וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין שמים וארץ: איראן תחוס על העבריין שנתלה ושרד?

שר המשפטים האיראני אינו סבור שיש לתלות שוב את סוחר הסמים, ששקע בתרדמת אחרי שנתלה. בשל יחסה המחמיר של המדינה לעבירות סמים, "התלוי" ששב לחיים צפוי אפילו לשוב לכלא

משרד המשפטים באיראן הודיע כי יחוס על חייו של סוחר סמים, שנידון למוות בתלייה ושרד את ההוצאה להורג. שר המשפטים מוסטפא פור-מוחמדי צוטט הבוקר (רביעי) בסוכנות הידיעות אירנ"א באומרו כי "איני סבור שהעבריין ששרד יוצא שוב להורג".

פור-מוחמדי הוסיף כי הוצאה להורג נוספת עלולה לצייר את איראן באור שלילי. השר העביר את ההחלטה הסופית בעניין לידי בכירים ברשות השופטת, המחזיקים בסמכות העליונה בענייני חוק באיראן. כך או כך לא ברור מה יעלה בגורלו של האיש והאם הוא יישלח למאסר או שיזכה לחנינה.

המוצא-להורג זוהה בתקשורת האיראנית כעלי רזא מ., בן 37. הוא נתלה בשבוע שעבר בבית כלא בעיר בוג'נורד שבצפון איראן. אחרי 12 דקות רופא קבע את מותו, ובני משפחתו הגיעו לאסוף את גופתו מחדר המתים. הם התריעו בפני הפתולוג במקום כי יקירם עדיין חי, והוא הועבר לבית חולים כשהוא שקוע בתרדמת.

כמה ארגונים לזכויות אדם, בהם אמנסטי אינטרנשיונל, קראו לאיראן לחוס על חייו. מורשעים בעבירות סם נידונים לעתים קרובות לתלייה באיראן, שרואה בסוג זה של עבירות פשע חמור בותר. לפי דוח של אמנסטי, איראן מבצעת חלק ניכר מההוצאות להורג בפומבי, כדי לזרוע פחד בחברה.

לההערכתם של מחברי המסמך, מאות אנשים נידונו למוות ב-2011, מרביתם בגין עבירות סמים לכאורה. בין המוצאים להורג היו גם קטינים - "פרקטיקה אסורה לחלוטין לפי החוק הבינלאומי", לשון הדוח.

לקריאה נוספת
מאות איראנים צפו בהוצאתם להורג של שני שודדים צעירים
דוח אמנסטי: גל דיכוי נרחב באירן, ההוצאות להורג גדלו פי 4
ומה אומרים המוצאים-להורג בטקסס ברגע האחרון לפני מותם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully