וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אמנון יצחק: אסור לאישה לנהוג ברכב

12.11.2013 / 21:00

הרב אמנון יצחק, אמר בשיעורו כי אסור לאישה לנהוג ברכב. הוא ציטט פוסקי הלכה חרדים וציין כי האיסור נובע מבעיית צניעות. "מכונית זו חלופה של עגלה, לא הייתה עגלונית אף פעם"

הרב אמנון יצחק, מגדולי המחזירים בתשובה בישראל, אמר לאחרונה באחד משיעוריו כי אסור לאישה לנהוג ברכב. הרב חיזק את עמדתו וציטט פוסקי הלכה חרדים וציין כי האיסור נובע מבעיות של צניעות ולא מטעמים אחרים.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

זה לא צנוע לאישה להיות נהגת

"אין דעת חכמים נוחה מנהיגת נשים כלל וכלל", אמר הרב יצחק בשיעור שמסר בקריית שמואל ביום שני שעבר. "הרב (שמואל) וואזנר אוסר את זה בתכלית האיסור ויש רבים מן הרבנים שאוסרים". הרב יצחק ערך השוואה בין המכוניות של היום לעגלות של פעם ואמר: ?הרי מה זו מכונית? זו חלופה של עגלה. לא הייתה עגלונית אף פעם?. בדבריו הוא הזכיר גם את הרבנים שהתירו נהיגת נשים אך הגדיר אותם בעוקצנות, "רבנים מהשורה הרביעית והחמישית שנוהגים להתיר כדי למצוא קצת חן בעיני הבריות".

אחת מהמשתתפות בשיעור, שאלה את הרב האם אסור לאישה לנהוג גם במקרה שעושה חסד עם הרכב? הרב השיב כי הדבר דומה למקרה ש"אדם שגונב על מנת לחלק צדקה". לדבריו, "אם אומר שזה (נהיגת נשים- י.א.) לא כדין, אז זה לא כדין". האישה שהופתעה מהתשובה שאלה: "האם זו הלכה?" והרב ציטט בשם רבנים חרדים כי זו ההלכה מאחר "וזה לא צנוע לאישה להיות נהגת".

לימוד הנהיגה לנשים אינו צנוע וכי הדבר גורם לתאונות הדרכים הרבות בכבישים

דבריו של הרב אמנון יצחק, מצטרפים לפסקי הלכה של רבנים חרדים שעסקו בסוגיה בעבר. הרב אברהם יוסף פסק בעבר כי יש למנוע מנשים לנהוג בערים חרדיות. עוד טען הרב כי אין לתת לאישה ללמוד לנהוג בשביל מותרות אלא רק אם מדובר בהכרח גדול. גם הרב שמואל הלוי וואזנר, מבכירי הרבנים החרדיים, קבע כי עצם לימוד הנהיגה לנשים אינו צנוע וכי הדבר גורם לתאונות הדרכים הרבות בכבישים.

למרות פסקי ההלכה האוסרים נהיגת נשים, בקרב המגזר החרדי, נשים שנוהגות אינן נחשבות לתופעה נדירה. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, חברת הכנסת ד"ר עליזה לביא מ?יש עתיד?, הגיבה לדברים ואמרה: "מהשוואה שעורך הרב אמנון יצחק בין המכוניות של היום לעגלות של פעם, ניתן להבין שאם הדברים היו תלויים בו, המציאות של היום הייתה נראית כמו בימי הביניים. אם זו השאיפה של הרב יצחק, הוא מוזמן להחליף את רכב הפאר שלו בעגלה?.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully