וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס התנצל על תמונה בכתבה על רצח עדן אטיאס

20.11.2013 / 13:49

התמונה הראשית בדיווח על רצח החייל הייתה של אם הפלסטיני שדקר אותו למוות. הממונה על תלונות הציבור בעיתון קיבלה מאות מכתבי תלונה והודתה: התצלום עוצמתי אך הבחירה שגויה

"ניו יורק טיימס" פרסם התנצלות על הצמדת תצלום לכתבה, בה דיווח העיתון על רצח החייל עדן אטיאס, שנדקר למוות באוטובוס בתחנה המרכזית בעפולה. הכתבה, של שליחת העיתון בישראל איזבל קירשנר, התפרסמה במהדורת האינטרנט של העיתון ב-13 בנובמבר, ולמחרת גם במהדורת הדפוס, בשני המקרים תחת הכותרת "תקיפה של ישראלי מסלימה את המתח עם הפלסטינים".

מתחת לכותרת הראשית ומעל לטקסט, הופיע תצלום של סילווה, אמו של הנער חוסיין ג'וואדרה, שרצח בדקירות את אטיאס בזמן שישן באוטובוס. לצד התצלום, של מוחמד בלס מסוכנות הידיעות אי-פי, נכתב: "קרוביו של הפלסטיני המואשם בדקירת חייל ישראלי ביקרו אצל אמו, סילווה ג'וואדרה, בביתה בגדה המערבית". הכתבה מכילה כ-900 מילים, אך לא כללה את תמונתו של אטיאס. בכתבה יש קישור לתמונה קטנה יותר, של איש מז"פ באוטובוס. גם במהדורת הדפוס של העיתון, תמונתה של האם בולטת יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרגרט סאליבן, העורכת הציבורית של העיתון (הממונה על הקשר בין המערכת ולקוראים), כתבה בבלוג האישי שלה כי קיבלה מאות מכתבי תלונה בעקבות הפרסום למערכת. לדבריה, אכן מדובר בטעות עריכה.

סאליבן אמרה כי תצלום האם מציג "דיוקן מלא-רגש וסימפטי של אישה פלסטינית שרויה במצוקה, שבנה הרג חייל ישראלי צעיר ותמים באוטובוס ציבורי". עם זאת, היא הוסיפה: "למרות שמדובר בתמונה עוצמתית – ולמעשה, חלק מזה נובע משום שמדובר בתצלום עוצמתי - זו הייתה בחירה שגויה".

האיזון שהופר

סאליבן ציטטה תלונה שהגיעה אליה מאחד הקוראים, אלן ליברמן מלונג איילנד: "ה'ניו יורק טיימס' סבור שקורבנות הטרור הישראלים אינם אלא הערת שוליים בנרטיב החד-צדדי של הסבל הפלסטיני, ושל אחריותה של ישראל לסבל הזה".

העורכת הציבורית של ה"טיימס" כתבה כי שוחחה עם העורכים שבחרו את התצלום, שהסבירו לה כי תמונת האם שולבה בכתבה, בניסיון להשיג איזון. "במקרה הזה, המאמץ לא היה הולם", אמרה לה העורכת שהייתה אחראית על שיבוץ הצילומים, שהוסיפה כי במבט לאחור, עדיף היה להמתין עד שיופצו תמונות של אטיאס, או של הלווייתו.

עורך חדשות החוץ בעיתון, ג'וזף קאהן, אמר לסאליבן: "כמו תמיד, עלינו להיות מאוד קשובים למסר שעולה מתצלומים, כמו ממילים - באחד הנושאים הרגישים ביותר שה'ניו יורק טיימס' מסקר. לא תמיד אנחנו מדייקים בזה".

טורים נוספים בבלוג החוץ
סרטון התעמולה המוזר של איראן: פסנתר יפה, מעט מסרים
הידוע שאינו נודע: כך נגררה ארה"ב למלחמה מיותרת ומדממת
עם רישיון להרוג, הרפתנים באנגליה יוצאים למלחמת שחור-לבן

אוריה כנף uriah_c@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully