וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מזג האוויר: אין לימודים באום אל-פחם ובמשולש

11.12.2013 / 11:04

באום אל-פחם הצפונית החליטה העירייה להשבית את הלימודים, ובשתיים מערי המשולש, טירה וקלנסווה, הייתה זו החלטה חד-צדדית של ההורים. "כנראה שההורים אצלנו יותר מודאגים"

צילום: דניאל בוק, דוד קורן, אבי כהן, עומר מירון, שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

המערכת החורפית הסוערת רק החלה – וכבר נרשמים שיבושים במהלך החיים התקין: בשלוש ערים מהמגזר הערבי, אום אל-פחם, טירה וקלנסווה, הושבתו היום (רביעי) הלימודים בגנים ובבתי הספר. אולם, אם באום אל-פחם הצפונית מדובר בהחלטה רשמית של העירייה, בשתיים מערי המשולש ההחלטה הייתה של ועד ההורים המקומי. "ועד ההורים החליט לא לשלוח את הילדים לבית הספר בגלל הלחץ שהיה בתקשורת סביב הסערה. זה הכניס את ההורים לחרדה", זעם ראש עיריית טירה מאמון עבד אל-חי, והבהיר באופן ברור כי לא "מדובר בהחלטה של עיריית טירה או של משרד החינוך. זימנתי את יו"ר ועד ההורים להסביר לו שככה לא עובדים". למרות תמונות המעידות על הצפות בעיר, טען אל-חי כי היו "כמה אירועים נקודתיים שטופלו, והעיר עובדת כמו שצריך", הוסיף והודה כי קשה להתנהל מול חרדות וחששות של הורים".

גם בקלנסווה השכנה סערו הרוחות בעירייה עקב ההחלטה החד-צדדית של ההורים. "אין בעיות מיוחדות בעיר, אבל התקשורת עשתה מזה כאילו אנחנו הולכים למלחמה", הציג מוחמד סלמי, מנהל אגף החינוך בקלנסווה, טענות דומות לאלו שנשמעו בטירה. "ההורים באופן יזום החליטו לא להגיע לבית הספר כי הם חששו ממזג האוויר בגלל הלחץ שעשו מזה בתקשורת". סלמי הבהיר כי המורים הגיעו בבוקר למוסדות החינוך, אולם הילדים פשוט לא הופיעו בהוראת הוריהם. "אין הצפות ואפשר להסתובב באופן חופשי ברחובות, זה לא הגיע למצב שצריך להשבית", הבהיר, וניפק הסבר מעניין להתנהלות ההורים ביישובו. "כנראה שההורים אצלנו יותר מודאגים", אמר בחיוך.

עוד על מזג האוויר הקיצוני:
הסערה: 112 מ"מ גשם בתל מונד, שלג כבד בחרמון
"קור נדיר": היערכות שיא לקראת סוף שבוע סוער במיוחד
כך תשרדו את הסערה המתקרבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כאילו אנחנו הולכים למלחמה". הצפות בטירה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסערה הגדולה שהחלה הלילה עם ירידה בטמפרטורות והמשיכה עם ממטרים חזקים, צפויה להתפתח ולהביא לשלג בירושלים ובהרי הגליל והצפון. השלג צפוי לרדת כבר היום בפסגות הנישאות מעל ל-900 מטרים. ברכבל העליון של אתר החרמון הצטברו עד כה 25 ס"מ של שלג, ובחלק התחתון 15 ס"מ. כמו כן, באזורים רבים בישראל נרשמו כמויות גדולות מאוד של גשם, כשהכמות הגדולה ביותר נרשמה בתל מונד שבשרון, שם ירדו 112 מילימטרים של גשם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בשבת ייחלש הגשם

גם בצפון ירדו גשמים רבים: בשבי ציון שליד נהריה ירדו 35 מילימטרים של גשם בלילה, בגליל המערבי (קיבוץ איילון) 30 מילימטרים, בחיפה 20 מילימטרים, בצפת 15 מילימטרים ובכנרת (צמח) עשרה מילימטרים של גשם. בתל אביב ירדו במהלך הלילה 22 מילימטרים של משקעים, בירושלים שמצפה כאמור לשלג ירדו 17 מילימטרים, ובקיבוץ נגבה שבצפון הנגב ירדו שישה מילימטרים. כמו כן, הסופה מביאה עמה רוחות עזות: ברוב חלקי הארץ מנשבת רוח במהירות של 45 קילומטרים לשעה, וברמת הגולן והגליל העליון היא מטפסת למהירות של 55 קמ"ש.

מחר צפוי להימשך מזג האוויר הסוער. גשם ירד גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בודדות, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל לעונה. ביום שישי יימשכו הגשמים ורוחות חזקות יורגשו בכל הארץ. בדרום ירד גשם מקומי וקיים חשש לשיטפונות והצפות. רק ביום שבת צפויה המערכת להיחלש אולם עדיין ירדו ממטרים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. הגשם יתמעט וייחלש בהדרגה לקראת הערב אולם יהיה קר מהרגיל בעונה וסיכוי לשלג בהרי הצפון והמרכז, בעיקר בשעות הבוקר. הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קצרין 92-9, צפת 1-6, טבריה 1-9, חיפה 5-11, תל אביב 8-14, ירושלים 0-7, באר שבע 5-14.

גשם כבד יורד בתל אביב. דצמבר 2013. יותם רונן
גשם בתל אביב, הבוקר/יותם רונן
גשם יורד בירושלים. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
ירושלים, הבוקר/נועם מושקוביץ
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
מפלסת שלג בשביל הגישה לחרמון, הבוקר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully