וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התעללות גופנית ונפשית": האחים שהיכו הואשמו

קובי מנדל

23.10.2013 / 12:24

כתב אישום הוגש נגד חמשת האחים המטפלים מבית החולים אלישע, שתועדו כשהם מכים לכאורה חסרת ישע בת 23. אחד המטפלים חשוד בהתעללות בקשישה בת 88 במוסד הרפואי

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד חמישה אחים בבית החולים הפרטי "אלישע" בחיפה בגין התעללות בחסרי ישע במחלקת פגועי הראש. כתב האישום מייחס לנאשמים - אלכסנדר פנישב, בן 37 מקריית ים, אלכסנדר קגן בן 50 מחיפה, דמיטרי סבטיקוב בן 60 מקריית אתא, דמיטרי בלואוס בן 39 מחיפה ובוריס אברמוב בן 63 מנהריה - עבירות של התעללות גופנית ונפשית. ביחס לארבעה מהם נכתב כי קורבן ההתעללות הייתה מטופלת בת 23 המאושפזת במחלקה ונמצאת במצב של "צמח" זה ארבע שנים. ביחס לנאשם החמישי, נטען כי התעלל במטופלת בת 88 המאושפזת באותו החדר.

פרשת ההתעללות נחשפה לפני כשבועיים, כאשר באמצעות מצלמה נסתרת שהתקינה משפחתה של הצעירה בבית החולים, תועדו המעשים הקשים המיוחסים לחשודים, כשהם נראים מכים ומתעללים בבת ה-23 חסרת הישע המרותקת למיטתה.

לדברי בני משפחתה של הצעירה, הם שמעו ממשפחות של חולים אחרים המאושפזים בבית החולים על כך שחלק מהמטפלים מכים את בתם מכות נמרצות. בעקבות זאת הם פנו למשטרה והעבירו לידיה ראיות לכאורה להתעללות. בתיעוד נראה אחד המטפלים הולם במכת אגרוף בפניה, כשאחר מושך בשערותיה כדי להזיזה עד אשר נגרמה לה קרחת בשיער. בתשובה לפנייה שנעשתה לבית החולים, נאמר למשפחה שזה "בגלל התרופות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמה נסתרת שהתקינה משפחתה של הצעירה תיעדה את המעשים הקשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשה נטען כי "הצילומים מהמצלמה הוצגו למשיבים והם אישרו שחלק מהפעולות שביצעו לא היו תקינות. אין להם הסבר לחלק מהמעשים וחלקם הביעו חרטה. הצילומים הוצגו גם למנהל המחלקה, האחראי על המשיבים, ולדבריו הוא ידע שכך הם נוהגים בלילות. אילו היה יודע לא היה משאיר אותם במחלקה. נערכו גם עימותים בינו לבין המשיבים".

עו"ד תמי אולמן, המייצגת את דמיטרי סבטיקוב, אמרה היום לוואלה! חדשות כי עליה ללמוד את חומר החקירה לפני שתוכל להתייחס לטענות נגד מרשה. לדבריה, אין הצדק להחזיק בנאשמים במעצר עד תום ההליכים. "יש לזכור שבתיקים חמורים מאלה משחררים את הנאשמים. זה לא אומר שבבוא היום לא יקבלו עונש, אבל כרגע דנים בשאלת המעצר ואנו סבורים שבית המשפט יכול לשחררם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ההתעללות בביה"ח אלישע: ההנהלה התנצלה בפני המשפחות. שלומי גבאי
בכירי בית החולים מתנצלים בפני משפחות החולים/שלומי גבאי

ביום חמישי כינסה הנהלת בית החולים מסיבת העיתונאים, שאליה הוזמנו בני המשפחות שקרוביהם מאושפזים במחלקה. ממלא מקום מנהל בית החולים, ד"ר חיים טולדנו, פנה אל לארי אימברמן, שבתו מאושפזת זה 12 שנים במקום ואמר: "תרשה לי ללחוץ לך את היד ולהתנצל מכל הלב". אימברמן אמנם קיבל את בקשת המחילה אולם השיב לו: "אתה יודע מה הכי קשה? שבשבוע האחרון אתה הראשון שאומר לנו את זה".

מאיה, בתו של אימברמן ואחותה של הצעירה המאושפזת אמרה לוואלה! חדשות כי לנוכח המקרה היא מתקשה להביע אמון בצוות הרפואי בבית החולים. היא הציעה לפתח מנגנוני בקרה, שייסעו למנוע הישנות התופעה. "אני מאמינה שההנהלה הנוכחית אכן מתנצלת מכל הלב, אבל זה לא מתקן את העוול שנעשה. התנהגות כפי שראינו היא לא אנושית ולא הומנית, וצריך להבטיח שדבר כזה לא ייקרה שוב", אמרה.

ד"ר טולדנו לא סיפק לנוכחים מידע חדש אודות הפרשה, שכן האירוע נחקר במשטרה – אולם הוא הצהיר שבכוונת בית החולים לגייס כוח אדם חדש ולתקן את ההתנהלות בעקבות הכשל. "נעשה הכל כדי שלא יהיה מצב שמישהו מהמטופלים ייפגע, ונעשה הכול שזה לא יקרה". לדבריו, הוא מקווה שהמשטרה תטפל בכל התלונות ושמי שיצא אשם - ייענש. "כל הסיפור הוא טרגדיה וסבל קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully