וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים חסמו בגופם את שער משחטת העופות "זוגלובק"

5.11.2013 / 14:11

פעילים למען בעלי חיים הפגינו מול המשחטה בשלומי עקב התחקיר שחשף התעללות בתרנגולות, וחסמו את המשאיות המובילות עופות לשחיטה. "מסמלים בגופינו מחסום לברוטליות"

צילום: החזית לשחרור בעלי חיים

כ-20 פעילים למען זכויות בעלי חיים הפגינו היום (שלישי) מחוץ למשחטת זוגלובק בשלומי שבגליל, כבלו את עצמם לשער המפעל ומנעו את כניסתן של משאיות הנושאות תרנגולות לשחיטה. ההפגנה באה בעקבות תחקיר של התכנית "כלבוטק", על אודות התעללות שהתקיימה לכאורה בתרנגולות במקום, אשר כללה בין היתר השארת העופות במשך שעות ארוכות בכלובים והובלתם לשחיטה בתנאים קשים.

"אנחנו נמצאים כאן כדי למנוע בגופינו את ההתעללות בבעלי חיים חסרי ישע שמגיעים לכאן לשם הוצאתם להורג", אמרה לינור, אחת הפעילות במקום. "אנחנו מבקשים לסמל בגופינו את המחסום שאותו צריך להציב כל אדם בינו לבין הברוטליות המטורפת שמופעלת כלפי בעלי החיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעילים כבלו את עצמם לשער המפעל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השבוע דווח כי משרד החקלאות הורה לחברה להפסיק לאלתר את השימוש בכלובים פגומים, בניגוד לחוק צער בעלי חיים. בעקבות זאת, בימים חמישי ושישי האחרונים לא נעשתה שחיטה במפעל. נושא המשחטה נמצא עתה בבדיקה של מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ושל משטרת ישראל.

מחברת זוגלובק נמסר בתגובה: "העבודה במשחטה נמשכת כרגיל והחברה מתואמת עם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. לא משרד החקלאות הפסיק את עבודת המתקן. מיד עם הפנייה מ'כלבוטק' לפני כשבוע הופסק ביוזמת החברה השימוש במתקן עם הכלובים הפגומים. השחיטה נעשית בתהליך ידני, ללא מכונות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התרנגולות בכלובים במשחטת זוגלובק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר זימן הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, את בעלי המפעל ואת הרבנים האחראים על הכשרות במפעל ללשכתו, וזאת על מנת לבחון מקרוב את סוגיית הכשרות של המפעל בעקבות תחקיר "כלבוטק". בסופו של דבר הודיע הרב כי תעודת הכשרות של המפעל לא תישלל.

עוד בנושא:
חרף ההתעללות: הכשרות לא תישלל ממפעל זוגלובק
מחיר ההתעללות: משרד החקלאות השבית משחטת זוגלובק
על הרוע של זוגלובק: למה המתעללים לא בכלא?

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully