וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי תוקף את התנאים בקטאר, קורא לפיפ"א לפעול

ארגון זכויות האדם פרסם דו"ח על תנאי העבדות לפועלים הבונים את האצטדיונים למונדיאל ב-2022: "התעללות חסרת רחמים"

ארגון זכויות האדם אמנסטי פרסם דו"ח שבו טען כי השיפוצים בקטאר לקראת הגביע העולמי ב-2022 גובל ב"התעללות". על פי אמנסטי, העובדים הזרים במדינה מהמפרץ, שמכינים את האצטדיונים לקראת המונדיאל השנוי במחלוקת, סובלים מתנאי עבודה קשים שמסכנים את חייהם, תנאי שכר לא הוגנים ומגורים מחפירים.

כזכור, לפני מספר חודשים פורסמה כתבת תחקיר ב"גרדיאן" הבריטי בנוגע לתנאים הקשים (שכונו "עבדות מודרנית"), וכעת הם מאושרים על ידי אמנסטי, שטוען כי אחד המנהלים התייחס לעובדים כאל "חיות".

בלאטר: "יכול להיות שגם איראן תארח את מונדיאל 2022"

פועלים לקראת הגביע העולמי, קטאר 2022. AP
מתייחסים אליהם כמו חיות? הפועלים בקטאר/AP

אמנסטי פרסמה את הדו"ח ("The Dark Side of Migration") אחרי ראיונות עם 210 פועלים, מנהלים ואנשי ממשל, כשהפועלים, רובם זרים, מציינים שהם עובדים 12 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע, גם בחודשי הקיץ הלוהטים של קטאר.

חלקם מאוימים בקנסות כספיים, השעיה או הפסד הכנסה במידה שהם לא מופיעים לעבודה - וזאת גם במקרים שלא שילמו להם. יותר מ-1,000 אנשים הגיעו לבתי החולים בדוחא ב-2012 אחרי שנפלו מגובה רב. חלקם סבלו פציעות קשות, ונרשמו מספר מקרי מוות.

"זה פשוט בלתי נסלח שעובדים מקבלים יחס כזה באחת המדינות העשירות בעולם, שפועלים זרים מנוצלים בצורה כזו חסרת רחמים, שמונעים שכר מאנשים חלשים שמנסים לשרוד", אמרה סליל שטי, מנכ"לים אמנסטי, "הממצאים שלנו חושפים רמת ניצול מסוכנת. אנשים מיואשים מגיעים לשם עם תקווה, ומתרסקים מהר. פיפ"א חייבת לשלוח מסר ציבורי ברור שהיא לא תסבול הפרה כה בוטה של זכויות אדם בפרויקטים שנוגעים לגביע העולמי".

נשיא פיפ"א ספ בלאטר לצד יו"ר הוועדה המארגנת של קטאר 2022, השיח' מוחמד בין חמאד אל תאני. AP
"פיפ"א חייבת לשלוח מסר ציבורי ברור ". ספ בלאטר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully