וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חירשים טוענים: "המתרגם באשכבת מנדלה - מתחזה"

11.12.2013 / 14:20

על פי איגוד החירשים בדרום אפריקה, תנועות המתרגם לשפת הסימנים, שעמד לצידם של שועי עולם ותרגם את נאומיהם, היו נטולות משמעות. "זה היה כמו קרקס"

צלמים זמניים מורשים

טקס האשכבה לנשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה, ממשיך לספק כותרות: איגוד החירשים במדינה טען היום (רביעי) כי המתרגם לשפת הסימנים שתרגם את הנאומים היה בכלל מתחזה. לטענת האיגוד, האיש פשוט הזיז את ידיו ללא כל משמעות במהלך כל הטקס. שלושה מומחים לשפת הסימנים אמרו כי המתרגם כלל לא סימן בשפת הסימנים הדרום אפריקנית, המאגדת תחתה את כל 11 השפות הרשמיות במדינה.

עוד על טקס האשכבה לנלסון מנדלה:
מנהיגי העולם נפרדו מלוחם החופש
אובמה לחץ את ידו של ראול קסטרו
הכרוז בירך את נתניהו ופרס, שלא נכחו

אובמה נואם באשכבת נלסון מנדלה. Matt Dunham, AP
המתרגם לשפת הסימנים לצידו של אובמה בטקס האשכבה/AP, Matt Dunham

"הוא הזיז את ידיו אבל לא הייתה משמעות לדברים", אמר ראש הפדרציה הלאומית של ארגוני החירשים בדרום אפריקה, ברונו דרוכן. מתרגמת לשפת הסימנים, ניקול דו טוואה, שצפתה בטקס, את תיארה התרגום הסימולטני לשפת הסימנים כמביך. "זה היה נורא, ממש קרקס. ממש ממש גרוע", אמרה. "רק הוא יכול להבין את המחוות האלה". גם חברת הפרלמנט הדרום אפריקני וילמה ניוהאודט, חברה מפלגת השלטון הסובלת מחירשות, אמרה כי לא הצליחה למצוא היגיון בתנועות המתרגם.

סערת התרגום לשפת הסימנים אינה המבוכה היחידה שנרשמה בטקס. בפתיחתו ציין כרוז את הנוכחים במקום, וביניהם את ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס - שכלל לא נכחו במקום. כמו כן, נקלטו בעדשת המצלמה נשיא ארה"ב ברק אובמה, ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון וראשת ממשלת דנמרק הלה ת'ורנינג-שמידט מצלמים את עצמם בתמונה מבודחת באמצעות הטלפון הסלולרי של ת'ורנינג שמידט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully