וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר, בשבילכם: מנהיג קוריאה הצפונית קיבל תואר

אוניברסיטה במלזיה החליטה להוקיר את הרודן שמנהל תכנית גרעין בזמן שמרבית אזרחי ארצו רעבים ללחם: מעתה קים ג'ונג-און הוא ד"ר לכלכלה. והכל ב"טקס קצר, פשוט וצנוע"

מנהיגיה של קוריאה הצפונית ידועים מזה זמן רב בחיבתם לתארים מוגזמים. מייסד האומה, קים איל-סונג, נודע כ"מנהיג הגדול" ובנו קים ג'ונג-איל שנפטר לפני פחות משנתיים היה ה"מנהיג היקר". השליט הנוכחי קים ג'ונג-און, אמנם הכתיר את עצמו כמרשל - הדרגה הגבוהה ביותר בצבא המקומי, אבל טרם החליט על כינוי פומפוזי ייחודי שיהלום אותו. עם זאת, אולי הכיוון המסתמן הוא בכלל אקדמי: קים בן ה-31 קיבל מהאוניברסיטה המלזית HELP תואר דוקטור לשם כבוד. נשיא המוסד, פאול צ'אן, סיפר שערך "טקס קצר, פשוט וצנוע" בשגרירות הצפון-קוריאנית בקואלה לומפור בתחילת החודש בנוכחות כלי תקשורת של המשטר של קים.

אם להסתמך על סוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג, הפועלת תחת חסותו של המשטר, קים הוא עתה דוקטור לכלכלה. זוהי כמובן הפתעה גמורה גם לאזרחי המדינה המבודדת ביותר בעולם. הדיווח לא הזכיר כמובן את העובדה שקוריאה הצפונית הינה אחת הכלכלות העניות והלא מתפקדות ביותר בעולם.

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. מאי 2013. רויטרס
גם מצביא צבאי מחונן וגם דוקטור לכלכלה/רויטרס

בחודש אוגוסט האחרון קומיקאית צפון-קוריאנית נשלחה לעבודות פרך במכרה פחם לאחר שהתלוצצה על חשבון הדיקטטור. הבדרנית, לי צ'ון הונג, אשת תרבות מוכרת מאוד במדינה בזכות הופעות הסאטירה והחיקויים שהיא נוהגת להציג, עלתה להופיע בפני קהל גדול של חקלאים במחוז קאנגוונדו שבמזרח המדינה.

במהלך ההופעה היא הציגה חומרים משעשעים אודות התנהלותו של המנהיג הבלתי מעורער של המדינה האסייתית המסוגרת. אולם, לרוע מזלה, קהל הנוכחים באירוע לא השתעשע במיוחד מההצגה, והיא הורדה מיד מהבמה. לא רק זאת, אלא שכעונש, היא נלקחה לעבוד במכרה פחם במחוז פיוניאנג בצפון-מערב המדינה, בלי שניתנה לה ההזדמנות להיפרד כיאות ממשפחתה. בנוסף, בשל תקופת המאסר במכרה, היא פספסה את חתונתה של בתה. לא ידוע כמה זמן "בילתה" לי המסכנה בעבודות פיזיות קשות במכרה, אולם לפי גורמים במדינה עונש מסוג זה נמשך בדרך כלל חצי שנה.

גורם במדינה אמר לרדיו אסיה החופשית כי הסיבה להורדתה הפתאומית של לי מהבמה הייתה פליטת "הערה רגישה" במהלך המופע. לא נמסר מה היה תוכן הדברים שנאמרו על ידה. כמו כן, לטענת הגורם לא מדובר בפעם הראשונה שלי עוברת את גבולות הטעם הטוב מבחינת השלטונות במדינה השמרנית. לדבריו, גם באמצע העשור הקודם נשלחה לי לעבודות פרך בשל "מעידה בלשונה", כדבריו. אפשר רק לקוות שלי למדה את הלקח, ושלא תשוב עוד להתבדח על חשבון הדיקטטור הקוריאני.

עוד בנושא
דניס רודמן: "פגשתי את הבת של קים, הוא אב נהדר"
מתנת יום הולדת מהרודן הקוריאני – ספר של היטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully