וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרח ואש: השביט "אייסון" שרד את המפגש עם השמש?

29.11.2013 / 11:20

אחרי שהמדענים כבר הספידו את כוכב השביט, שהגיע ממש עד עטרת השמש, הראו תצלומי נאס"א מה שנראה כחלק ממנו ששרד. "אירוע נדיר באופן מרהיב", אמר אסטרופיזיקאי שעקב אחריו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מסעו של כוכב השביט "אייסון", שנמשך כ-5.5 מיליון שנים, הגיע הלילה (שישי) ככל הנראה אל סיומו, כאשר חצה את עטרת השמש וככל הנראה התפרק, אם כי המדענים אינם בטוחים בכך במאת האחוזים. לדבריהם, "אייסון", שהתגלה בשנה שעברה, הפתיע אותם בכל פעם מחדש מאז גילו אותו עוד כשהיה הרחק מאחורי כוכב הלכת צדק. בין היתר, צפו המדענים שהמפגש של כוכב השביט עם השמש ינפק מראה מרהיב, לו ציפו חובבי האסטרונומיה בהתלהבות, אך הכוכב "איכזב" ולא סיפק מחזה כזה.

עוד סיפורים מעניינים מהחלל:
"הלוויין המתרסק" נשרף עם שובו לאטמוספירה
ביקור לילי: אסטרואיד ענק חלף בשמי כדור הארץ
נאס"א מתכננת ללכוד אסטרואיד ולקרבו לירח

כוכב השביט "אייסון" בדרכו אל השמש. AP
הפתיע. כוכב השביט בדרכו אל השמש/AP

"אני חושב שהכוכב הזה התפרק ומת אבל "אייסון" הפתיע במהלך החודשים האחרונים, אז בואו ניתן לו כמה שעות לפני שנתחיל לכתוב את הספד", הסביר האסטרו-פיזיקאי קארל באטמאס. חבריו למקצוע של באטאמס כבר הספיקו להכריז על "מותו" של הכוכב, אולם לאחר מכן דווח שייתכן שחלק ממנו שרד את המפגש עם השמש, לאחר שבצילומים מעודכנים של נאס"א נראה עצם דומה לו, אם כי קטן בהרבה. "כוכב השביט אייסון, היה מוזר בלשון המעטה. זה התיאור הכי טוב שיש לי לזה", העיד באטאמס על הכוכב המתעתע.

כוכב שביט הוא גוף שמיימי קטן הדומה לאסטרואיד, אך מורכב בעיקר מקרח. כוכבים אלה נעים סביב השמש במסלול אליפטי, ובהתקרבם אליה נראה מעין "זנב" ארוך ובהיר המשתרך אחריהם. נכון להיום, המדענים לא יודעים על כוכב כזה שצפוי לעבור בקרבת השמש בשנים הקרובות, וודאי שלא לחדור דרך עטרת השמש. "זה אירוע נדיר באופן מרהיב. כלומר, נדיר עד כדי כך שאף פעם לא ראינו זאת בעבר ואין לנו מושג מתי נראה דבר כל כך מדהים שוב", אמר האסטרו-פיזיקאי באטאמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully