וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב עמידרור: "נתניהו מוכן לתקיפה באיראן"

היועץ לשעבר לביטחון לאומי, אמר בראיון ראשון מאז סיום תפקידו כי ישראל יכולה לשתק את מתקני הגרעין "לזמן רב". "בכוחנו לתקוף לבד"

צלם: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(צפו: נתניהו מארח את נשיא צרפת בירושלים)

ערב פתיחת הסבב השני של שיחות הגרעין בז'נבה, היועץ לשעבר לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, אומר כי ישראל מסוגלת לתקוף צבאית את איראן, ומסוגלת לעשות זאת בכוחות עצמה.

עמידרור סיים רשמית את תפקידו בתחילת החודש והוחלף ביוסי כהן, עד לאחרונה סגן ראש המוסד. בראיון ראשון מאז פרש מתפקידו, אמר עמידרור ל"פייננשל טיימס" כי ישראל מסוגלת לשתק את תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית, "לתקופה ארוכה מאוד".

לדברי עמידרור, חיל האוויר הישראלי מתאמן למשימה זו כבר שנים רבות, ועושה לקראתה תמרונים "הכוללים גיחות לטווח ארוך בכל חלקי העולם". עמידרור הבהיר: "איננו מבלפים. אנחנו מאוד רציניים, ומכינים את עצמנו לאפשרות שניאלץ להגן על עצמנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בארוע פרידה מראש המל"ל היוצא, יעקב עמידרור. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
היועץ לשעבר יעקב עמידרור, החודש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"איננו ארצות הברית, כמובן. תאמינו או לא, יש להם יותר יכולות משלנו", אמר עמידרור, "אבל לנו, יש די יכולות כדי לעצור את האיראנים לזמן ארוך מאוד". עמידרור אמר כי הוא משוכנע שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסוגל להכריע בעד תקיפה צבאית שכזו. "המצב מכריע את אופי הפעולה", אמר.

לטענת מומחים, ישראל אינה מסוגלת לצאת לבדה לתקיפה צבאית נגד איראן, ותקיפה כזו לא תגרום נזק גדול כפי שתקיפה אמריקנית תגרום למתקני הגרעין האיראניים. כמו כן, דווח כי ארה"ב לא העבירה לחיל האוויר את הדור החדיש של הפצצות חודרות-בונקרים, המסוגלות לפגוע במתקן ההעשרה התת-קרקעי בפורדו, החצוב בהר ומבוצר בבטון.

כאשר נשאל עמידרור האם כוחה הצבאי של ישראל כולל יכולות פגיעה גם במתקנים המבוצרים, הוא השיב: "בכל דבר".

לקריאה נוספת
איראן מתרככת: לא דורשים הכרה בזכות העשרת האורניום
נשיא צרפת בישראל: גרעין איראני - סכנה לעולם כולו
בכירים אמריקנים מרגיעים: "הסנקציות שיוסרו - מוגבלות"

עדכון ראשון: 21:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully