וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבים רעבים וברווזים מיובשים: חשד להזנחה בדרום

12.11.2013 / 14:43

כשנכנסו הפקחים לפינת החי בקיבוץ אילות, הם נדהמו לגלות תמונה מחרידה: רבים מהם נותרו ללא מזון ומים וסבלו מתת-תזונה קשה, וחלקם אף מתו כתוצאה מכך. המשטרה פתחה בחקירה

חשד להזנחה והתעללות בבעלי חיים בקיבוץ אילות בדרום: משטרת אילת פתחה בחקירה פלילית נגד הקיבוץ והאחראי על פינת החי שבו, בחשד לעבירות על חוק הגנת חיית הבר ועל חוק צער בעלי חיים. בפשיטה שנעשתה לפני כמה ימים על ידי המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים והשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, נדהמו הפקחים לגלות תמונות קשות ביותר של הזנחת בעלי החיים בפינת החי של הקיבוץ והחזקה של רובם ללא מים ומזון.

בקיץ האחרון החל הקיבוץ בשינוי ייעודה של פינת החי - ממסחרי לחינוכי. ואולם, במהלך הפשיטה התרשמו הפקחים כי הקיבוץ השבית את הפינה לחלוטין - תוך הזנחה חמורה של בעלי החיים. בין השאר, ציפורני כבשים לא טופלו והגיעו לאורך של כמה סנטימטרים, עד כדי כך שהכבשים לא היו מסוגלות לעמוד בצורה ישרה על רגליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכבשים לא היו מסוגלות לעמוד על רגליהן. כבש שציפורניו לא טופלו בפינת החי באילות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, איתרו הפקחים צבים ששריוניהם התעוותו כתוצאה מתזונה לקויה ממושכת, איגואנה מיובשת, פגרי תוכי ותרנגולת, כמו גם סוסים וחמורים שנמצאו כסובלים מתת-תזונה קשה. עוד העלו הממצאים כי פינת החי הייתה מטונפת ובריכת הברווזים הייתה יבשה לחלוטין. "כשהתחלנו להאכיל אותם ולמלא מים בבריכה, הברווזים התנפלו על המזון והמים ולא יצאו מהבריכה במשך זמן רב", אמר גורם במשרד להגנת הסביבה.

בשלב הראשון האכילו והשקו הפקחים את בעלי החיים שהוזנחו והאחראים על פינת החי קיבלו הוראות כיצד לטפל בבעלי החיים שנותרו במקום. מאוחר יותר, גבה פקח רשות הטבע והגנים עדות באזהרה מהאחראי על פינת החי. בנוסף, כאמור, פתחה משטרת אילת בחקירה פלילית בנושא נגד הקיבוץ והאחראי על פינת החי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצבים סבלו מתזונה לקויה. הצבים המדוברים בפינת החי באילות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התמונות המזעזעות מוכיחות עד כמה חשוב להפעיל פיקוח אמיתי והדוק על תנאי ההחזקה של בעלי החיים", אמר השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ לאחר שהתוודע לפרטי הפרשה. "פינת חי אמורה להיות מקום שמחנך ילדים לסבלנות ולאהבת החי והאדם, ואסור שמקומות כאלה יהפכו למוקד של התעללות. המסר שלנו הוא כי בכל מקום שבו תימצא התעללות בבעלי חיים יש למצות את הדין עם האחראים".

תגובת הקיבוץ: בעלי החיים לא מתו בגלל הזנחה

מקיבוץ אילות נמסר בתגובה: "בעלי החיים שנמצאו מתים לא מתו כתוצאה מהזנחה. בעלי חיים יכולים למות גם בשוטף. אכן היו שם מחדלים שנבעו מחוסר תשומת לב שלנו, אבל לא עשינו שום נזק בזדון. ההתנהגות של הפקחים הייתה אלימה וחסרת סבלנות, גם כאשר ניסינו לספק הסברים. בקיץ האחרון המקום נסגר מסחרית, ועבר תהליך של שינוי ייעוד למשק לילדים שלנו. במסגרת זו, העסקנו עובד פחות מקצועי מקודמו שתפקידו היה להאכיל ולהשקות את בעלי החיים, אבל בעקבות הביקורת תיקנו את כל הליקויים".

עוד בנושא:
4 עובדי "אדום אדום" נאשמים בהתעללות בבעלי חיים
חרף ההתעללות: הכשרות לא תישלל ממפעל זוגלובק
על הרוע של "זוגלובק": למה המתעללים לא בכלא? / דעה

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully