וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדי זית בסוף העולם: צה"ל מטפל בנפגעי הטייפון

רמי שני, סבו, הפיליפינים

16.11.2013 / 21:48

הרופאים בבית החולים הארעי שהקימה המשלחת הישראלית באי סבו טיפלו בכ-400 בני אדם ואף יילדו חמש נשים. "ילדים ומבוגרים מתחננים למזון ומים, זה קורע את הלב"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

משלחת צה"ל שנחתה השבוע בפיליפינים על מנת לסייע לנפגעי סופת הטייפון ההרסנית "האיאן" השלימה אתמול (שישי) את הקמתו של בית חולים שדה בעיר בוגו שבצפון האי סבו. ביממה שחלפה מאז העניקו אנשי חיל הרפואה ופיקוד העורף טיפול רפואי לכ-400 נפגעים, בהם כ-150 ילדים, וביצעו ניתוחים שונים. מניין ההרוגים באסון הקטלני עלה בימים האחרונים ליותר מ-3,600 בני אדם.

בית חולים שדה שהקים צה"ל בעיר בוגו שבפיליפינים לנפגעי סופת הטייפון "האיאן". 15 בנובמבר 2013. דובר צה"ל
המטרה העיקרית - לעזור לתושבים להשתקם. רופא צה"לי מטפל בילדה פיליפינית באי סבו/דובר צה"ל

מושל המחוז, הילריו דוידי השלישי, ביקר היום בבית החולים הארעי והביע בפני ראשי המשלחת את תודתו על המאמצים שעושה צה"ל לסייע לאוכלוסייה המקומית. בצהריים נפגשו הנציגים הישראלים עם גורמים רשמיים באי סבו ודנו עמם בצרכי האוכלוסייה ובשיתוף בפעולה שמטרתו להחזיר את שגרת החיים לאזור.

קציני המשלחת סיפרו כי המטרה העיקרית היא לעזור לתושבי המקום להשתקם, וזאת תוך כדי אלתור משאבים והרבה יוזמה ויצירתיות. נפגעים ממשיכים להגיע כל העת למאהל שבו פועל בית החולים ובמקביל, הצוותים מביאים לידיעת התושבים את דבר הימצאם במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בית חולים שדה שהקים צה"ל בעיר בוגו שפיליפינים לנפגעי סופת הטייפון "האיאן". 15 בנובמבר 2013. דובר צה"ל
שמחות קטנות באזור מוכה האסון. אחת נשים שיולדו בבית החולים הארעי שהקימה המשלחת הישראלית/דובר צה"ל

באי לייטה שממזרח לסבו – שבו נמצאת גם העיר טקלובן שנפגעה קשות בטייפון – הקימה המשלחת "פירסט ישרא-אייד" (Fast Israeli Rescue & Saving Team) בסיס פעולה. כוח החלוץ שם מונה רופאים ואנשי חילוץ והצלה, שמנסים להגיע לאוכלוסיות נפגעות שטרם זכו לביקור של ארגוני סיוע. מדובר בתושבי כפרים באזורים מרוחקים, שהגישה אליהם היא כמעט בלתי אפשרית. אנשי היחידות, בפיקודו של נועם אלדן מיחידת חילוץ מגילות, מכינים מלאי של ציוד עבור התושבים ומנסים להשיג גישה לאזור העיר אורמוק. מדובר בסביבה שבה ממוקמים כמה כפרים שהיו על "ציר הסופה", ואשר התשתיות בהם – מים, חשמל, כבישים ועוד – אינן מתפקדות זה למעלה משבוע.

בית חולים שדה שהקים צה"ל בעיר בוגו שבפיליפינים לנפגעי סופת הטייפון "האיאן". 15 בנובמבר 2013. דובר צה"ל
כ-150 ילדים טופלו מאז אתמול/דובר צה"ל

"יצרנו קשר עם ראש העיר, שסיפר לנו למשל כי כדי להטעין את הטלפון שלו, הוא צריך לנסוע לעיר מרוחקת כי אצלו אין חשמל", סיפר אלדן. "התושבים שם נמצאים כבר שבוע ימים ללא סיוע וללא אמצעי קיום, כי הדרכים להגיע לשם כמעט בלתי אפשריות". בימים הקרובים צפויה המשלחת להגיע אל תושבים אלה ולהעביר להם אספקה ראשונית של מזון, מים ותרופות.

במקומות רבים באיים ניכרים סימני הפגיעה באוכלוסייה. תושבים רבים ממתינים בתורים ארוכים למזון ומים, שמספקים להם משלחות סיוע שהגיעו משורה של מדינות. "קורע את הלב לראות ילדים ומבוגרים בוכים ומתחננים למזון ומים", סיפר ניתאי רייש ממשלחת "ישרא-אייד". "נותנים לאחד, והרבה אחרים מסתכלים במבט מתחנן לקבל גם, אבל הכמות היא מוגבלת מאוד". ולצד המראות הקשים נרשמו גם שמחות קטנות. הרופאים בבית החולים הארעי שהקים צה"ל יילדו חמש נשים, אחת מהן קראה לרך הנולד ישראל במחווה לצוות. בטקלובן ההרוסה הציל הרופא הפנימאי ד"ר דניאל גרופל אדם שהדופק שלו הפסיק כמעט לפעול, והחזיר אותו לחיים.

לקריאה נוספת:
משלחת צה"ל בפיליפינים: "אלפים מחכים לסיוע"
חילופי אש, ביזה ומחסור במים: האימה שאחרי הסערה
דעה / אסונות טבע אינם גזירה משמיים

תושבים מהלכים בין ההריסות בעיר טקלובן שנפגעה מהטייפון "האיאן" בפיליפינים, 11 בנובמבר 2013. רויטרס
מנסים לפלס דרך לאזורים המבודדים. הרס בעיר טקלובן, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully