וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון ולפיד הודיעו: החופש הגדול יקוצר, יוחלף בקייטנות

28.11.2013 / 10:51

שרי החינוך והאוצר הודיעו על כוונתם להפעיל קייטנות לימודיות לכיתות א' ו-ב' עד 21 ביולי כבר משנה זו. בשנים הקרובות התכנית תורחב עד לכיתה ה'. "לא פיילוט - מהפכה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

בלוז לחופש הגדול: שר החינוך, שי פירון, הכריז הבוקר (חמישי) על תכנית הדרגתית שתביא לקיצור החופש הגדול בבתי הספר היסודיים. במסיבת עיתונאים בתל אביב הציג פירון, יחד עם שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הרווחה, מאיר כהן, את היוזמה לקצר את חופשת הקיץ השנתית, שתתחיל החל משנת הלימודים הקרובה רק ב-22 ביולי, במקום ב-1 ביולי. על פי התכנית, הכוונה היא כי בשלושת השבועות האלו יופעלו בבתי הספר, במקום לימודים סדירים, קייטנות העשרה מוזלות לילדי בית הספר. בשנה הבאה תורחב התכנית גם לכיתות ג'-ד', ובשנה שלאחר מכן גם לכיתה ה' ולתלמידי גן חובה.

עוד בנושא:
פערים גדולים בין עשירים לעניים: נתוני המיצ"ב התפרסמו
פירון ביטל את מבחני המיצ"ב: "הפכו לשוט מכה"
לילדים בסיכון אין מענה בתקופת הקיץ / דעה
שיעור בשיווק: כך נחשפים תלמידים לפרסומות סמויות

ילדי בית הספר דוד ילין יוצאים לחופש הגדול, יוני 2011. שי אוקנין
ילכו לקייטנות העשרה במקום לשבת בבית. ילדים בכניסה לבית הספר/שי אוקנין

כאמור, התכנית תחל כבר השנה, וישתתפו בה 200 אלף ילדי כיתות א' ו-ב'. בנוסף, ייערך פיילוט ל-30 אלף ילדי כיתות ג'-ה' ביישובי הפריפריה. במסגרת התכנית ילמדו הילדים בקייטנות לימודים עד ה-21 ביולי, בימים א'-ה' בין השעות 08:00 עד 13:00. את הקייטנות יעבירו מורים שירצו בכך, פרחי הוראה (להם תוכר הפעילות כחלק משנת ההתמחות הנדרשת לקבלת התעודה), ומדריכים מקצועיים, והן יועברו במסגרת של 28 ילדים (כששני מבוגרים יהיו אחראים על כל קבוצה) בתוך בית הספר. בשנת הלימודים תשע"ה יצטרפו לתכנית גם תלמידי כיתות ג'-ד', ובשנה השלישית גם ילדי הגנים וכיתות ה'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מסיבת עיתונאים על קיצור החופש הגדול בהשתתפות שר החינוך שי פירון, שר האוצר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן.נובמבר 2013. דרור עינב
"מחזירים את החינוך להיות השפה המרכזית של החברה הישראלית". פירון/דרור עינב

במסגרת הקייטנות יועברו לתלמידים תכנים במסגרת הנושא המרכז במערכת החינוך – נושא המשפחה – וכן תכנים בנושא תרבות והעשרה בתכנים לימודיים – כך למשל, הפיילוט לכיתות ג'-ד' השנה יתמקד בלימודי השפה האנגלית. כמו כן, יקבלו התלמידים ארוחת בוקר קלה. את התכנית יממנו משרד החינוך וההורים. ביישובים המוגדרים באשכולות סוציו-אקונומיים 1-4 יינתנו הקייטנות ללא תשלום, באשכולות 5-7 התשלום יעמוד על 300 שקלים למשפחה ובאשכולות 8-10 המחיר יעמוד על 450 שקלים לכל התקופה.

לדברי המשרד, התכנית נערכת בשיתוף עם משרדי הרווחה והאוצר, עם הרשויות המקומיות וכן עם ארגוני הורים, מורים, תלמידים ותנועות נוער. כמו כן, לוקחים חלק בתכנית גם הקרן לידידות ומפעל הפיס. בסך הכל תקציב התכנית מוערך בכרבע מיליארד שקלים. מתוך תקציב זה, יעביר משרד האוצר סכום של כ-160 מיליון שקלים, הקרן לידידות תוסיף 40 מיליון שקלים וכמוה גם השלטון המקומי, ומפעל הפיס יוסיף עוד כ-10-15 מיליון שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הורים למעמד הביניים ולשכבות החלשות מוציאים כל שנה אלפי שקלים על סידורים לקיץ לילדים שלהם", אמר שר האוצר לפיד. "יש אי התאמה בין ימי החופשה של הורים עובדים לימי החופש של ילדים ביבת הספר. זה מכביד על הורים, ותפקידנו לשנות את המצב". לפיד התייחס לתכנים שילמדו במסגרת הקייטנות, ואמר: "יש ערך מיוחד לזה שמי שמוביל את זה היא מערכת החינוך, כי זה אומר שהיא תוכל לצקת ערכים ותכנים בתקופה הזאת שלא יילמדו בשום קייטנה ואצל שום בייביסיטר".

שר החינוך פירון אמר כי "אנחנו מחזירים את החינוך להיות השפה המרכזית של החברה הישראלית. יש לנו אחריות לכל ילד בישראל, בכל שעות היממה, בכל שלב גיל. אם אנחנו רוצים לייצר חברת מופת אנחנו צריכים להיות אחראיים גם על שעות הפנאי". פירון הבהיר שלמרות שהתכנית הדרגתית, לא מדובר באירוע חולף: "זה לא פיילוט, זאת מהפכה. זה משהו עמוק שנועד לשנות את השפה במדינת ישראל. אנחנו לא רוצים שילדי ישראל ימלאו את שעות הפנאי שלהם בריק, לא ילמדו לצרוך באופן עמוק תרבות נכונה. אנחנו חוששים משיבוש ערכי של מה שעיקר ותפל. אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות, דבר שרוב המנהיגות נוטה להתעלם ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully