וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד לא מוותר על העברת נשק מתקדם לחיזבאללה"

31.10.2013 / 12:46

גורם ביטחוני בישראל אמר כי העברת נשק מידיו של הנשיא הסורי עדיין נחשבת "חציית קו אדום", ואמר שאסד ממשיך לעשות כך במסגרת שיתוף הפעולה שלו עם הארגון השיעי בלבנון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שעות לאחר שדווח על תקיפה בסוריה, מבהיר גורם ביטחוני בישראל כי "אסד אינו מוותר על הניסיונות להעביר נשק מתקדם לחיזבאללה", במסגרת הברית בין הצדדים בלחימה נגד המורדים בסוריה.

ארגון זכויות אדם סורי דיווח כי אמש (רביעי) בוצעה תקיפה בבסיס טילים במערב סוריה – סמוך לעיר הנמל לטקיה. ההתקפה בוצעה ככל הנראה על ידי טילים שנורו מהים ויעדה עדיין לא ברור. בישראל שומרים על שתיקה וסירבו להתייחס לדיווח.

אותו גורם הביטחוני ציין כי שר הביטחון משה יעלון, והרמטכ"ל בני גנץ, קבעו בעבר שהעברת נשק שובר איזון מסוריה לחיזבאללה היא חציית קו אדום, וקביעה זו עומדת בעינה.

נשיא סוריה בשאר אסד בלשכתו. דמשק, אוקטובר 2013. AP
נשיא סוריה, בשאר אסד, בלשכתו בשבוע שעבר/AP

"הארגון הסורי לזכויות אדם" שמושבו בלונדון, דיווח כי יעד התקיפה היה בסיס הנמצא בכפר א-סנובר, מדרום לעיר לטקיה, ברצועת החוף הנשלטת על ידי המיעוט העלווי.

ברשתות החברתיות נפוצו דיווחים מפי מקורות לבנוניים וסוריים, שטענו כי ישראל אחראית לפיצוץ, שמקורו בירי מהים. במקביל, סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי שישה מטוסי קרב של ישראל חדרו אמש למרחב האווירי של המדינה מצפון לביירות וטסו בקרבת הגבול הסורי.

בחודש יולי דיווחה רשת סי-אן-אן כי ישראל הפציצה מחסני תחמושת בלטקיה, בהם הוחזקו טילי יאחונט נגד ספינות. הדיווח התבסס על שלושה מקורות אמריקניים. כמה ימים לאחר מכן, פורסמו בחדשות 2 תצלומי לוויין, המעידים לכאורה על פיצוצים שאירעו במקום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully