וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיט הבחירות בפתח תקווה: "הכינוי משיחיים - ספין"

8.11.2013 / 13:28

טענו עליהם שהם כת קבלית, שרוצים להשפיע דרך החינוך על ילדי העיר. אבל בסיעת "ביחד" דורשים יותר שקיפות ומבטיחים עשייה לטובת תושבי העיר ש"הלכה והתפלגה"

מערכת הבחירות בפתח תקווה הייתה סוערת ביותר. השמצות ותלונות הדדיות במשטרה היו רק חלק מהרפרטואר שתושבי אם המושבות נחשפו לו. בסיבוב הראשון קצרה הצלחה רשימה חדשה - "ביחד" - שרק לפני כחמישה חודשים החליטה להצטרף למרוץ והצליחה להכניס ארבעה נציגים למועצת העיר. למרות טענות שנשמעו כנגד חברי הסיעה בשל השתייכותם לכת משיחית, הם מצהירים כי כל מטרתם היא לפעול למען הציבור ולהחזיר לתושבים את תחושת השייכות לעיר החמישית בגודלה במדינת ישראל.

כשהגעתי למטה הסיעה ברחוב המפעלים בעיר בשבוע שעבר, טרם הוכרעה המערכה על ראשות העיר, אך הפעילות במקום נמשכה אף שהבחירות היו מאחוריהם. טלפנים וטלפניות איישו חלק מהעמדות והמשיכו להתקשר לתושבים כדי לשכנע אותם להצביע לאורי אוהד, המועמד המועדף על חברי סיעת ביחד, שהפסיד במרוץ לאיציק ברוורמן. באחד החדרים ערכות תלייה של שלטים מוכנות ליציאה וממתינות לפעילים שיגיעו וידביקו אותם ברחבי העיר.

עו"ד חנוך מילביצקי (40) נשוי ואב לשלושה, העומד בראש הסיעה וגלעד שדמון (51) נשוי ואב לארבעה, ממתינים לי במקום ולאחר שאנו מתחילים בשיחה כל רצונם להוכיח שבמלחמה על כל קול בפתח תקווה נחצו קווים אדומים.
השניים, וגם שאר חברי הסיעה, נקבצו יחדיו כדי ליצור מציאות טובה יותר באם המושבות, כך הם טוענים. שדמון "עד לפני תשע שנים גרתי בבני ברק ולאור ההתחרדות בעיר החלטתי לעבור לעיר שחשבתי שתהיה מאוזנת יותר. תוך זמן קצר גילית שהילדים מגיעים מבית ספר עם שפה אחרת ותרבות שלא רציתי שיחשפו אליה והחזרתי אותם למוסדות החינוך בבני ברק. אני רוצה שהם יגדלו לתרבות ישראלית עם רמה וערכים, וזה חסר. בנוסף אופן ההתנהלות של העירייה הוא שערורייתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מילביצקי הוסיף, ש"אין חיי קהילה בעיר. יש פה מגוון מאוד גדול ובגלל דרך התנהלות העיר הלכה והתפלגה יותר ויותר. כל סקטור הקים סיעה ודאג לציבור שלו וזה העמיק מאוד את הקיטוב. דתיים-חילונים, עולים וותיקים, שכונות חדשות וישנות וזו בעיה קשה. לדעתי מדובר בחבית חומר נפץ של תסכול וקיטוב. אני אומר לשכנים שלי תמיד 'זה שיש לכם פארק זה לא יעזור כי עד שלא יהיה גם בשכונות האחרות פארק זה בסוף יתפוצץ על כולנו'. המטרה שלנו היא להחזיר לתושבים את התחושה שהם חלק ממשהו גדול יותר מעבר למה שקורה ברחוב הפרטי שלהם".

השניים מדגישים כי המטרות שלהם מאוד ברורות ורק לאורן הם יפעלו במהלך הקדנציה הקרובה. "המצע שלנו כולל שלושה דברים מרכזיים: שקיפות מלאה בכל מה שקורה בעיר ובעיקר בנושא הכספי, שיתוף הציבור בהחלטות הנוגעות לתושבים תוך כדי התייעצות והסברה ולא רק כדי לצאת ידי חובה, ושירות טוב יותר עבור האזרח יעיל ומהיר יותר", אמר שדמון. "בנוסף חשוב לנו מאוד כל נושא החינוך הבלתי פורמלי בעיר כיוון שזיהינו מצוקה גדולה בנושא. התחלנו לקיים חוגים בפארקים לפני הבחירות בהתנדבות וראינו את הצמא של התושבים לפעילות כזו ולמפגש עם השכנים שלא היה קיים עד היום. הפסקנו את הפעילות מחשש שזה ייחשב לשוחד בחירות אבל מיד אחרי הבחירות השבוע נחזור לפעילות הזו באופן מיידי".

מילביצקי, עו"ד בהכשרתו, פתח את רשת חנויות ארומה בארה"ב ולאחר חזרתו לארץ המשיך בעסקים לצד פעילות בעמותת ערבות הפועלת ברחבי הארץ. שדמון עוסק ברפואה אלטרנטיבית ומרצה. הוא הקים את מכללת מהות לרפואה משלימה וניהל אותה עד לאחרונה. כיום הוא מרצה בקמפוס ברושים בתל אביב וגם עוסק בפעילות חברתית. העשייה החברתית של השניים, ושל שאר חבריהם לסיעה, הובילה אותם להחלטה להתמודד למועצת העיר. "אני חושב שהדבר הטוב ביותר שאני יכול לעשות עבור הילדים שלי זה לשנות קצת את הסביבה בה הם חיים לסביבה יותר טובה וסבלנית ולכן הצטרפתי לתנועת הערבות. יש לא מעט מה לעשות ולשנות ובזה ורק בזה אנחנו עומדים לעסוק בקדנציה הקרובה".

כולם מבטיחים שקיפות ושירות טוב יותר, מה גורם לכם להאמין שדווקא אתם תצליחו?
שדמון: "קודם כל אנחנו אנשי עשייה כבר הרבה שנים והדבר השני הוא שכבר לפני הבחירות התחלנו בפעילות התנדבותית שהייתה חסרה בעיר והתגובות היו מעולות כך שנראה לי שאנחנו יודעים לייצר את הדברים שחסרים באמת לתושבים".

ומילביצקי: "הצלחנו תוך זמן קצר לגעת בתושבים ואני מאמין שהתושבים מרגישים שכל כוונתנו באמת לעשות למענם. אין לנו שום יתרון יחסי על נציגים אחרים בנושאים אחרים כמו בינוי וכדומה אבל בכל מה שקשור לנושאים חברתיים ושיפור השירות יש לנו רקורד של עשייה שמבטיח שנוכל לגרום לשינוי שאליו אנחנו מכוונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אין במצע דבר הקשור ללימודי קבלה"

חלק מהאשמות שהטיחו בחברי הסיעה הייתה עובדת היותם שייכים לארגון קבלה לעם בראשותו של הרב לייטמן, אך לדברי השניים אין כל קשר בין ארגון הקבלה לסיעה, כפי שמילביצקי מסביר. "חלקנו מכירים מארגון לימודי הקבלה ותוך כדי ההיכרות הזו הקמנו לפני מספר שנים את תנועת הערבות שמי שנתן לה את התשתית ואת ההדרכה היה ארגון קבלה לעם. לאט לאט זה גדל והפך לעמותה עצמאית עם פעילים רבים ברחבי הארץ שהרוב הגדול לא לומד קבלה והתארגנות הזו של הסיעה הייתה של חברים בפעילות בעמותה שגרים בפתח תקווה שהחליטו לעשות שינוי בעיר. הרב לייטמן עודכן על כוונותינו להתמודד בפתח תקווה אבל אין לו שום קשר לפעילות של הסיעה. במצע שלנו אין שום דבר שקשור ללימודי הקבלה וכל השייכות לנושא היא מקרית. אני לומד קבלה וגם גלעד אבל לא כל חברי הסיעה לומדים ובטח לא כל הפעילים והאנשים שבחרו בנו. כל ההשמצות הללו במהלך הבחירות היו באמת מוגזמות והכל היה כדי להכשיל אותנו כי הרגישו שאנחנו מדברים אל התושבים".

ובכל זאת חצי מחברי הרשימה שלכם וארבעת חברי הסיעה שנבחרו לומדים בקבלה לעם?
מילביצקי: "נכון אבל אין לזה שום משמעות. אנחנו מכירים אחד את השני וכל המשותף לנו זה המגורים בעיר והרצון לפעול לשיפור המצב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טענו נגדיכם שאתם כת משיחית
מילביצקי: "מדובר בקשקוש, כל הטענות הללו עולות במסגרת ספין אחד גדול שהחל עוד לפני הבחירות בסיבוב הראשון. הציבור אמר את דברו ועכשיו זה ממשיך במסגרת הסיבוב השני שכולם עוסקים בהרכבת קואליציה מתוך רצון להמשיך ולעשות לנו דה לגיטימציה. מדובר בדברי הבל ובלע".

קבלה לעם זו לא כת?
מילביצקי: "קבלה לעם זו לא קבוצה, זו גישה מאוד פתוחה ולא סגורה. אפשר לראות את כל השיעורים ורעיונות של הרב לייטמן בשידורים בטלוויזיה ובאינטרנט. למעשה זו מסגרת לימודית יותר שאליה מגיעים אנשים לפי רצונם, אין להם שום מחויבות ושום סממן שמזכיר כת ומשיחיות. האמירות הללו עוברות כל גבול ואם לא היה מדובר במערכת בחירות אז היה מקום לתביעת דיבה כי הבת שלי לא צריכה להתמודד עם הטענות הללו בגן שלה למשל. אלו טענות והכפשות שממש מביישות את האינטליגנציה. האשמות הללו יוחסו לקבלה לעם בעבר וזה נגמר בסופו של דבר בתביעת דיבה והתנצלות בתקשורת. מדובר אך ורק בתעמולת בחירות מיותרת כדי להחליש את כוחנו".

אתם רוצים לבנות את בית המקדש?
מילביצקי: "ממש לא, הרב לא מדבר על זה ולא עוסק בזה ואפשר להיכנס ולראות את החומרים ולשאול שאלות ברשת ולהיווכח שאין כוונה כזו".

גם את הטענה שהרשימה העבירה לעיר 500 משפחות הקשורות לקבלה לעם במהלך השנה האחרונה הם שוללים מכל וכול. "לא היו דברים מעולם", אמר מילביצקי. "אני שמעתי שלא רק שהעברנו אלא מספרים עלינו שגם העמדנו להם הלוואות בתנאים משופרים לקניית דירות בפתח תקווה, הלוואי שהיו לנו את הכספים עבור זה". ושדמון מוסיף "אני מוכן להעביר את רשימת התומכים ונראה אם תמצא אדם אחד כזה, לא משפחה, שהעברנו במהלך החצי שנה האחרונה לפתח תקווה".

"באים ליצור אחדות בין הציבורים"

שייכותם של חלק מחברי הסיעה לקבלה בעם הטרידה גם את מנוחתן של הסיעות הדתיות בעיר אף שלדברי השניים הם רצו לשבת עם כולם ביחד. מילביצקי הוא אדם חילוני המנהל אורח חיים חילוני לחלוטין ואילו חברו לסיעה שדמון אדם חובש כיפה סרוגה. מבחינתם ההליכה המשותפת למרות ההבדלים באורח החיים טבעית, אך גרמה לסיעות הדתיות והחרדיות בעיר להתנגד לשיתוף פעולה איתם.

"במהלך תקופת הבחירות, הסיעות החרדיות והדתיות תמכו באורי אוהד", אמר מילביצקי. "בשל זאת ניגש אלינו אחד המועמדים האחרים ואמר שזו הזדמנות ליצור קואליציה נגד הדתיים והחרדים שתומכים באוהד. 'תצטרפו אלי ונרים פה את כל הציבור הדתי בפתח תקווה נגד הדתיים', כך הוא אמר והבטיח לנו הרבה דברים, אנחנו סירבנו. סירבנו כיוון שאנחנו באים לעשות בדיוק ההיפך, אנחנו באים ליצור אחדות בין הציבורים וזה באמת כל מה שאנחנו רוצים לעשות. ישבנו עם הסיעות הדתיות ואמרנו להן שלא באנו לריב איתן, באנו לעבוד ולחבור בשיתוף פעולה. התשובה שלהם הייתה שהם לא יודעים איך לקטלג אותנו. מבחינתם לשבת עם אנשים שהאג'נדה שלהם היא מלחמה בדת זה יותר מסתדר כי הם ידועים מול מי הם עומדים אבל אתנו מבחינתם הכל לוט בערפל".

לאור תוצאות הבחירות שהובילו לסיבוב שני במשבצת ראש העיר כלל הסיעות החלו במגעים כדי להחליט במי לתמוך. חברי סיעת ביחד בסיבוב הראשון לא תמכו באף אחד מהמועמדים, אך בסיבוב השני הם תמכו באורי אוהד כיוון שהוא הסכים לקווי היסוד של הסיעה כפי שהם באים לידי ביטוי במצע שלהם. הדתיים מנגד שתמכו באוהד עברו לתמוך באיציק ברוורמן. השבוע ניצח כאמור ברוורמן את אהד בסיבוב השני.

חברי הסיעה מעוניינים בתיקים הקשורים לתחומי הפעילות בהם הם רוצים להתמקד. מדובר בתחומי קשרי קהילה, קליטה, מתנ"סים ואגף הנוער. לגבי השמועות שטענו שהם רוצים את תיק החינוך כדי להשפיע על התלמידים בדרך הקבלה הם אומרים: "זו אגדה. לא היו דברים מעולם, אנחנו ממש לא רוצים את זה".

לסיום השניים חוזרים ומדגישים שלעובדה שהם לומדים קבלה אין כל קשר לפעילות שלהם במועצת העיר. מילביצקי, "לימודי הקבלה שאני לומד בשש השנים האחרונות זה אני הפרטי, זה לא המוטיב של ביחד. הסיעה עוסקת בדברים מאוד ברורים אותם היא הבטיחה לבוחרים במהלך הקמפיין. אני קורא לתושבים לשפוט אותנו על זה ולא על לימוד הקבלה שחלקנו לומדים זה לא קשור לנושא. אני בטוח שבעוד שנה שנה וחצי הנושא יהיה העשייה וההצלחה שלנו במועצת העיר".

עוד באותו נושא:
פתקים שתולים בבחירות בפתח תקווה: 2 קלפיות נפסלו
6 ימים לבחירות: "סגן ראש העיר פתח תקווה הותקף"
הלחץ עולה: הבחירות המקומיות הופכות "מלוכלכות"
הבחירות בפתח תקווה: הסופר, ראש העיר ואשת הפיתוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully