וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מציגה: המל"ט שמגיע עד ישראל - ושהועתק ממנה

שר ההגנה האיראני הציג הבוקר מטוס חדש, שנראה כהעתק של המל"ט "איתן" מתוצרת התעשייה האווירית. המטוס הוצג חמוש, ונטען שביכולתו להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

איראן חשפה היום (שני) מטוס חדש ללא טייס. בטקס שנערך בטהראן, נטען כי ה"פוטרוס" מיוצר באיראן, וכי מדובר במל"ט הגדול ביותר שבנתה הרפובליקה האיסלאמית עד כה.

חיצונית, ה"פוטרוס" נראה ככזה שעיצובו "הושאל" מהמל"ט "איתן" מתוצרת התעשייה האווירית, שנכנס לשירות בחיל האוויר ב-2010 ומוגדר כ"מל"ט הישראלי שמגיע עד איראן". שר ההגנה האיראני, הגנרל חוסיין דהקאן, אמר בטקס הגלילה כי המטוס החדש מסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטר - כלומר, עד ישראל.

המהנדסים האיראנים מצטיינים בהעתקה של כלי תעופה מערביים, ונוטים להתפאר בייצור עצמי של מטוסים מתקדמים. מומחים טוענים שפעמים רבות, מדובר בדגמי פלסטיק, שכלל אינם מסוגלים לטוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט "פוטרוס" מתוצרת איראן, כפי שהוצג הבוקר בטהראן/מערכת וואלה!, צילום מסך
מל"ט איתן של חיל האוויר. AP
מל"ט איתן של חיל האוויר. מצא את ההבדלים/AP

בשבוע שעבר נחשף סרטון המציג, לכאורה, מל"ט שאיראן העתיקה מארה"ב, טס בשמי דמשק. ה"יאסיר" הוא גרסה מקומית של ה"סקאן-איגל" מתוצרת בואינג, מטוס סיור קל המשוגר ממעוט. בשנה שעברה טענה איראן כי החלה לייצר את המל"ט אחרי שלכדה את המטוס האמריקני.

האתר The Aviationist, המתמחה בזיהוי מטוסים, פרסם את הסרטון, שצולם שבוע קודם לכן בחוג'יירה אל-בלד, פרבר של דמשק. איכות הסרטון אינה טובה, אך באתר נטען כי מדובר בוודאות במל"ט "יאסיר" שהוצג באיראן ב-27 בספטמבר. לא ברור אם המטוס מופעל על ידי צבא סוריה, או בידי אנשי משמרות המהפכה המוצבים בסוריה.

עוד בנושא
צפו: מל"ט שאיראן העתיקה מארה"ב - בשמי דמשק
תיעוד: המל"ט האןטומטי נוחת על נושאת מטוסים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר ההגנה של איראן ובכירי הצבא מציגים את המל"ט, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully