וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קנייבסקי על הרב אוירבך: "מגיע לו סקילה"

7.11.2013 / 17:00

הסלמה במאבקי הירושה של הרב אלישיב. בהקלטה שהגיעה לוואלה! יהדות, נשמע הרב חיים קנייבסקי, המזוהה עם הרב שטיינמן, אומר כי אוירבך, "זקן ממרא" ותלמידיו "בהמות"

יח"צ - חד פעמי

הסלמה במאבקי הירושה של פוסק הדור החרדי, הרב יוסף שלום אלישיב שהלך לעולמו לפני למעלה משנה. אמש (רביעי) התפרסמה הקלטה בה נשמע הרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים הליטאים, המזוהה עם הפלג של הרב אהרון שטיינמן אומר כי היורש המתחרה, הרב שמואל אוירבך, "זקן ממרא" ותלמידיו "בהמות".

בית שמאי היו בני אדם, הם לא בני אדם, הם בהמות

הרקע למתיחות בין שני המחנות הליטאיים, הגיעה לשיאה בהתמודדות "הפלג הירושלמי" של הרב אוירבך בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות. בבחירות אלו, התמודדו מול הפלג המרכזי של הרב שטיינמן וזכו סך הכל בחמישה נציגים בשלוש ערים שונות, הישג משמעותי עבורם.

ההתמודדות של הפלג המתחרה, הכעיסה את אנשי הרב שטיינמן וגררה עמה תגובות נזעמות ושורה של חרמות על ידי הרבנים שטיינמן וקנייבסקי. באחד המקרים, עוד קודם שהתקיימו הבחירות, נשאל הרב קנייבסקי האם אפשר להצביע למפלגתו של הרב אוירבך בטענה כי בראשה עומד "אדם גדול" ולכן "אין זו פגיעה ברב שטיינמן"? הרב קנייבסקי השיב: "תגיד להם שהוא זקן ממרא, מגיע לו סקילה", כשכוונתו לרב אוירבך.

בהמשך, שאל תלמידו, האם העובדה שתלמידי הרב אוירבך אינם מקבלים את דעתו של הרב שטיינמן ובכירי הרבנים החרדים, מאפשרת לומר שהם מתנהגים כפי שהתנהגו במחלוקת בין בית שמאי ובית הלל, השיב הרב: "בית שמאי היו בני אדם, הם לא בני אדם, הם בהמות".

הרב קנייבסקי הוא אדם מבוגר שמשפחתו ונכדיו טיפשים שמוציאים ומפרסמים דברים מסוג זה

ישיעהו ויין, מעורכי עיתון "הפלס", המזוהה עם הרב אוירבך תקף את משפחתו של הרב קנייבסקי, ואמר כי התייחסותו לדברים היא "ברחמים", הוא הסביר כי הרב קנייבסקי הוא "אדם מבוגר שמשפחתו ונכדיו טיפשים שמוציאים ומפרסמים דברים מסוג זה". ויין מציין בדרך אגב כי "אינו בטוח שהדברים נאמרו" והוסיף כי "אף אחד לא חושב שהתבטאויות כאלו מכבדות אדם, במיוחד בגיל כה מבוגר".

איש חינוך המקורב לרב קנייבסקי אישר בשיחה עם וואלה! יהדות כי הדברים אכן נאמרו על ידי הרב ועל פי הסברו, "הוא ממשיך בדרכו של "הסטייפלר" אביו, שהגן על הרב שך, מתלמידי בריסק שהתנגדו לו וכי הוא עושה אותו דבר כשהוא מגן כיום על הנהגתו של הרב שטיינמן".

מבית הרב קנייבסקי סירבו להגיב.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully