העולם החופשי בדרכים שיעצבנו כל אישה, לא רק אשת איש. במילים אחרות, זה לא שמישל אובמה היא בת זוג קנאית, אלא היא מבקשת לכבד את המעמד ועל הדרך לגלגל עיניים על רקע ההתנהגות השקופה של גוצ'י-הלה.

רוברטו שמידט מסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, שצילם את התמונות המדוברות, שופך אור על אופרת הסבון המדומיינת הזו וכותב כך בבלוג שלו: "...תמונות יכול לשקר. למעשה, שניות ספורות לפני (צילום התמונה - ו"ק), הגברת הראשונה של ארה"ב גם צחקה והתלוצצה עם כולם, כולל קמרון ושמידט. המבט הרציני שנשקף מהתמונות שלי הוא פשוט מבט של ריכוז טהור".

עוד בנושא:
בחורה צילמה "סלפי" עם בחור מתאבד ברקע
סלבס מדגימים את טרנד ה"סלפיז"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully